Paskutinis projekto „Kritinis ir kūrybinis mąstymas“ partnerių susitikimas

Jolanta Garbauskienė
,
projekto koordinatorė Lietuvoje

Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos komanda – aš, projekto koordinatorė Jolanta Garbauskienė, IIg klasės moksleivės Neringa ir Brigita bei IVg klasės mokinys Gvidas – kartu su partneriais iš Bulgarijos, Lenkijos, Slovėnijos ir Čekijos vasario 20–23 d. dalyvavo paskutiniame projekto „Kritinis ir kūrybinis mąstymas“ dalyvių susitikime Prahoje. Projektas dėl COVID-19 pandemijos vietoje dvejų metų buvo pratęstas iki pustrečių, kad būtų galima iki galo ir kokybiškai įvykdyti suplanuotas veiklas ir susitikimus.

 

Praha nustebino 12 laipsnių šiluma, vietomis jau pražydusiomis pirmosiomis pavasarinėmis gėlėmis ir nuostabia senamiesčio architektūra.

 

Jau pirmąją dieną kibome į darbus. Pagrindinės veiklos vyko skautų bendruomenės centre. Čekų mokiniai parengė pristatymą apie Čekiją ir Prahą, o vėliau patikrino mūsų atidumą ir žinias – žaidėme „Kahoot“ žaidimą. Po pietų šeimininkai pakvietė į trumpą apžvalginę ekskursiją po Prahos senamiestį. Aplankėme Džono Lenono sieną, senamiesčio aikštę, Vaclavo aikštę, kuri yra pagrindinė renginių, švenčių, demonstracijų vieta, pasigrožėjome Prahos vaizdais nuo pilies kalno, perėjome garsųjį istorinį Karolio (Karlo) tiltą, nutiestą per Vltavos upę. 1963 m. tiltas buvo papuoštas barokinėmis karalių ir šventųjų skulptūromis, vaizduojančiomis Čekijos istoriją.

 

 

Antrąją dieną projekto dalyviai pristatė savo namų darbus. Kadangi susitikimai vyko visose penkiose šalyse, kiekvienos šalies komanda parengė pristatymus apie susitikimuose vykdytas projektines veiklas. Smagu buvo prisiminti nuveiktus darbus, aplankytas vietas ir sutiktus naujus draugus. Paskui aplankėme mūsų šeimininkų čekų Jano Palacho privačią gimnaziją, apžiūrėjome kabinetus, susipažinome su ugdymo sistema. Gimnazijoje vyko mokinių debatai, kuriems vadovavo mokytojas Johnas Walley. Kalbėti teko visiems dalyviams – išsakyti savo nuomonę, ją pagrįsti, įrodinėti ir teikti grįžtamąjį ryšį išklausius pasisakiusiuosius. Mokiniai lavino loginio, kritinio ir kūrybinio mąstymo bei anglų kalbos įgūdžius. Jiems tai buvo ne tik smagi ir įdomi veikla, bet ir daug pastangų bei drąsos reikalaujantis iššūkis.

 

Trečiąją projekto dalyvių susitikimo dieną traukiniu vykome į Kutna Horą – miestą Vidurio Čekijos krašte, žymų Čekijos urbanistikos paminklą, įrašytą į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Kutna Hora meno galerijoje vyko praktinis užsiėmimas, kurio metu mokiniai kalbėjo apie jausmų, minčių ir idėjų perteikimą meniškai. Visi kartu aiškinosi, kaip suprasti vieniems kitus be žodžių, perteikiant savo mintį piešinyje. Paskui naudodami įvairius daiktus mokiniai turėjo pavaizduoti savo kasdienes veiklas ir bandė atspėti, ką pavaizdavo kiti. Vėliau aplankėme nepamirštamą įspūdį palikusią Sedleco kaulų koplyčią, esančią Sedleco miestelio Visų Šventųjų bažnyčios kapinėse. Koplyčia žymi tuo, kad jos interjeras dekoruotas 40 tūkst. žmonių skeletais.

 

Paskutinę susitikimo dieną mokiniai dalyvavo praktiniame kūrybinio mąstymo užsiėmime. Žiūrėjo vaizdo įrašus, mokėsi atskirti teisingą informaciją nuo melagingos, diskutavo apie propagandą.

 

Keturios susitikimo dienos prabėgo greitai, sunku buvo išsiskirti su senais ir naujais draugais. Gaila, kad tai buvo paskutinis projekto susitikimas, bet tikimės ryšius palaikyti ir ateityje.


Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas, lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.