Pandemija nesustabdė tarptautinių galimybių

Pandemija gerokai pakoregavo mokymo proceso organizavimą. Ilgai planuoti ir numatyti tarptautiniai darbuotojų mokymai, mokinių praktikos užsienyje kėlė nemažai dvejonių ir abejonių dėl organizavimo tvarkos ir reikalavimų. Tačiau su iššūkiais Kauno technikos profesinio mokymo centras (toliau – Centras) susidorojo, nes pirmą kartą institucijos gyvavimo istorijoje pavyko suorganizuoti ir įvykdyti daug mobilumo vizitų. Centras, turėdamas apie 50 tarptautinių partnerių tinklą, per šiuos mokslo metus įvykdė ir vis dar vykdo 62 mokinių praktinį mokymą užsienyje ir 25 darbuotojų mokymo ar dėstymo vizitus. Tai tik įrodo, kad nauji iššūkiai suteikia ir naujų galimybių. Nepabūgęs iššūkių ir įgyvendindamas nacionalinius bei tarptautinius projektus, Centras siekia teikti inovatyvų profesinį mokymą, formuoti mokinių profesinius, bendruosius, kultūrinius gebėjimus ir interesus, reikalingus tiek šalies, tiek tarptautinei darbo rinkai.

 

Tad kviečiame susipažinti, ką įdomaus nuveikė Centre jau besimokantys mokiniai ir kokios mokymosi galimybės gali laukti kiekvieno Kauno technikos profesinio mokymo centre!

 

Centro staliaus ar baldžiaus profesinio mokymo programos mokiniai pagal „Erasmus+“ projektą „Judumas ir patirtis – laisvė rinktis“ turėjo galimybę atlikti praktiką Prancūzijoje, Kroatijoje, Čekijoje, Latvijoje. Stalių specialybės mokiniams, išvykusiems pagal mobilumo projektą į Lycée des Métiers d’Art mokyklą Prancūzijos Sen Kventino mieste, nerimą kėlė klausimas, ką pamatys ir kas jų laukia. Būsimųjų baldžių komanda pirmoji vyko į šią mokyklą, nes su naujaisiais partneriais mobilumo vizitas suderintas nuotoliniu būdu. Mokykla mokinius nustebino praktinio mokymo dirbtuvių dydžiu ir mokytojų entuziazmu bei ramiu, lėtu mokymosi tempu. Keturi mokiniai Prancūzijoje praleido keturias savaites, per kurias buvo suplanuotos skirtingos veiklos: nuo skulptūros iki medžio tekinimo. Mokiniai džiaugėsi, kad gali išmokti dar nebandytų medžio apdirbimo būdų ir technikų, o kiekvienos savaitės pabaigoje turėjo ne tik savo pačių pagamintą produktą, bet ir naujų patirčių.

 

Į mobilumo vizitą Čekijoje, Luhačovicės miestelyje, vyko du staliaus specialybės besimokantys mokiniai ir du būsimieji baldžiai. Mokiniams buvo sudarytas veiklos planas, pagal kurį kūrybinėse dirbtuvėse galėjo patys pasirinkti, ar drožinėti, ar restauruoti baldus. Mokiniai teigė, kad per stažuotę išmoko naudotis įvairiais drožinėjimo įrankiais, tapo aiškiau, kaip naudotis įvairiais kaltais. Mokiniai mobilumo vizitu liko labai patenkinti, jautėsi patobulėję profesinėje ir kūrybinėje srityje, susipažinę apie Čekijos kultūrą. Anot jų, kelionė praplėtė akiratį ir suteikė progą atsitraukti nuo kasdienio gyvenimo rūpesčių ir pagerinti profesines žinias.

 

 

Trys būsimieji santechnikai, išvykę į Čekijos Hranicės miestą, besidalindami įspūdžiais pasidžiaugė, kad semdamiesi darbo patirties įvairiose įmonėse nemažai sužinojo, o laisvu metu turėjo galimybę pakeliauti ir po lankytinas vietas. Mokinių darbai buvo įvairūs: dujinių katilų, boilerių, kondicionierių, radiatorių montavimas, grindinis šildymas, kanalizacija, vamzdynų keitimas naujais. Mokiniai buvo maloniai nustebinti darbų vadovų profesionalumu, nuoširdumu ir noru viską paaiškinti, parodyti. Kiti santechnikos specialybės mokiniai stažavosi Prancūzijos Lycee des Metiers Urbain Vitry mokykloje Tulūzoje. Ši profesinė mokykla pasitiko mūsų mokinius išskirtiniu išorės dizainu, aptverta teritorija, griežta patikra. Mokytojai mokinius priėmė į pamokas su nuostaba veide dėl jų kalbėjimo ir bendravimo įgūdžių, žinoma, ir dėl amžiaus, nes didžioji dalis mokyklos mokinių yra 16–17 metų amžiaus, kalbantys tik prancūziškai. Susipažinę su santechnikos praktinio mokymo dirbtuvėmis ketveriukė nurimo, nes visos medžiagos ir demonstraciniai mazgai jau buvo jungti namuose, beliko tik tobulinti įgūdžius. Smagiausia buvo tai, kad mokiniai įgijo suvirinimo pradmenis, tai buvo nauja, neįkainojama patirtis.

 

Verslo ir paslaugų skyriaus mokiniai, būsimieji ekspeditoriai ar sandėliavimo darbų organizatoriai, buvo išvykę į Kroatiją, Vokietiją, Estiją ir Latviją. Būsimųjų ekspeditorių praktinė patirtis Kroatijos sostinėje Zagrebe parodė, kad praktika yra puiki galimybė ne tik specialybės, bet ir kultūriniams gebėjimams tobulinti. Darbo dienas mokiniai leisdavo įmonėje „Medika“. Čia jie susipažino su farmacijos prekių logistikos procesais, stebėdavo kurjerių darbą. Kadangi gaudavo skirtingų užduočių, mokiniai teigė, kad praktika nebuvo monotoniška – pavyko išbandyti save skirtingose veiklose. O susipažinę su kroatų mokiniais, gavo patarimų ir rekomendacijų, ką pamatyti ar nuveikti Zagrebe laisvu po darbo metu: keliavo į Medvednicą – kalnus Zagrebo šiaurėje, aplankė Medvedgrado pilį, aukščiausią miesto televizijos bokštą, slidinėjimo kurortus.

 

Būsimieji sandėlio darbų organizatoriai turėjo galimybę atlikti praktiką Rakverės miestelyje Estijoje, kur susipažino su logistikos darbu sandėlyje. „Dirbome sandėlyje su paskirtais mentoriais, kurie mus mokė ir rodė, kaip vyksta prekių surinkimas ir rūšiavimas. Išmokome krauti prekes ant paletės, naudotis skenavimo aparatais, patikrinti sandėlyje esančios produkcijos dokumentaciją, pakrauti ar iškrauti atvykusius sunkvežimius greičiau nei per valandą“, – teigė mokiniai. Jie liko patenkinti išmokę įvairių logistikos darbo paslapčių: priimti prekes į sandėlį, tikrinti, atrinkti, rūšiuoti ir kt.

 

Du būsimieji kompiuterinės įrangos derintojai, išvykę pagal „Erasmus+“ projektą „Tarptautinė praktika – ateities perspektyva“, savo praktinius mokymus Latvijos Jelgavos technikos mokykloje ir Rygos universitete tęsė visą mėnesį. Mokiniai susipažino su „3in1“ funkcijas atliekančiais spausdintuvais. Su jais galima lazeriu išraižyti savo norimą tekstą ant pasirinkto paviršiaus. Taip pat naudojosi ir programine įranga, išbandė jos konfigūracijas ir galimybes. Turėjo progą valdyti droną ir paskraidyti po apylinkes, išbandyti garsiakalbį ar termovizorių ant paties drono. Mokiniai išbandė virtualios realybės akinius, kurie naudojami mokymo tikslais, kai reikia parodyti istorinius objektus ar kosmoso platybes, todėl pavyko pasižvalgyti po Romos miestą. Pamokose mokiniai mokėsi atlikti užduotis su operacinėmis sistemomis, tokiomis kaip „Linux“ ir „Windows 10“. Rygos universitete dėstytojas visus supažindino su „AutoCad“ programa, jos pagrindais, 3D modeliavimu, pastatų evakuacinių planų braižymu ir kiekvienos struktūros esme.

 

Kompiuterinės įrangos derintojo profesijos mokiniai vyko ir į Berlyną. Jie pamatė Vokietiją ir jos sostinę Berlyną, galėjo patobulinti įgūdžius didelėje OSZ MIT mokykloje. Šioje mokykloje mokiniai ruošiami dirbti didžiulėse kompanijose, tokiose kaip „Cisco“. Įstaigoje mokoma programavimo, tinklų įrangos priežiūros, konstravimo ir daugelio kitų dalykų. Mokiniai pastebėjo daug skirtumų tarp mūsų Centro ir OSZ MIT mokyklos. Vienas didžiausių skirtumų yra šios mokyklos dydis ir joje taikomi mokymo būdai. Čia mokiniai mokosi daugiau patys, mokytojas tik nurodo kelią, kad mokiniai galėtų susirinkti reikiamą informaciją, kurią vėliau pristatytų klasės draugams. Mokiniai turėjo galimybę programuoti dirbant „Arduino“ mini kompiuteriais ar „Java“, o tai buvo tikrai nauja patirtis.

 

Neįkainojama patirtimi Suomijoje gali pasidžiaugti ir keturių būsimųjų automobilių elektros įrenginių remontininkai ir automobilių mechanikai. Pirmąją dieną praleidę Suomijos Espoo miesto Omnia mokykloje, kurioje pamatė, kaip mokiniai mokosi įvairių profesijų, kitą dieną jau pradėjo praktiką paskirtuose automobilių servisuose. Mokiniai teigė, kad per praktikos laikotarpį išmoko naudotis automobilių diagnostine įranga, suprato, kaip saugiai ir tinkamai dirbti su elektromobiliais, hibridiniais automobiliais, kas yra privalomas aptarnavimas ir kokios garantijos suteikiamos naujam automobiliui. Ši veikla padėjo susidaryti vaizdą, kaip ateityje atrodys automobilių elektros įrenginių remontininko ir automobilių mechaniko darbas. Mokiniai, autoserviso darbuotojų padedami, atliko automatinės pavarų dėžės priežiūrą, tikrino važiuoklės ir vairavimo sistemas, mokėsi naudotis automobilių priežiūros kompiuterine įranga, su kuria galima lengviau nustatyti gedimus ir atlikti tam tikrus darbus. Įmonės darbuotojai visada siūlė pagalbą, rodė įvairius retus gedimus, patarė, kaip juos sutvarkyti, kur ieškoti informacijos. Suvokę, kad mumis galima pasitikėti, leido testuoti sutvarkytus automobilius. Mokiniams teko apžiūrėti naują „Bentley bentayga hybrid“ automobilį ir patikrinti, ar jis neturi brokuotų detalių. Laisvalaikiu mokiniai vyko prie netoliese esančio ežero, kaitinosi tikroje suomiškoje pirtyje, paskui maudėsi lediniame vandenyje. Mokiniai nuoširdžiai dėkojo už galimybę aplankyti nuostabią šalį Suomiją, pažinti ir prisiliesti prie jos kultūros, dirbti ne tik su vietiniais žmonėmis, bet ir komandoje vieni su kitais.

 

Mokinių geroji praktinė patirtis rodo, kad projekto veiklos stiprina tarptautinį Kauno technikos profesinio mokymo centro ir įmonių bendradarbiavimą, o mokiniams suteikiama puiki proga pasitikrinti savo teorines žinias ir praktinius įgūdžius, įgyti vertingų verslumo įgūdžių.

 

Projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.