Pradinių klasių mokinių projektinė savaitė „Ką šnabžda medžiai…“

Laimutė Lazdauskienė
,
surdopedagogė metodininkė (pradinių klasių)
Laima Palionienė
,
pradinių klasių mokytoja metodininkė

Trapus buvo rudens grožis, o juk jau prasidėjo žiema ir rudens spalvų simfonija baigėsi… Mes dar pasidžiaugsime rudens spalvų grožiu, prisiminsime, ką nuveikėme projekto „Ką šnabžda medžiai…“ metu. Surengėme kūrybinių darbelių ir fotografijų stendinę parodą, aplankykite!

 

Krentantys, spalvoti lapai ir gaivus vis šaltėjantis oras… Keičiasi ir pamažu aprimsta gamta, laukdama gamtos sąstingio. Dar pasidžiaugti rudens auksu ir „pasiklausyti“, ką šnabžda medžiai Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokinius į projektinės savaitės „Ką šnabžda medžiai…“ renginius pakvietėme mes, mokytojos Laimutė Lazdauskienė ir Laima Palionienė.

 

Pirmąją projekto dieną, pratęsus pažintį su mokyklos kieme augančiais medžiais, jų vaisiais bei sėklomis, pasidžiaugus rudeninių lapų kilimais, nutapius savo spalvotą rudenį, laukė dar viena, vaikų labai mėgstama veikla – lipdymas iš molio. Vadovaujami keramikos būrelio mokytojos Jurgitos Čiplytės, vaikai kūrė kaštonui namelį.

 

Antrąją projekto dieną klausytis medžių kalbos keliavome į Moksleivių namus. Mokiniai galėjo rinktis – perkelti rudens grožį į savo darbelius iš molio arba rudeninę medžių nuotaiką išlieti vaškinėmis kreidelėmis ant agroplėvelės. Pasitelkę vaizduotę ir fantaziją vaikai susikaupę dirbo, o vėliau džiaugėsi savo sukurtais kūrybiniais darbais. Esame dėkingi mokytojoms Giletai Norvaišienei ir Audronei Markutienei už sutektą galimybę plėsti akiratį, dirbti įvairiomis piešimo bei  lipdymo priemonėmis ir technikomis.

 

Trečiąją projekto dieną mes ir vėl susibūrėme kartu. Šįkart laukė pažintis su miško gėrybėmis bei kūrybiniai darbeliai iš džiovintų lapų. Klasė tapo virtualiu mišku. Čia puikavosi ir medžių lapai, ir šakelės, sėklos, vaisiai. Teko pasukti galveles, kam jie tinka, kokiu vardu vadinasi, teko prisiminti, kuo miškas turtingas, kam reikalingas. Prisiminėme, kad miškas mums dovanoja ne tik uogas, grybus ir riešutus, bet ten auga ir daugybė vaistažolių. Paminėję medžių svarbą, sužinojome, kad iš jų gaminamas net popierius. Smagu, kai mokiniai smalsūs, aktyvūs, daug žino ir geba kūrybiškai dirbti. Kokius įdomius darbelius jie sukūrė iš džiovintų lapų! Malonu akims, gera širdžiai…

 

Ketvirtąją projekto dieną pasikvietėme viešnią – gamtos ir biologijos mokytoją Dalią Kuosienę, kurios organizuota veikla mokiniams suteikė daug patyriminio džiaugsmo. Mokytoja atėjo nešina pluoštu herbariumų, krepšiu šakų, kerpių ir samanų, gausybe lupų, netgi – mikroskopu. Užsiėmimo metu mokiniai susidomėję, stebėjo, tyrinėjo, atsakinėjo, klausė.

 

Mokyklos direktorė Danutė Kriščiūnienė džiaugėsi ir kitu mokykloje vykdomu projektu – tai aplinkosaugos švietimo projektu „Auginu, tyrinėju, saugau, taupau“, kuris ypač glaudžiai susijęs su šiuo projektu. „Smagu, kad kūrybingi mokytojai per tokius projektus geba įskiepyti mokiniams meilę gamtai, sudominti įvairiais tyrimais, vykdyti tęstinę veiklą“, – teigė direktorė.

 

Projektas baigėsi. Smagu buvo jame dalyvauti. Patyrėme daug gerų emocijų, bendravimo ir bendradarbiavimo džiaugsmą. Mokiniai jau domisi, kada vėl bus projektas. Žino žodį, žino jo prasmę, supranta, kad verta laukti…

 

Ruduo – tai antrasis pavasaris, kai kiekvienas lapas – gėlė…

Alberas Kamiu (Albert Camus)

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.