Priešmokyklinukai „pasimatavo“ ūkininko profesiją

Rima Skrinskienė
,
mokytoja

Mažeikių lopšelio-darželio „Eglutė“ priešmokyklinio ugdymo grupės sausio mėnesio ugdomosios veiklos iššūkis – profesijos. Pirmiausia bandėme suvokti, kuo ūkininkai skiriasi nuo verslininkų. Sužinoję, kad ūkininkai yra didelių žemės plotų savininkai, verčiasi žemės ūkio veikla, tvarko ir prižiūri ūkį, nusprendėme savaitei ir mes „tapti“ ūkininkais. Savo veiklos stalą per fantaziją ir žinias pavertėme tikru „ūkiu“. Arklidėje atsirado arkliai, besigananti avių banda, karvės, jaučiai, veršiukai, kiaulės, vištos ir viščiukų. Ūkį sergėti patikėjome keletui šunų. Dirbdami prie veiklos stalo ugdėmės bendradarbiavimo įgūdžius, o kartu mokėmės naujų žodžių, sąvokų, plėtėme aktyvųjį žodyną. Dirbdami savo „ūkyje“ nesiliovėme skaičiuoti: kiek karvių atsigulė, o kiek liko stovėti, kiek vištų tupi, o kiek išėjo pasivaikščioti.

 

Pasinėrėme ir į kūrybinį procesą. Iš antrinių žaliavų kūrėme vištas. Prisiminėme, koks mums svarbus tvarus gyvenimo būdas. Kai neskubame išmesti panaudotų daiktų ir jie dar gali mums tarnauti. Eksperimentavome dailės medžiagomis ir priemonėmis, atrasdami spalvų, linijų, formų, faktūrų įvairovę. Taip atsirado vištos iš vienkartinių lėkštelių ir vienkartinių pirštinių.

Tokiu pat principu naudodamiesi iš kartoninių dėžių ir kitų antrinių žaliavų sukonstravome „daržą“. Čia „užauginome“ morkas: dideles ir mažas, trumpas ir ilgesnes. STEAM veiklos metu jas skaičiavome, lyginome, grupavome pagal keletą požymių. Neilgai trukus atsirado ir kitų daržovių: moliūgų, žirnių, bulvių. Tik jos buvo sukonstruotos ne iš popieriaus, o nulipdytos iš plastilino.

 

Greitai supratome, kad mes, ūkininkai, tvarkingai prižiūrėjome ūkį ir gavome pelną. Nusprendėme įsigyti namelį. Tačiau mūsų laukė inžinerinis iššūkis: kaip namelį sutvirtinti, kaip sujungti atskiras detales. Kai susidorojome su šia užduotimi, galėjome laisvai, spontaniškai, pasitikėdami savimi, reikšti savo idėjas, puošiant namelį. Džiaugėmės kūrybos procesu, jautėme pasitenkinimą kurdami, kaupėme estetinius įspūdžius.

Norėjosi, kad „mūsų ūkį“ puoštų gėlės, tad vizualizavome ir šį savo sumanymą. Tarėmės ir planavome, kokias sėklas bersime į žemę. Nusprendėme būti originalūs ir savo gėlyną formuoti netradiciškai. Gėlių sėklas pasėjome žemėje ir ant vandens burbuliukų. Pipirmėtes sėjome žemėje ir ant vatos tamponų, ant kempinės. Viename vazonėlyje į žemę pasodinome ekopieštuko galą. Pasak mums jį padovanojusios Telšių regiono atliekų tvarkymo centro specialistės, atsakingai laistydami, turime sulaukti daigelio. Beliko kelti hipotezes ir nusiteikti stebėjimams.

 

Savaitės pabaigoje savo žinias tikrinome prie SMART lentos, žaisdami žaidimus su „Wordwall“ skaitmeniniu įrankiu. Draugiškas nusiteikimas, įgyta patirtis leido įsitikinti, kad visas iškilusias problemas galime išspręsti. Pasitelkę informatines technologijas ugdėmės komunikavimo kompetenciją: skaitėme profesijų pavadinimus, lavinome foneminę klausą, papildėme žodyną įvairiomis sąvokomis ir terminais.

Per savaitę turėjome laiko apmąstyti žmonių kūrybos ir rankų darbo svarbą ir neišsemiamas galimybes. Supratome, kaip svarbu atsirinkti tinkamiausius būdus ir priemones konkretiems tikslams įgyvendinti. Pratinomės įsijausti į įgytą patirtį. Kadangi savaitės iššūkiai neišgąsdino ir išsprendėme visas iškilusias problemas, tad kitą savaitę žaisdami profesijas tapsime „verslininkais“!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.