Pirmasis projekto „Papildytoji realybė“ susitikimas Turkijoje

Kristina Dagienė
,
bibliotekininkė, pradinių klasių vyr. mokytoja

Šiaulių r. Meškuičių gimnazijos mokytojai įsitraukė į Europos Sąjungos finansuojamą „Erasmus+“ projektą „Papildytoji realybė 3D“ (angl. „Augmented reality 3D). Pirmasis susitikimas, kurį  organizavo projekto iniciatoriai ir koordinatoriai iš Turkijos, įvyko rugsėjo 20–24 d. Stambule EYUP IMKB MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI mokykloje. Čia susitiko šio projekto partneriai iš Turkijos, Italijos, Šiaurės Makedonijos, Estijos ir Lietuvos. Projekto tikslas – tobulinti dalyvių įgūdžius informacinių komunikacinių technologijų srityje ir naudotis šiomis technologijomis pamokų metu bei būti novatoriškų taikomųjų programų pradininkais, naudojant papildytos realybės technologijas, kurios yra vienos iš moderniausių švietimo technologijų skaitmeniniame amžiuje. Jomis naudojantis siekiama  įterpti informaciją į realią vartotojo matomą aplinką jos neužgožiant, tačiau taip ją papildant, praturtinant ir padedant atlikti tam tikrus veiksmus ar priimti sprendimus.

 

Pirmojo mobilumo metu Stambule Meškuičių gimnazijos mokytojai kartu su kitų šalių partneriais susipažino su papildytos realybės taikymu švietime, išskyrė jį kaip naują mokymo(si) metodą, nes papildytai realybei tenka vis daugiau dėmesio ugdymo procese. Dėl mokslo ir technologijų raidos informacijos perdavimas šiandien nutolsta nuo tradicinių metodų. Naujausias šiuolaikinis sukurtas metodas informacijai perduoti – papildytoji realybė. Tai fizinio pasaulio integravimas į virtualųjį realiuoju laiku arba, kitaip sakant, tai realiu laiku stebimas vaizdas, kuriame yra tikrovė su kompiuterinės grafikos elementais. Efektyvus mokymasis vyksta tol, kol mokiniui smagu, įdomu, kol jis aktyviai dalyvauja mokymosi procese. Pamokose prie mokymo programų pritaikius papildytos realybės technologijas, mokymosi procesas tampa įdomesnis, efektyvesnis, mokiniai gauna ne tik dalykinių žinių, bet ir mokosi apie XXI a. informacines ir komunikacines technologijas.

 

Turkijos mokytojai dalijosi patirtimi, kokiomis papildytos realybės programomis (Anatomy AR, Uzay 4 D, Vukudumuz4D, AR Anatom 4D, Mebar ir kt.) jie naudojasi ugdymo proceso metu. Mobilumo dalyviai ne tik diskutavo, dalijosi patirtimi. bet ir patys mokėsi programuoti / projektuoti Vuforia programa. Lankydamiesi privačiame Nisantasi universitete stebėjo papildytos realybės pritaikymo galimybes pamokose įtraukiant virtualios realybės praktiką. Klausantis pranešimo, kuriame buvo daug pavyzdžių, išsiaiškinti skirtumai tarp virtualios realybės (VR), papildytos realybės (AR) ir mišrios realybės (MR), aptartos šių technologijų pritaikymo galimybės ugdymo procese.

 

Vienas projekto tikslų yra stiprinti institucijos bendravimą su ES šalimis, didinti informuotumą apie ES piliečius. Projekto partneriai, lankydamiesi Turkijoje, turėjo nuostabią galimybę susipažinti su vienu seniausiu ir didžiausiu pasaulio miestu – Stambulu, įsikūrusiu per du žemynus – Europą ir Aziją. Pažintis su miesto architektūra, šalies kultūra, papročiais ir tradicijomis neabejotinai plečia kultūrinį akiratį, skatina bendravimą ir bendradarbiavimą tarp šalių partnerių. Patirties dalijimasis, mokymasis ir bendravimas tęsis kito mobilumo metu Italijoje, Bernaldos mieste.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *