Projektą „Dideli maži ekranai“ vainikavo kūrėjų darbai

Marija Kirkienė
,
Ignalinos gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, jaunimo ugdytoja projekte
Jolanta Narbutaitienė
,
Ignalinos gimnazijos teatro mokytoja, jaunimo ugdytoja projekte

Ignalinos gimnazijos dalyviai 2021 m. sausio 6-ąją sėkmingai įveikė visus medijų meno raštingumo etapus. Dalyvavome bendrame VšĮ „Meno avilio“ ir Britų tarybos medijų meno raštingumo projekte, kuris Lietuvoje vyksta penktus metus. Įgyvendinamas bendradarbiaujant su Nacionaline švietimo agentūra (NŠA), finansuojamas Britų tarybos ir iš dalies Lietuvos kultūros tarybos lėšomis. Projektu siekiama ugdyti Lietuvos jaunimo ir mokinių ugdytojų medijų meno raštingumo gebėjimus, atrasti ir tyrinėti savo bendruomenę, puoselėti dialogą pasitelkiant kūrybines ir analitines medijų meno raštingumo veiklas. Ypatingas dėmesys kreipiamas į audiovizualines medijų meno priemones ir mokiniams patrauklius medijų meno produktus: filmus, socialinius tinklus, reklamas, kompiuterinius žaidimus, televizijos laidas, skaitmeninę žurnalistiką.

 

Gimnazija šį projektą atrado ir paraišką teikė pirmą kartą. Gavę patvirtinimą, 2020 m. spalio–2021 m. sausio 6 d., atsakingai projektą įgyvendinome. Organizatoriai pateikė vertingą metodinę medžiagą, suteikiančią žinių apie įvairias žiniasklaidos sritis ir siūlė įtraukiančių praktinių veiklų. Kelias pamokas vedėme tiek rudenį įprastai, tiek gruodį nuotoliniu būdu. Mokiniai sužinojo daug įdomaus ir naudingo apie filmus, reklamas bei jų kūrimo paslaptis. Analizuodami pasirinktus atvejus, mokiniai ugdėsi kritinį mąstymą, kūrybiškumą, mokėsi bendradarbiauti ir komunikuoti.

 

Veiklas vainikavo susitikimai nuotolinėmis ryšio priemonėmis (dėl karantino) su medijų meno industrijos atstovais: vaizdo režisieriumi Mindaugu Docaičiu ir montažo režisieriumi Jonu Juškaičiu. Susipažinome sausio 5-ąją, aptarėme savo kūrybinius bandymus, sužinojome apie prozinės poezijos stilių haiku ir antrąją dieną visą dėmesį skyrėme kelių minučių filmo parengimui pagal pasirinktą haiku. Tai buvo rimtas, netikėtas, daug laisvės žadantis iššūkis, nes mokiniai viską kūrė savarankiškai. Jie praktiškai patyrė scenarijaus autoriaus, operatoriaus profesijas, atliko montavimo ir įgarsinimo veiklas. Jei kildavo klausimų, nuolat virtualiai bendravo, daug praktinių patarimų išsakė režisierius ir operatorius.

Visi gimnazistai, jaunieji kūrėjai, patyrė kūrybinę savo veiklos sėkmę. Prisiminimui turime sumontuotus ir įgarsintus filmus. Kviesime pasižiūrėti Ignalinos gimnazijos tinklalapyje (netrukus)! Mums pavyko priartinti mokymosi procesą prie kasdienės mokinių aplinkos bei pomėgių ir, atvirkščiai – išnaudoti mokinių susidomėjimą vizualiąja kultūra, matome ir tęstinumą bei praktinę naudą.

 

Vienos iš mokytojų, Marijos, įspūdžiai: „Susipažinome su naujais įdomiais žmonėmis, praktiškai patyrėme kūrybinių bandymų džiaugsmą, turime gerosios patirties ir pradžiamokslį, kaip kuriama, montuojama…“

 

„Kiekvieną dieną, ypač pandemijos metu, mus supa ekranai – dideli ir maži… Juose beveik gyvename – dirbame, mokomės, kuriame, bendraujame, perkame… Niekas tiek nežino apie mus, kiek tie gudrūs ekranėliai… Todėl šiais laikais kiekvienam būtina žinoti apie jų daromą įtaką mūsų gyvenimui, ypač vaikų ir jaunuolių formavimuisi, o daugeliu atvejų, net ir mūsų pasirinkimams. Naudojomės puikia galimybe patys pajusti ir išbandyti, kaip veikia judančių vaizdų kalba. Kai gyvenimas dažniau vyksta ekranuose, šis projektas tampa didele dovana“, – pasibaigus projektui teigia teatro mokytoja Jolanta.

 

„Šis projektas buvo nuostabus. Dirbtuvėse išmokau ne tik montuoti vaizdo medžiagą, bet ir tikėti savimi bei nenuleisti rankų. Buvo labai įdomu stebėti kaip mano, iš pirmo žvilgsnio prasta idėja tampa kažkuo nepaprastu. Tikiuosi, kad panašių projektų dar tikrai bus!“ (Kamilė, I klasės mokinė).

 

„Labai įdomu buvo tai, kad paskaitos ir dirbtuvės nebuvo vien teorija. Didžioji dalis veiklų buvo praktinės, daug bendravimo su visais ir kiekvienu, dėl to gavau daug patirties ir buvo tikrai įdomu veikti, bendrauti, o ne dalyvauti dėl to, kad kažkas liepė. Labai esu patenkinta ir džiaugiuosi, kad šis projektas vyko ir pas mus“ (Laura, IV klasės mokinė).

 

„Džiaugiuosi, kad šio projekto metu savo jėgas išbandyti bei įgūdžius tobulinti galėjau su kino, vaizdo montažo srities profesionalais. Įgijau nemažai teorinių žinių apie kiną, jo gamybos procesą, vaizdo ir garso montavimą ir netgi pats sukūriau kūrybinį darbelį – trumpą filmą, taip paragaudamas mažą kąsnelį kino kūrėjo duonos. Tikrai žinau, kad ši patirtis pravers šiuolaikiniame, vis dažniau vaizdine, o ne tekstine informacija komunikuojančiame pasaulyje“ (Matas, III klasės mokinys).

 

Ačiū organizatoriams – VšĮ „Meno avilys“ – projekto koordinatorei Dovilei Alebaitei, Ritai Baškienei (NŠA) ir visai jaunai, bet labai kompetentingai komandai!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *