Pilietiškumo mėnesio projektas „Pilis Lietuvai“

Daiva Žuromskaitė
,
Alytaus l.-d. „Šaltinėlis“ mokytoja metodininkė

Vasario 16-oji, Kovo 11-oji – ypatingos šventės visai Lietuvai, neišskiriant ir pačių mažiausių jos piliečių. Minėdami šias dvi kiekvienam lietuviui svarbias datas, tradiciškai vykdome pilietiškumo mėnesio projektus, kurių metu siekiame stiprinti vaikų meilę Tėvynei, gimtinei, patriotiškumą, tautiškumą. Per Lietuvos praeities pažinimą skatiname vaikų, tėvų ir pedagogų bendradarbiavimą, kūrybiškumą, susitelkimą.

 

Projekto „Pilis Lietuvai“ metu visose grupėse vyko pokalbiai apie valstybinių švenčių reikšmę, prasmę, svarbiausius istorijos įvykius, asmenybes, gamtos grožį ir Lietuvos valstybės simbolius. Vaizduotė mus perkėlė į tolimus amžius, susipažinome su mūsų šalies praeitimi, Lietuvos pilimis. Vaikai ne tik apžiūrėjo išlikusių pilių nuotraukas, lygino jas, kalbėjo apie jų paskirtį, bet ir diskutavo, ką jau žino apie pilis, kokios jos būna, kas gyveno jose senais laikais. Vyko įvairi kūrybinė veikla grupėse, bet šio projekto tikslas buvo sutelkti visą bendruomenę ir surengti kūrybinių darbų parodą „Pilis Lietuvai“, tad nusikėlę į senuosius laikus bendruomenės nariai tapo Lietuvos pilių statytojais, kūrėjais. Vaikai su savo tėvais, pedagogais iš pasirinktų įvairių priemonių ir medžiagų piešė, tapė, aplikavo, statė, konstravo, lipdė Lietuvos praeitį menančias pilis su aukštais bokštais, trispalvėmis, gynybinėmis sienomis, juosiančiais vandens grioviais ir pakeliamais tiltais. Paroda „Pilis Lietuvai“ pranoko lūkesčius!

 

Užbaigiant šį projektą, artėjant Kovo 11-ajai – Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienai, jau trečią kartą tradiciškai lopšelio-darželio „Šaltinėlis“ bendruomenė susibūrė sugiedoti Lietuvos himno. Pakylėtą nuotaiką kūrė nuostabi bendrystė – ugdytinių, tėvų ir visų darbuotojų sutelktumas. Lai auga tvirta, kaip mūsų statytos pilys, mažųjų piliečių karta.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.