Pažintis su sraige, tyrinėjimas ir kritinio mąstymo lavinimas

Jolanta Vaitkevičienė
,
Kauno r. Akademijos mokyklos-darželio „Gilė“ pradinio ugdymo mokytoja ekspertė

Pirmadienį, rugsėjo 26 d., Kauno r. Akademijos mokyklos-darželio „Gilė“ 3c klasės mokiniai ne tik paminėjo Europos kalbų dieną ir mokėsi pasisveikinti penkiomis kalbomis, bet ir smalsiai, susidomėję tyrinėjo sraiges.

 

Ryte mokytoja Jolanta į klasę atsinešė pilną indą įvairaus dydžio sraigių. Per pasaulio pažinimo pamoką ji kiekvienam vaikui išdalijo po bestuburį gyvūną. Mokiniai sraiges apžiūrėjo per lūpą ir apibūdino gyvūno išorinę sandarą: galvą, kojas, liemenį, čiuopiklius. Gerai įsižiūrėdami nustatė, į kurią pusę (kairę ar dešinę) susukta sraigės kriauklė, suskaičiavo, kiek apvijų ji turi. Išsiaiškino, kad sraigės koja yra gleivėta ir kodėl gleivės yra svarbios. Mokiniai mokėsi naudotis masės, ilgio ir laiko matavimo priemonėmis ir taikyti reikiamus matavimo vienetus: išmatavo sraigės koją, sužinojo, kiek milimetrų sraigė nueina per vieną minutę, lygino sraigių kojų ilgį, masę. Stebėjo sraigės judėjimą. Surengė sraigių lenktynės. Pasirinktoje vietoje pažymėjo dvi linijas – starto ir finišo. Tarp šių linijų išmatavo atstumą. Chronometru fiksavo laiką, per kurį sraigė įveikė šį atstumą. Duomenis užrašė veiklos lape.

 

 

Praktinių tyrinėjimų ir eksperimentavimo nauda yra labai naudinga, nes jų metu mokiniai lavina savo pojūčius, smulkiąją motoriką, reakciją, mokosi išlaikyti dėmesį, dirbti bendradarbiaudami, stiprina savo kritinį mąstymą, sumanumą, išradingumą bei kaupia naujas žinias ir patirtis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.