„Patyčių dėžutė“ mokykloms – šiuolaikiška priemonė įsisenėjusiai blogybei įveikti

Nuo šiol pedagogai, mokiniai ir jų tėvai su patyčiomis galės kovoti naudodami ir elektroninę platformą „Patyčių dėžutė“, kuri leidžia anonimiškai ir greitai pranešti apie įtariamas arba įvykusias patyčias bei reaguoti į jas. Platformą sudaro tinklalapis, mobilioji programėlė ir administravimo sistema, kurią nemokamai atsisiųsti ir įsidiegti gali visos šalies mokyklos.

 

„Baimė prabilti yra didelė kliūtis siekiant įveikti patyčias, todėl labai svarbu vaikams sukurti tokią aplinką, kurioje jie nebijotų pranešti apie patyčias. Ši platforma yra būtent tokia – garantuojanti anonimiškumą, padedanti greitai sutelkti pajėgas pagalbai suteikti, o kas svarbiausia – patogi mokiniui ir mokytojams. Ją įsidiegusios mokyklos turės daugiau galimybių tiek reaguoti į jau įvykusių patyčių atvejus, tiek užbėgti potencialioms patyčioms už akių“, – sako švietimo, mokslo ir sporto viceministras Arūnas Plikšnys.

Viceministras taip pat pastebi, kad „Patyčių dėžutė“ yra įsisenėjusioms problemoms spręsti skirta šiuolaikiška priemonė, panaši į daugelį kitų mobiliųjų programėlių ar internetinių platformų, kuriomis daugeliu gyvenimo atvejų įprato naudotis tiek skubantys suaugusieji, tiek ir išmanūs vaikai. Viliamasi, kad „Patyčių dėžutė“ taps įprasta šių dienų mokyklos gyvenimo dalimi ir pagreitins laukiamus teigiamus mokinių bendravimo pokyčius.

 

Pasaulio sveikatos organizacijos tyrimo duomenimis, Lietuvoje patyčias patiria 29 proc. berniukų ir 26 proc. mergaičių, tačiau mokiniai nenoriai apie tai praneša, o daug patyčių atvejų apskritai nėra užregistruojami. „Patyčių dėžutę“ įsidiegusių mokyklų mokiniai tinklalapyje ar mobiliuoju įrenginiu galės užfiksuoti patyčių atvejį – nurodyti vietą, laiką, dalyvius, trumpai apibūdinti situaciją, o kilus elektroninėms patyčioms ir įkelti nuotrauką. Pranešti galima ne tik apie save, bet ir apie kitą su patyčiomis susidūrusį vaiką ar mokyklos bendruomenės narį. Nemokamą mobiliąją programėlę „Patyčių dėžutė“ atsisiųsti galima iš „Google Play“ arba „App store“.

 

Platformos administravimo sistemoje mokyklos paskirti asmenys matys visus pateiktus pranešimus apie patyčias ir galės suteikti reikiamą pagalbą, užkirsti kelią tolesnėms patyčioms. Taip pat bus galimybė archyvuoti duomenis, kaupti statistiką, pranešimus išspausdinti ir segti į „Patyčių žurnalą“. Tai padės mokykloms aiškiai įsivertinti patyčių mastą ir problemines sritis.

„Patyčių dėžutei“ administruoti mokykloms rekomenduojama paskirti 1 arba 2 specialistus, kurie ją reguliariai tikrintų ir reaguotų į pateiktus pranešimus. Sudėtingesniu atveju būtų galima kreiptis į savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos specialistus, kurie pasiūlys tolesnius žingsnius ir reikalui esant atvyks į mokyklą.

 

„Patyčių dėžutė“ nėra skirta pranešimams apie patyčias žodžiu pakeisti – tai papildoma ir mokiniams patogi priemonė išsipasakoti, kai kiti pranešimo apie patyčias būdai nepriimtini dėl baimės būti atpažintiems ar tapti skundikais.

Idėją inicijavo programos „Kurk Lietuvai“ dalyvės Kamila Gasinska ir Laura Varslauskaitė. Jos išanalizavo situaciją, sukūrė bandomąją platformos versiją ir koordinavo bandomąjį projektą, kuris parodė platformos poreikį ir teikiamą naudą.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos iniciatyva platforma patobulinta, išplėstos jos funkcijos, sukurta vartotojui patogesnė aplinka.

 

Mokyklos platformą atsisiųsti galima čia.

Mokytojai tobulinti gebėjimus spręsti realius patyčių atvejus gali nuotolinių mokymų platformoje www.reaguok.lt. Nemokami interaktyvūs mokymai suskirstyti į 19 temų ir papildyti ekspertų vaizdo paskaitomis, o jų pabaigoje išduodamas mokymų baigimo pažymėjimas. Platformoje taip pat pateikiama mokomoji medžiaga, kaip reaguoti į patyčias, atsakymai į dažniausiai kylančius klausimus, atvejų analizės, pamokų planai, naudingi kontaktai ir literatūra.

 

ŠMSM Komunikacijos skyriaus inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.