Papildomos ugdymo(si) veiklos – galimybė atskleisti vaiko gabumus

Natalija Zabolevičienė
,
l.-d. „Atžalėlės“ vyr. mokytoja

Aš manau, kad smalsumas yra savybė, kurios pagrindinė funkcija – pažinti pasaulį.

 

Dirbdama su vaikais nuolat pastebiu, kaip jie kiekvienoje smulkiausioje detalėje atranda kažką sau naudingo ir prasmingo. Juk vaikai iš prigimties yra smalsūs, ieškantys kažko naujo, dar nepatirto, neatrasto ir kt. Tam pritaria ir šeimos psichologė Agnieška Kašinska. Anot jos, vaiko smalsumas yra viena pagrindinių ne tik emocinio intelekto, bet apskritai sėkmės lydimos asmenybės vystymosi sąlygų. Užgožus smalsumą, vaikas tampa pasyvus, krenta jo savivertė, stiprėja depresinės nuotaikos. Dažnai jis suranda nekonstruktyvias veiklas, į kurias nukreipia savo energiją.

 

Bendradarbiaujant su grupės tėveliais, kilo mintis pasiūlyti vaikams susipažinti su molio savybėmis. Kad jie galėtų išbandyti, palyginti su plastilino struktūra ir kt. Vaikai sužinojo, kad keramika – seniausias ir nesenstantis amatas, išlaikantis savo reikšmę ir šių dienų materialinėje bei dvasinėje kultūroje. Pirmoji keramika Lietuvoje naudota prieš maždaug 7 tūkst. metų. Senoji keramika įdomi savo kuklumu, funkcionalumu, formos ir dekoro harmonija. Žmonės brangino ir saugojo savo prosenelių, senelių, tėvų palikimą, kuris patekęs į muziejus šiandien priklauso mums visiems. Molio dirbiniai skirstyti į indus maisto produktams nešioti, valgiui virti, valgyti, gėlėms auginti ir merkti, žvakides, žibintus ir vaikų žaisliukus. Laikui bėgant atsirado ir specifinės paskirties indų – sviestinių, vazelių gėlėms ir panašiai. Nuo indo priklausė darbo technika, forma ir raštai.

 

Vaikai ne tik minkė molį, sužinojo daug naudingos informacijos, diskutavo, bet ir formavo kalėdinį žaisliuką. Juk molis yra kaip terapijos priemonė, o pats lipdymo procesas – kai tenka minkyti, lipdyti, kurti ir perkurti – teikia daug gražių akimirkų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.