„Pasimatavo“ dizainerio profesiją

Aušra Lazdauskienė
,
Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos dailės mokytoja metodininkė

Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos (PKNPM) 5–10 klasių mokiniai dalyvavo projekte „Matuojuosi profesiją“ ir kartu su manimi, dailės mokytoja metodininke Aušra Lazdauskiene, bei lietuvių kalbos mokytoja metodininke Laimute Beinarauskiene, kūrė stendinį pranešimą „Aš – dizaineris“.

 

Mokiniams buvo paaiškinta, kad dizaineris yra asmuo, kuris, prieš sudarydamas piešinius ar planus, suplanuoja, pavyzdžiui: drabužio, avalynės, automobilio, interjero ar kt. išvaizdą bei darbus. Formaliau kalbant, dizaineris yra agentas, kuris „nurodo dizaino objekto struktūrines savybes“. Akcentuota, kad būsimieji dizaineriai mokosi meno, dizaino istorijos, informacinių technologijų, užsienio kalbų, teisės, vadybos, braižybos, ir žinoma – daug piešia.

 

Lietuvių kalbos pamokose mokiniai rinko medžiagą ir rašė tekstus apie dizainerio profesiją, o dailės pamokose kūrė pasirinkto daikto dizainą. Savo mintis ir pastebėjimus devintokai užrašė taip:

Karolis Janikūnas: „Dizaineris yra dailininkas, konstruktorius, dizaino specialistas, kūrėjas.“

Marijus Vinciūnas: „Norint būti dizaineriu, reikia mokėti ne tik gerai piešti, bet ir gebėti naudotis programomis, tokiomis kaip: PS, „CorelDraw“, domėtis mada ir pačiam siūti drabužius, gaminti daiktus; reikalingas piešimas grafika, kompozicija, geras lietuvių bei užsienio kalbų mokėjimas.“

Augustas Sinkus: „Profesija – interjero dizaineris – skamba viliojančiai ir šiek tiek romantiškai, juk malonu kurti erdves, jas dekoruoti, parinkti ir derinti gražius bei stilingus daiktus.“

Dešimtokai taip pat dalijosi išskirtinėmis mintimis:

Laurynas Šarka: „Dažniausiai interjero dizaineris gali padėti, kai klientas nori atlikti viso namo renovaciją ar tam tikrą, suplanuotą užduotį – pakoreguoti virtuvės dizainą, baldus ar jų išdėstymą kambariuose.“

Žygimantas Vaiciekauskas: „Drabužių dizaineris, konstruodamas modelius, naudojasi šiuolaikinėmis kompiuterinio projektavimo priemonėmis, įvairiomis programomis; pagrindinės jo priemonės – popierius, piešimo priemonės, įvairios medžiagos.“

Aštuntokas Benas Bernatavičius nupiešė unikalų herbo dizainą, kuriame išskyrė svarbiausius dalykus: mokslą, sportą, meilę Lietuvai, gamtos grožį.

Mokiniai ypač susidomėjo ledų dizainu, taip pat kūrė ir saldainių dizainą.

 

PKNPM direktorė Danutė Kriščiūnienė džiaugiasi, kad mokykloje daug dėmesio skiriama mokinių supažindinimui su profesijomis. „Esame turėję mokinių, kurie pasirinko įvairias menų profesijas Kauno taikomosios dailės mokykloje bei Klaipėdos technologijų mokymo centre. Pirmasis žingsnis link išsvajotosios profesijos – atitinkamos krypties studijos baigus 10 klasių.“ Direktorė pabrėžia, kad norint tapti dizaineriu, nepakanka turėti įgimtą skonį, jausti spalvas, būtina apsispręsti ir daryti tai, į ką linksta širdis, nes užsiimant mėgiama veikla – nė nesijaučia, kad dirbama.

Šio projekto metu daug sužinota apie tai, ko reikia norint tapti dizaineriu, bei kokių dalykų mokomasi įgyjant šią specialybę.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.