Pasakas sekame kitaip

Raminta Perminienė
,
Šiaulių r. Meškuičių l.-d. logopedė

Vykdydama „ERASMUS+“ programos projektą „Storytelling is an Art“ Meškuičių lopšelio-darželio mokytojų komanda virtualiai susitiko su partneriais iš Italijos, Turkijos, Maltos, Bulgarijos ir Rumunijos. Šis virtualus mobilumas įvyko Maltos atstovų pakvietimu ir partnerių susitarimu pandemijos metu vykdyti projektines veiklas, tačiau į vizitus nevykti dėl daugelyje šalių esančios prastos pandeminės situacijos.

 

Visas penkias susitikimo dienas vyko aktyvus bendravimas, dalijimasis sumanymais ir idėjomis, atliktų veiklų stebėjimas ir pasikeitimas nuomonėmis. Projekto partneriai pristatė inscenizuotas pasakas ir iš antrinių žaliavų joms pasigamintas dekoracijas, rūbus, priemones.

 

Maltos atstovai supažindino su šalies švietimo sistema, pakvietė virtualiam pasivaikščiojimui po mokyklą ir jos apylinkes. Maltos pedagogai pamokė, kaip paprastai ir nesudėtingai galima pasigaminti lėktuvą ir mašiną iš plastiko butelių, dėžių, popieriaus. Vėliau supažindino, kaip iš antrinių žaliavų buvo gaminama prakartėlė ir sukuriama aplinka, inscenizuojant paslaptingąją Kalėdinę istoriją.

 

Italijos atstovai pristatė iš antrinių žaliavų kurtus pasakos „Trys mažos pelėdos“ veikėjus. Vaikai ne tik kruopščiai gamino pelėdas, bet ir sekė pasaką gamtos aplinkoje – apgyvendino pelėdas savo ugdymo įstaigos teritorijoje augančiuose medžiuose.

 

Partneriai iš Turkijos supažindino su inscenizuotos pasakos „Jonukas ir Gretutė“ veikėjų rūbų ir visos sceninės aplinkos kūrimo iš antrinių žaliavų etapais ir galutiniu rezultatu – vaidinimu.

 

Mūsų lopšelio-darželio komanda pristatė skirtingo amžiaus grupių vaikų veiklą pasirinktos sakmės „Saulė ir Mėnulis“ inscenizavimui – nuo reikalingų priemonių gamybos iki sakmės sekimo naudojant lėles ar vaidinant patiems. Vaikai sakmės personažus, dekoracijas kūrė iš dėžių, nebenaudojamų medžiagų, laikraščių, plastikinių kamštelių.

 

Susitikimo pabaigoje Maltos atstovai supažindino su gražiausiomis savo šalies vietovėmis, įspūdingo grožio Gozo salos vaizdais.

 

Dalyvaudami susitikime mokytojai ne tik kėlė kvalifikaciją, bet ir susipažino su įvairiomis priemonių gaminimo technikomis, pasikeitė idėjomis ir pastebėjimais. Įgytas žinias ir pasakų sekimo, pasakojimo metodikas pritaikys savo kasdieniame darbe.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.