„Pedagogų kūrybiškumui ir savišvietai nėra ribų“

Lapkričio 3 d. Mažeikių rajono logopedai ir specialieji pedagogai pradėjo vykdyti ilgalaikę kvalifikacijos tobulinimo programą „Kalbos sistemos funkcijos, kaip komunikacijos priemonės aktyvinimas holistiniu požiūriu“. Aš, programos vadovė, Mažeikių rajono savivaldybės logopedų ir specialiųjų pedagogų metodinio būrelio pirmininkė, darželio-mokyklos „Kregždutė“ logopedė ekspertė Loreta Šličiuvienė, pagalbos mokiniui specialistes pakviečiau dalyvauti I modulio edukacinėje išvykoje-seminare „Nuo vienos raidės iki žemaičių kalbos“. Renginys vyko nuostabiame rudens grožio apsuptame senamiesčio muziejuje.
Seminaro metu mažeikiškė knygos autorė Jūratė Norvaišienė pristatė netipišką, kaip meno kūrinį su linksmomis istorijomis knygą „Vienos raidės istorijos“. Knygos autorė pasakojo, kaip kūrė savo personažus ir jų istorijas. Jos išskirtinės tuo, kad papasakotos naudojant žodžius iš tos pačios raidės. Knyga savo unikalumu sugebėjo patekti į Lietuvos rekordų knygą. Paskaitę nustebsite, koks turtingas ir daug galimybių teikiantis Lietuvių kalbos žodynas!
Per renginį pristačiau įgyvendintą tarptautinį bendrojo ugdymo įstaigų įvairių gebėjimų mokinių edukacinį virtualų projektą-parodą „Auksinis ruduo“, skirtą Tarptautinei projektų valdymo dienai paminėti, ir projekto organizatorius: Mažeikių darželį-mokyklą „Kregždutė“, Mažeikių rajono logopedų ir specialiųjų pedagogų metodinį būrelį, Kauno Tado Ivanausko progimnaziją, Panevėžio lopšelį-darželį „Kastytis“, Mažeikių muziejų. Supažindinau su projekto integruotomis veiklomis: kūrybinėmis dirbtuvėmis „Auksinis ruduo“; atviromis veiklomis pedagogams, švietimo pagalbos specialistams; žodiniais pranešimais tėvams, pedagogams; mokinių ir pedagogų mini konferencija „Aš galiu kalbėti užsienio kalba“.
Pasidžiaugiau dalyviais iš Lietuvos ir užsienio šalių. Nuoširdžiai dėkojau organizatoriams ir vykdytojams, moksleiviams už nuostabius kūrybinius darbus ir malonų bendravimą, bendradarbiavimą, dalijimąsi kolegialia patirtimi, dalyvavimą projekte. Linkėjau sveikatos ir kūrybinės sėkmės naujuose darbuose, tikėdamasi, kad diskusijose išgirstos žinios įtraukiojo ugdymo kontekste pravers švietimo pagalbos specialistų ir mokytojų praktikoje, ugdant skirtingų gebėjimų mokinius, bendradarbiaujant su mokinių tėvais.
Projekto-parodos dalyviai ir parengusieji mokinius pedagogai bus apdovanoti padėkos raštais, pažymomis.
Muziejininkė Jūratė Miliauskytė įdomiai pasakojo apie žemaičių tarmę, kvietė prisiminti, pažinti žemaitišką šneką per žaidimus ir dainas. Negailėjo patarimų, pamokymų, kada kalbėti, o kada – patylėti. Parodė muziejuje eksponuojamas parodas. Papasakojo apie muziejininkų skelbiamą solidarumo akciją „Netaupykime kultūrai! Mažeikieti, padovanok bilietą į muziejų tam, kuris šiandien negalėjo įsigyti pats!“. Dalyvės vienbalsiai nusprendė logopedų ir specialiųjų pedagogų metodinio būrelio vardu prisidėti prie šios akcijos.
Dalyvės džiaugėsi turininga, naudinga, informatyvia ir smagia išvyka-seminaru. Patyrė daug emocijų, džiugių akimirkų.
Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.