Patirtinės projekto „STEAM rudenį“ veiklos

Mireta Visockienė
,
Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja
Dovilė Ušinskienė
,
Šiaulių lopšelio-darželio „Pupų pėdas“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigas vis labiau „užkariauja“ STEAM (integralaus gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos taikymo) veiklos. Tokiu būdu, po vieno „eTwinning“ ambasadorių seminaro, mums, Šiaulių lopšelių-darželių „Pasaka“ ir „Pupų pėdas“ ikimokyklinio ugdymo pedagogėms Miretai Visockienei ir Dovilei Ušinskienei, kilo mintis sukurti „eTwinning“ projektą „STEAM rudenį“ („STEAM in autumn“).

 

Nuo šių metų rugsėjo 21 iki lapkričio 3 dienos ugdytiniai ir pedagogės veikė drauge, veiklas sėkmingai integruodami į ugdymo(si) procesą. Projekto tikslas – susipažinti su vienu iš metų laikų – rudeniu – pritaikant STEAM akronimo raides. Kiekvieną savaitę savo įstaigose pedagogai su ugdytiniais kūrė idėjas, iniciatyvas ir vykdė gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų bei matematikos veiklas.

 

Pirmoji projekto savaitė skirta gamtos mokslams (eksperimentams, bandymams). Vienai savaitei vaikai tapo mažaisiais mokslininkais – atliko eksperimentus, stebėjo, kas jų metu vyksta, mokėsi, tyrinėjo.

Antrąją savaitę karaliavo technologijos (programavimas, informaciniai žaidimai ir pan.). Vaikai atliko užduotis naudodamiesi planšetėmis, programavo robotais-bitutėmis. Veiklos, naudojantis išmaniosiomis technologijomis, ugdė vaikų kompiuterinį raštingumą, mąstymą ir atskleidė programavimo pagrindus.

Trečiąją savaitę vaikai konstravo iš gamtoje rastų šakelių, pagaliukų, kaštonų bei atliko inžinerinius iššūkius.

Ketvirtosios savaitės veiklos skirtos menams, jų metu vaikai atliko sensorinius tyrinėjimus, piešė, eksperimentavo su spalvomis.

Na, o paskutiniąją savaitę visi draugiškai įsitraukė į matematikos pasaulį: skaičiavo gamtinę medžiagą (kaštonus, lapus, kankorėžius, šakeles), dėliojo jų sekas, konstravo geometrines figūras, matavo, svėrė ir lygino.

 

Projekte dalyvavo 19 pedagogų iš Lietuvos, 1 iš Rumunijos ir 10 iš Turkijos. Džiugu, jog į projektą įsitraukė gausus būrys Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigų: Šiaulių lopšelių-darželių „Žirniukas“, „Bangelė“, „Ąžuoliukas“, „Žiburėlis“, „Pupų pėdas“, „Vaikystė“; Kėdainių lopšelio-darželio „Pasaka“; Kauno lopšelių-darželių „Daigelis“, „Girstutis“, „Klevelis“, „Boružėlė“; Vilniaus lopšelio-darželio „Kodėlčiukas“ pedagogai ir ugdytiniai. Projekto metu vaikai stebėjo, tyrinėjo, skaičiavo, matavo, kūrė, analizavo ir atrado įvairiausių rudens požymių.

 

Aktyvus, kūrybingas, inovatyvus – suaugusiųjų ir vaikų iš įvairių šalies bei pasaulio vietovių – bendravimas ir veiklų organizavimas stiprina bendradarbiavimą, suteikia ryžto vykdyti įdomias, nekasdienes veiklas, dalintis įspūdžiais ir patirtimi.

Esame įsitikinusios, kad STEAM idėjų integravimas į ugdomąją veiklą žadina vaikų smalsumą tirti aplinką, įkvepia ugdytinius naujiems iššūkiams, skatina domėtis mokslu, padeda ugdytis XXI amžiui aktualius įgūdžius, gilinti žinias, imtis integruotos projektinės patirtinės veiklos.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.