Per žaidimą – žinių link!

Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinėje mokykloje spalio mėnesį net penkiais etapais šurmuliavo „Rudens gėrybių dienos“. Jose aktyviai dalyvavo mokiniai, vadovaujami pradinių klasių mokytojų Gitos Gižienės ir Laimutės Lazdauskienės, lietuvių gestų kalbos mokytojos Lijanos Čiplienės ir muzikos ritmikos mokytojos Reginos Liutkevičienės.

 

Vykdydami I etapą, pavadintą „Miško gėrybių diena“, vadovaujami mokytojos G. Gižienės, klajojome po mišku virtusią klasę. Kiekvienas radome po stebuklingą dėželę, kurioje slėpėsi medžių lapai, šakelės, vaisiai. Teko pasukti galveles, kam jie tinka, kokiu vardu vadinasi. O prisiminti, kam miškas reikalingas, ko ten gausu, padėjo mokytoja L. Lazdauskienė. Prisiminėme, kad ne tik uogas, grybus ir riešutus miškas mums dovanoja, ten auga ir daugybė vaistažolių. Paminėjome medžių svarbą, sužinojome, kad iš jų gaminamas popierius. Vaikai atsakinėjo į klausimus, sprendė logines užduotis, „grybavo“. Smagu, kad, prisirinkę musmirių, greitai suprato, jog suklydo, ir skubėjo jomis atsikratyti.

 

Pakvietusi vaikus prie daržo gėrybėmis nukrauto stalo, II etapo („Daržo gėrybių dienos“) popietę pradėjo mokytoja L. Čiplienė. Ji lietuvių gestų kalba minė mįsles, pristatė dar nematytas daržoves. Paskui visi kartu mokyklos fojė surengė parodą – taip parodė savo išmonę ir kūrybingumą. Kokių įdomių, linksmų darbelių prigamino, kaip sumaniai panaudojo pačių atsivežtas rudenėlio dovanas. Stebėjomės, kad vaikai savo mažomis rankytėmis jau gali kurti tokį grožį. Pradinukų išmone ir kūrybiškumu galėjo pasidžiaugti visi, kas tik panorėjo.

 

„Sodo gėrybių diena“ – taip buvo pavadintas III etapas. Tądien džiaugėmės ne tik mūsų sodų, bet ir šiltųjų kraštų vaisių įvairove. Nelengva buvo juos visus teisingai pavadinti, parinkti tinkamas korteles, atpažinti vaisius užrištomis akimis, surasti pasislėpusius žodžius, padaryti mėgstamiausio vaisiaus diagramą. Nubraižius diagramą paaiškėjo, kad nugalėtoju tapo arbūzas. Smagiausia – galimybė ne tik pasigrožėti, bet ir pajusti skonį. Nuo šiol tikrai žinosime, kas yra anona, raguotasis melionas ir t. t. IV etapas – žaidimų diena „Pasikvieskim rudenėlį“ – buvo pats linksmiausias. Mokytojos R. Liutkevičienės vadovaujami „moliūgai“ tikrai nenuobodžiavo – žaidė lietuvių liaudies žaidimus, poromis gaudė nenuoramas obuolius, improvizavo, linksminosi iš širdies.

 

V etapo dieną, t. y. „Medaus dieną“, mums duris atvėrė Panevėžio kraštotyros muziejus. Dalyvavome edukacinėje programėlėje „Bitelės istorija“. Išgirdome, kaip lietuviai bitininkavo senovėje, kokius bičių produktus pirkliai gabeno į tolimas šalis, sužinojome, kaip gyvena bitės, kokius produktus jos pagamina. Kad ilgai prisimintume bitelės istoriją, skanavome medų, iš korio pasigaminome po žvakelę.

 

Pasak mokyklos direktorės Danutės Kriščiūnienės, tokios veiklos sutrikusios klausos vaikams yra labai naudingos. Jos įtraukia į artimiausią socialinę ir gamtinę aplinką, padeda suvokti, kaip gamtinė, kultūrinė, socialinė aplinka veikia žmonių gyvenseną, o svarbiausia – plečia ir turtina žodyną.

 

Patyrėme daug gerų emocijų, bendravimo ir bendradarbiavimo džiaugsmą. Nuoširdžiai dėkojame mokinių tėveliams (globėjams, rūpintojams) už suteiktą galimybę pamatyti, paragauti ir kūrybai panaudoti daugybę vaisių ir daržovių. Tikime, tai nebuvo veltui…

 

Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagr. m-klos inf.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.