Pedagogams – atviros tobulėjimo galimybės IT studijose

Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) „EdTech“ centras pakvietė Lietuvos pedagogus profesionaliai tobulėti skaitmenos srityje – nemokamai studijuoti informatikos magistrantūrą ar informatikos mokomojo dalyko modulį. Tai yra viena iš kertinių veiklų, kurias Lietuvos mokytojams, dėstytojams ir švietimo sistemos bendrakūrėjams siūlo projektas „Skaitmeninė švietimo transformacija („EdTech“)“, žadantis nacionalinį skaitmeninį proveržį.

 

„EdTech“ centro partneriai – aukštosios mokyklos – įvertino gautas paraiškas ir atrinko daugiau nei 280 pedagogų, kurie jau pasirašė sutartis. Studijos vyks Kauno technologijos universitete (KTU), Vilniaus kolegijoje (VIKO), Vytauto Didžiojo universitete (VDU), Vilniaus universitete (VU) ir Vilniaus universiteto Šiaulių akademijoje (VUŠA).

Pedagogai sustiprins skaitmeninius gebėjimus, galės juos aktyviai taikyti ugdydami mokinių skaitmeninį raštingumą, lengviau pereis prie modernaus, inovatyvaus ugdymo proceso, gaus studijų diplomą ar pažymėjimą. Pasisėmę žinių, pedagogai jas galės skleisti tarp kolegų savo mokymo įstaigose, bendruomenėse.

 

Kviečiame susipažinti su trimis dabartiniais studentais (2022–2023 m. m.), kurie atstovauja įvairioms Lietuvos švietimo institucijoms ir dalijasi savo įspūdžiais.

 

Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Anastasiya Markevič įsitikinusi, kad skaitmeninius įgūdžius tobulinti tiesiog būtina, nes pasaulis nestovi vietoje. Ji ragina veržliai domėtis inovacijomis ir švietimo bendruomenės kolegas: kuo ilgiau laukiama, „tuo sunkiau bus pagauti naujoves vėliau“.

Iš spalį prasidėsiančių studijų pedagogė tikisi asmeninio tobulėjimo. Turėdama pradinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogo išsilavinimą, įgytas papildomas kompetencijas ji žada panaudoti savo profesinėje aplinkoje – jau nuo šių mokslo metų Anastasiya įgyvendina atnaujintą bendrąją programą ir tobulina vaikų skaitmeninę kompetenciją, o ateityje svarstys įsidarbinti informatikos mokytoja.

 

Pedagogė didžiuojasi savo polinkiu ne tik mokyti, bet ir mokytis: „Man patinka studijuoti. Tai – visada naujos patirtys ir pažintys su įdomiais žmonėmis, dalijimasis idėjomis ir skirtybėmis.“ Anastasiya jau yra studijavusi daug kartų: tiek profesinėje mokykloje, tiek kolegijoje, tiek universitete. Studentės patirtis gali motyvuoti ne vieną: jai sėkmingai sekasi suderinti savaitgalio studijas net su namuose laukiančiu kūdikiu ir visos savaitės pamokomis.

 

Darius Černiauskas 2019 m. baigė pedagogikos studijas Vytauto Didžiojo universitete. Darius pasakoja apie unikalų atvejį: „Buvome pirmieji Lietuvos kariuomenės atstovai, kurie pradėjo tokias studijas. Baigęs jas, ir toliau aktyviai domiuosi pedagogikos sritimi – stengiuosi dalyvauti švietimo veikloje. Sužinojęs apie projektą „Skaitmeninė švietimo transformacija („EdTech“)“ supratau, kad tai galimybė stiprinti savo informacinių technologijų kompetencijas ir būti švietimo pokyčių dalimi.“

Darius dalijasi pozityviais ir įkvepiančiais jausmais, belaukdamas studijų pradžios, mąstydamas apie savo profesinę ateitį pedagogikos srityje: „Kuo arčiau studijų pradžia, tuo labiau viduje stiprėja prabudimo jausmas, kurį lemia pažinimo alkis. Studijų laukimas man lyg vaikui Kalėdų šventės artėjimas.“

 

Karininkas šiuos glaudžius saitus pastebi ir savo paties gyvenime: „Šešerius metus teko dėstyti Lietuvos karo akademijoje karinius dalykus ir vykdyti tiesiogines pedagogo funkcijas. Šis tarnybos laikas leido atrasti ne tik mokymo teikiamą pasitenkinimą, bet ir suprasti, kokia yra atsakomybė prieš besimokančiuosius. Tai veda į nesibaigiantį pažinimo ir tobulėjimo ieškojimą, ypač atsižvelgiant į IT įtaką šiuolaikiniame pasaulyje.“

Kitiems pedagogams karininkas perduoda tokią žinutę: „Pažinimo jausmas turi nugalėti baimę klysti ir pripažinti, kad kažko nemokame. Nereikia bijoti – reikia norėti tobulėti ir atrastus naujus iššūkius įveikti.“

 

Mokytoja Roberta Stonė pasirinko prisijungti prie IT modulio. Ją maloniai nustebino siūloma studijų programa, nes nebuvo pamirštas įtraukusis ugdymas, kuris šiais laikais yra itin aktualus. Roberta džiaugiasi radusi ypatingą sprendimą: „Norėjosi studijų, kurios būtų labiau orientuotos į mokytoją, o ne IT specialistą.“

Tobulėti šioje srityje paskatino ir asmeninis užsidegimas praplėsti žinias IT srityje, ir bendruomeniškumas. „Tikiuosi, kad studijų metu įgytos žinios padės atsakyti į iškilusius bendradarbių klausimus“, – pedagogė kalba apie naudą savo institucijos bendruomenei. Studijų patirtį ji planuoja savo kasdienybėje pritaikyti kuo praktiškiau: ir mokydama, ir vykdydama administracinę veiklą – kurdama dokumentus, anketas.

 

Roberta išskiria ir šių studijų lankstumą – jos patrauklios, atviros ir tiems pedagogams, kurie turi įtemptą tvarkaraštį: „Labai džiaugiuosi, kad yra galimybė tobulėti ir studijuoti nuotoliniu būdu, tai tikrai paskatina nepraleisti progos ir pasinaudoti siūlomomis studijų programomis.“

Mokytoja kviečia visus mokytojus įsiklausyti į savo mokinius: „Reikėtų gilinti skaitmenines kompetencijas, jeigu norisi įdomesnių, šiuolaikiškesnių pamokų. Dabar mokiniai puikiai išmano skaitmenines technologijas ir dažnai tikisi, kad jų mokytojai taip pat žino apie naujoves, nori, kad naujovės būtų naudojamos pamokose.“ Roberta užtikrintai teigia, kad vienos ar kitos srities žinių gilinimas kartais leidžia greičiau rasti bendrą kalbą su mokiniais.

 

Planuojama, kad 2023–2024 mokslo metais prie informatikos mokomojo dalyko modulio studijų turės galimybę prisijungti dar daugiau pedagogų.

 

NŠA inf.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.