Pasaulinės Žemės dienos paminėjimas Tauragės „Šaltinio“ progimnazijoje

Daiva Albrechtienė
,
Tauragės „Šaltinio“ prog-jos Gamtosauginio komiteto narė

Klimato kaita negailestingai veikia visą pasaulį: tirpsta ašigalių ledynai, kyla vidutinis jūros lygis, vienus regionus plauna liūtys, kitus degina neįprasti karščiai ir kankina sausros. Manoma, kad artimiausiais dešimtmečiais šie reiškiniai vis intensyvės. Norėdama atkreipti dėmesį į globalias problemas Tauragės „Šaltinio“ progimnazijos Gamtosauginio komiteto komanda suplanavo viso mėnesio veiklas, skirtas Žemės dienai.

 

Pirmąją savaitę skyrėme sveikai gyvensenai. Per ją vyko įvairios veiklos, skatinančios mokinių fizinį aktyvumą, sveiką gyvenseną. Mažieji šaltiniečiai kartu su visuomenės sveikatos specialiste Ieva kūrė šokį Žemei, mankštinosi per pertraukas. 5c klasė per klasės valandėlę Kartų parke žaidė orientacinį žaidimą, 6a klasė puikiai leido laiką Oko miške. Mokinių taryba kartu su sveikatos specialiste dalyvavo cukraus medžioklės dirbtuvėse. Veiklos buvo integruojamos ir į ugdymo procesą: biologijos pamokose „Organizmo atsakas į fizinį krūvį“ mokiniai aiškinosi fizinio krūvio naudą žmogaus sveikatai, per fizinio ugdymo pamokas visuomenės sveikatos specialistas Marius Trajanauskas vedė šiaurietiško ėjimo užsiėmimus.

 

Antrąją savaitę skyrėme vandeniui. Ji prasidėjo Vandens dienos paminėjimu. Tą dieną 8 klasės mokinės Atėnė, Kamilė, Agnė, Meida ir sveikatos specialistė Ieva vaišino mokyklos bendruomenę vandeniu, pasakojo apie vandens svarbą organizmui, visus įtraukė į kryžiažodžių sprendimą ir pasidalijimą mintimis, kaip galime kiekvienas asmeniškai prisidėti prie vandens tausojimo. Veiklos vyko visą savaitę: integruotoje biologijos ir IT pamokoje 6 klasių mokiniai kūrė knygą apie vandenį, biologijos pamokose „Vanduo – gyvybės šaltinis“ diskutavo apie vandens naudą žmogaus sveikatai, Gamtosauginio komiteto narės Auksė ir Urtė vedė užsiėmimus 4 klasių mokiniams, 6–8 klasių mokiniai geografijos pamokose kalbėjo apie Darnaus vystymosi tikslus, plačiau nagrinėjo šešis juos – švarus vanduo ir higiena, aptarė vandens svarbą pasaulyje, finansinio raštingumo pamokose 5 klasių mokiniai žaisdami skaičiavo vienos šeimos vandens sąnaudų taupymo galimybes, lietuvių kalbos ir literatūros pamokose 6c, 7c klasių mokiniai rinko patarles ir posakius apie vandenį, aiškinosi jų reikšmes, minė mįsles, 6b klasės mokiniai kartu su „eTwinning“ projekto „Išsaugok ateitį“ partneriais iš Turkijos per nuotolinį susitikimą kalbėjo apie vandens išteklių mažėjimą ir šios problemos sprendimo būdus, visose 6 klasėse vyko integruotos anglų kalbos ir geografijos pamokos „Pasaulio vandenynai“, 8b klasė per chemijos pamoką STEAM centre atliko praktinį darbą „Pipetavimas“, 3a klasė kūrė pristatymus apie vandenį, 5c ir 4c klasės atliko eksperimentus ir tyrimus, o 2c klasės mokiniai mokėsi taupiai ir atsakingai naudoti vandenį.

 

 

Trečioji savaitė buvo skirta klimato kaitai. Šią savaitę vyko mokytojo Kęstučio Masalskio inicijuota integruota IT ir geografijos „pamoka ant ratų“ elektrobuse, per ją 8a ir 8c klasių mokiniai diskutavo apie aplinkos tausojimo būdus, atliko individualias užduotis „Padlet“ lentoje, pildė refleksiją „Survey123“ įrankiu. Taip pat aštuntų klasių mokiniams prasidėjo ilgalaikis integruotas IT ir aplinkosaugos projektas „Šuolis link darnaus gyvenimo būdo“ – mokiniai atliks tyrimus, stebės artimą aplinką, pateiks išvadas, kaip galima skatinti atsakingą vartojimą ir prisidėti prie klimato kaitos prevencijos. Geografijos pamokose 6–8 klasių mokiniai aptarė darnaus vystymosi tikslus, žmogaus įtaką klimatui ir siūlė problemų sprendimo būdus. Sveikatos specialistė Ieva su aštuntokais diskutavo apie maisto švaistymą, kaip ši problema susijusi su klimato šiltėjimu. Gamtosauginio komiteto narės Urtė ir Auksė su trečiokais ir klasės draugais aptarė, kodėl verta rūšiuoti. Emilija, Radvilė ir Urtė (7d klasė) – „Žalieji krabai“ – įsitraukė į „Žaliosios Odisėjos“ organizuojamą veiklą. 2c klasės mokiniai dalyvavo nuotolinėje įdomiojoje pamokoje „Kaip elgiuosi? Ogi tvariai!“. Per nuotolinę respublikinę konferenciją „Įdomioji ekologija“ mažieji aktyviai įsitraukė į kūrybines dirbtuves, o vyresnieji dalyvavo protų mūšyje apie aplinkosaugą. Šioje konferencijoje mūsų mokykla taip pat dalijosi gerąja aplinkosauginės veiklos patirtimi. 5 klasių mokiniai per žmogaus saugos pamokas apie aplinkos taršą kalbėjosi rinkdami šiukšles prie Zumpės tvenkinio. 4c klasė taip pat tvarkė aplinką.

 

Tris savaites vykusios veiklos ne tik suteikė mokiniams žinių, bet ir praktiškai parodė, kaip kiekvienas asmeniškai galime prisidėti prie planetos išsaugojimo. Žemės ateitis priklauso nuo mūsų!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.