Patirtinis mokymas Kauno r. Neveronių gimnazijoje

Ligita Galicinienė
,
pradinių klasių mokytoja metodininkė

Kauno r. Neveronių gimnazijos 3a klasės mokiniai ir jų mokytoja Ligita Galicinienė rugsėjo–lapkričio mėnesiais dalyvavo projekte „Užsiaugink drugelį pats“. Jo tikslas – suteikti kuo daugiau žinių apie drugelių vystymosi ciklą ir mokyti vaikus pažinti gamtą. Labai svarbu, kad besimokydami mylėti gamtą vaikai ima suprasti, kas yra atsakomybė ir kodėl ją reikia ugdyti.

 

Rugsėjo viduryje į 3a klasę iš Vilniaus „Kupu Kupu“ įmonės atsivežėme tropinių drugelių vikšrų. Iš jų turėjo išsiristi Caligo memnon rūšies drugeliai. Norint išvysti šį rezultatą, reikėjo rūpintis bejėgiais vikšreliais. Mokiniai noriai nešė kanų lapų, kuriais maitino būsimus drugelius. Maždaug po poros savaičių vikšrai virto lėliukėmis. O kaip džiaugėsi mokinukai, pamatę pasikeitusius vikšrus! Kol lėliukės „miegojo“, mokiniai piešė, fotografavo gamtą, karpė popierinius drugelius ir vis laukė pasirodant tikrųjų.

Ir pagaliau! Vieną spalio rytą, atėję į klasę, pamatė drugelį. Koks jis buvo gražus! Visą dieną vaikai negalėjo atsidžiaugti. Juk taip smagu matyti kruopštaus darbo rezultatą: vaikai rūpinosi vikšrais, juos maitino, globojo, kol pagaliau išvydo svajonės išsipildymą. Bet dabar mokinius užklupo dar didesnė atsakomybė – kiekvieną dieną drugelį reikėjo maitinti citrusiniais vaisiais. Pradinukai puikiai atliko šią užduotį – juo rūpinosi visą mėnesį.

 

Kai drugelis baigė savo gyvenimą, mokiniai tinkamai parengė jį ekspozicijai – išskleidė sparnelius, išdžiovino. Vaikams labai patiko mokytis iš savo asmeninės patirties, džiaugtis kiekvienu, net ir mažu atradimu. Jie puikiai suprato, kad dirbant kartu galima ne tik stebėti gamtą, bet ir išmokti ją globoti. Kiekvienas mažas darbelis pasėjo vaikų širdelėse atsakomybės sėklelę. Labai tikiuosi, kad iš jos išaugs stiprus atsakomybės jausmas.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.