„Peliukų“ grupės vaikai dalyvauja „eTwinning“ projekte „STEAM ruduo“

Rasa Kildonavičienė
,
Šiaulių l.-d. „Bangelė“ auklėtoja metodininkė

Šiaulių lopšelio-darželio „Bangelė“ mokytojai aktyviai dalyvauja „eTwinning“ projektuose. „eTwinning“ – tai mokymas, naujų mokymo metodų taikymas, naujos technologijos ir nauji tradicinių užduočių atlikimo būdai. Mokytojų, kurie jau vykdė „eTwinning“ projektus, patirtis rodo, kad ši veikla gali būti lengvai pritaikoma bet kuriai temai ar dalykui, kurio jie moko.

 

Kartu su „Peliukų“ grupės vaikais vykdžiau jau ne vieną „eTwinning“ projektą. Šį rudenį į ugdymo procesą integravau „eTwinning“ projektą „STEM ruduo“. Į projektą įsijungė 137 mokytojai iš visos Lietuvos. Projekto tikslas – tyrinėjant rudens savybes, skatinti vaikus eksperimentuoti, tobulinti matematinius ir IKT įgūdžius, panaudojant gamtinę medžiagą lavinti kūrybiškumą, saviraišką.

 

„Peliukų“ grupės vaikai, naudodami gamtines medžiagas, kūrė projekto logotipą. Vaikai lauke rinko šakeles, lapus, akmenis, uogas, gėlių žiedus, iš jų komponavo savo autoportretą. Taip visi draugiškai besidarbuodami sukūrėme „eTwinning“ projekto logotipą „STEAM ruduo“. „eTwinning“ platformoje apžiūrėjome, aptarėme projekto partnerių logotipus.

 

Ruduo – puikus metas džiaugtis besikeičiančia gamta, ją stebėti ir tyrinėti. Su vaikais pasinėrėme į eksperimentų ir bandymų pasaulį (eksperimentų savaitė). Atlikome eksperimentą „Kodėl rudenį medžių lapai spalvoti?“. Vaikai karpė įvairių spalvų lapus, juos užpylė vandeniu, stebėjo, kas nutiks. Vaikai džiaugėsi, kad vanduo nusidažė raudona, geltona, žalia spalvomis. Aiškinomės, kodėl medžių lapai tokių spalvų? Padarėme išvadą, kad lapai keičia spalvą, nes pasikeičia orai: rudenį dažnai lyja, apsiniaukę, saulė vis šaltesnė, prasideda šalnos. Tai vaikams buvo atradimas. Ugdytiniams patiko eksperimentai „Lapai iš servetėlių“, „Obuolių laiveliai“, „Kas gyvena obuolio viduje?“ ir kiti. Eksperimentų metu vaikai ugdėsi dėmesį, pastabumą, tobulino mąstymo įgūdžius, samprotavo, diskutavo.

 

Patirtus įspūdžius vaikai išreiškė dailės raiškos priemonėmis (meno savaitė). Mažieji lipdė, kūrė, dėliojo iš gamtinės medžiagos obuolius, vorą, voratinklį, piešė, štampavo medžius, darė lapų atspaudus. Vaikai ugdėsi kruopštumą, kūrybiškumą, pasitikėjimą savo jėgomis.

 

Įstaigoje organizavome kūrybinės raiškos savaitę „Kurkime kitur ir kitaip – matematika“ (matematikos, inžinerijos savaitė). Vaikai įvairiose erdvėse (grupėje, lauke, prie ežero, parke) kūrė, statė, vėrė, veikė su medžių lapais, gamtine medžiaga, skaičiavo, matavo, svėrė rudens gėrybes. Daug įspūdžių vaikams paliko moliūgo stebėjimas ir tyrinėjimas. Vaikai jį svėrė, matavo metru, liniuote, bandė nustatyti jo svorį, įdėdami į plastikinį maišą ir pakeldami, pjovė per pusę, rinko sėklas, skaičiavo, ragavo (sakė: „skonis kaip bulvės“). Visus duomenis apie moliūgą vaikai užfiksavo popieriaus lape: piešė, rašė skaitmenis, raides, spalvino paveikslėlius. Skaičiavome ir obuolių sėklas, jas klijavome ant popieriaus lapo, rašėme atitinkamą skaičių. Taip vaikai ugdėsi skaičiavimo įgūdžius, mokėsi pažinti skaitmenis, tobulino įgūdžius matuoti metru, liniuote, sverti svarstyklėmis, lyginti įvairių dydžių daržoves pagal ilgį, plotį, aukštį, svorį. Patobulinome ir konstravimo (inžinerijos) įgūdžius: vaikai iš įvairių konstruktorių detalių dėliojo obuolį, iš medinių krapštukų ir plastilino kūrė erdvinius statinius. Tokios veiklos skatina vaikus spręsti problemas, sutelkti dėmesį, lavina pagrindinius pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, uoslę, skonį. Įdomu vaikams, smagu mokytojams.

 

Technologijų savaitės metu vaikai virtualiai susitiko su Kauno lopšelio-darželio „Kūlverstukas“ „Gudručių“ grupės vaikais. Kartu šventėme Helovino šventę, prisistatėme, šokome, dainavome. Per antrą virtualų susitikimą vaikai dalyvavo virtualioje viktorinoje „Metų laikas ruduo“. Vaikai įsivertino savo žinias, gebėjimus, įgūdžius, baigiantis „eTwinning“ projektui „STEAM ruduo“, tai jiems buvo nauja patirtis. Įsigijome draugų net iš kito Lietuvos kampelio. Vaikai ugdėsi šnekamąją kalbą, turtino žodyną, bendradarbiavimo įgūdžius.

 

Į projekto įgyvendinimą įsitraukė ir socialiniai partneriai – Šiaulių miesto savivaldybės viešosios bibliotekos Rėkyvos filialas. Bibliotekoje vaikai išbandė sensorinius indus, kurie lavina sensorines ir pažintines funkcijas, smulkiąją motoriką, savarankiškumą, gebėjimą ilgesniam laikui sukoncentruoti dėmesį. Pasitelkdami uoslę vaikai žaidė kvapų atpažinimo žaidimą: pagal kvapą stengėsi atpažinti vaisius, uogas. Žaidimas sukėlė daug teigiamų emocijų. Vienus kvapus vaikai atpažino greitai, įvardino, koks vaisius, uoga skleidžia šį kvapą, kitų kvapų neatpažino nei mokytoja, nei bibliotekininkė. Įvairiais kvapais kvepėjo visa biblioteka.

 

Projektas jau eina į pabaigą. Daug naujo sužinojo, išmoko ne tik vaikai, tačiau ir mes – mokytojai. Tikiuosi „eTwinning“ projektas bus įvertintas kokybės ženkleliu.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *