Patyriminės veiklos pradinukų pamokose

Danguolė Tumėnienė
,
Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė

Netradicinės integruotos pamokos patrauklios ir įdomios smalsiems ir žingeidiems pradinių klasių mokiniams. Tokiose pamokose mokiniai skambučio į pertrauką nelaukia. Ne išimtis ir Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos 2b klasės mokiniai.

Aktyvūs 2b klasės mokiniai kartu su draugais antrokais ir jų mokytoja Aurelija Dirginčiene iš Šiaulių Juventos progimnazijos ėmėsi ilgalaikio projekto „Medžiagų irimas žemėje“. Abi klasės aktyviai draugauja su STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos taikymas) veiklomis ir ekologiniu ugdymu.

 

Mūsų žemės plote, kuriuo tapo 25 litrų dėžė pripilta žemių, paslėpta įvairių rūšių popieriaus: tualetinis popierius, popierinis rankšluostis, žurnalo viršelis, laikraščio skiautės, spalvoto popieriaus likučiai, kartonas. Nusprendėme dar ir veido kaukę užkasti, plastikinių maišelių, į kuriuos parduotuvėje dedame sveriamas prekes, vienkartinę plastikinę stiklinaitę. Mokiniai darbavosi poromis.

Sukūrėme ir eksperimento pasą. Kiekviena pora užrašė datą, vardus ir medžiagas, kurias paslėpė žemėje. Visos medžiagos buvo užklotos. Pradėtas pildyti stebėjimų žurnalas.

Diskutuodami mokiniai suprato, kad jei žemę laisto lietus, teks „organizuoti“ lietų ir klasėje. Pasikasime ir sniego, jeigu sulauksime. Eksperimentiniam žemės plotui stengsimės sudaryti oro sąlygas, kuo artimesnes toms, kurias „išgyvena“ Žemė.

Su mokytoja Aurelija džiaugiamės, kad mūsų mokiniams tai įdomu, smalsu. Gal dėl to, kad jie eTwinningiečiai?

 

Pradėjus kurti pirmuosius kūrybinius darbus lietuvių kalbos pamokose, norėjosi vaikams pateikti informaciją kiek kitaip, savitai. Tad vieną lapkričio dieną, lietuvių kalbos pamoką, skirtą vaizduotės lavinimui – nuotoliniu būdu vedė Lietuvos nacionalinio dramos teatro aktorius Gediminas Rimeika.

Pamoka virto aktyviomis kūrybinėmis dirbtuvėlėmis. Aktorius mokiniams atskleidė įvairių paslapčių ir būdų, kaip išlaisvinti kūrybos ir fantazijų paukštę bei leisti jai laisvai skristi. Aktorius pasakojo apie savo profesiją, drauge žaidė įvairius vaizduotę lavinančius žaidimus. Tai smagu drauge kurti ir žengti bendro kūrybinio proceso žingsniais. Pamoka baigėsi draugiška gaida, o vaikai stebėjosi: „Tai bent, atrodo, kad aktorius Gediminas mūsų senas draugas. Taip lengva ir smagu bendrauti.“

Dėkodami už pamoką, aktoriui Gediminui išsiuntėme kūrybinius vaikų darbus.

 

Antrokų klasėje jau nuo rugsėjo virte verda aktyvi veikla. „eTwinning“ projekte „STEAMuko draugai“ darbas darbą veja. Lapkritis projekte paskelbtas mokinių susitikimų mėnesiu. Susitikimų tema „Skambutis į pamoką“. Integruotoje technologijų ir pasaulio pažinimo pamokoje 2b klasės mokiniai, vaizdo skambučiu pateko į Kudirkos Naumiesčio antrokų pamoką. Mokiniai tapo matomi vieni kitiems mažosiose jų laboratorijose. Abiejose klasėse vyko tas pats eksperimentas – „Vandens paviršiaus įtempimas“: vaikai pipete lašino vandenį (šaltą ir pašildytą) ir skaičiavo, kiek lašų telpa ant monetų. Eksperimento eigą ir gautus rezultatus fiksavo paruoštame Mokinio veiklos lape. Vyko diskusijos, tarpiniai eksperimento pristatymai, mokiniai palygino rezultatus tarpusavyje, darė išvadas. Labai nenoriai spaudėme vaizdo pamokos išjungimo mygtuką…

Šios veiklos akimirkas rasite čia.

 

Tai tik keletas veiklų iš aktyvaus antrokų ugdymosi įdomiau, mokymosi jiems patraukliu būdu. Toks veikimas, toks mokymasis – labai naudingas ir patrauklus mokiniams.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.