Nuotolinis ugdymas – išbandymas ir nauji iššūkiai

Ilona Kairienė
,
direktorės pavaduotoja ugdymui

Šis laikotarpis kiekvienam iš mūsų – nauja patirtis ir išėjimas iš komforto zonos. Tai nauji iššūkiai, naujos pamokos, kurias turėjome išmokti galvodami ne tik apie save, bet ir apie kitus. Mokytojai stengiasi, kad nuotolinis ugdymas būtų kokybiškas, patrauklus ir ši misija – įmanoma.

 

Kauno lopšelio-darželio „Kodėlčiukas“ mokytojos, kiti įstaigos specialistai, nuo pirmos karantino dienos galvojo apie savo ugdytinius, kaip juos užimti, kad nebūtų nutraukiamas ugdymo procesas, nenutrūktų ryšys su vaiku. Per šį laikotarpį teko daug išbandymų, kilo daugybė klausimų, o atsakymų į juos ieškojome patys. Ar sugebėsiu kokybiškai dirbti nuotoliniu būdu? Ar pavyks įtraukti tėvus, kad į ugdymą žiūrėtų atsakingai ir padėtų savo vaikui? Ar procesas vyks sklandžiai? Ar patraukliai, suprantamai pateiksiu užduotis vaikams? Ar gerai įvaldžiau vieną ar kitą programėlę? O kur dar įvairūs raštai, kuriuose „siūloma eiti“ priverstinių „karantininių“ atostogų, nutraukiant ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo procesą ir t. t.

 

Kauno lopšelio-darželio „Kodėlčiukas“ mokytojų komanda – didelė jėga. Mes nepalūžome, puikiai pasiruošėme, nors laiko nebuvo pakankamai, vykdėme ir vykdome nuotolinį ugdymą. Mokytojos atlieka savo darbą nuoširdžiai, visada įdėdamos meilės ir kūrybos į tai, ką daro ir moka geriausiai. Stebi ir iš anksto numato veiklas, planuoja ugdymo turinį, skiria vaikams praktinių ir kūrybinių užduočių. Dalyvaudamos virtualiuose seminaruose, savarankiškai nagrinėja nuotolinio ugdymo priemones, dalijasi patirtimi tarpusavyje. Ir joms sekasi, tai rodo puikūs nuotolinio ugdymo formų įvairovių, metodų, IKT raštingumo pavyzdžiai. Didžiuojuosi savo mokytojų komanda ir džiaugiuosi būdama jos dalimi. Visada jaučiu užnugarį. Per šį laikotarpį pamačiau, kokios esame vieningos.

 

Visuomet randasi žmonių, kuriems netinka ar nepatinka kaip elgiesi, ką bedarytum, bet visiems neįtiksi. Todėl noriu pasidžiaugti, kad lopšelio-darželio „Kodėlčiukas“ kolektyvas rado bendrą kalbą su dauguma šeimų ir sėkmingai bendrauja su ugdytinių tėvais (globėjais). Mokytojos nuolat juos informuoja, nurodydamos bendravimo formas, paaiškindamos, kaip susirasti aktualios ir naudingos informacijos. Įsiklauso į tėvų (globėjų) lūkesčius, kviečia prisidėti prie ugdymo, siūlo dalintis idėjomis. Juk šiandien, kaip niekad anksčiau, pagrindinė grandis, padedanti mokytojui išlaikyti ryšį su vaiku yra jo šeima. Atsakingas tėvų ir mokytojų bendradarbiavimas nulems vaiko ugdymo tęstinumą įstaigoje.

Rašydama susimąsčiau… Šeimos, nepalaikiusios ryšio anksčiau ar nerodžiusios noro bendradarbiauti su mokytojomis, šiuo metu gali naudotis proga pamatyti, koks svarbus glaudus ryšys su žmogumi, ugdančiu tavo vaiką. Mokytojos džiaugiasi sulaukusios grįžtamojo ryšio ir palaikymo žinučių.

 

Tėvams pateikta anoniminė apklausa susijusi su įstaigos nuotolinio ugdymo darbu. Keleto tėvų komentarai: „Kad ir nuotolinis ugdymas, bet jis intensyvus, užduotys nuotaikingos, žaismingos, pritaikytos pagal vaikų amžių. Puiku. Sėkmės.“, „Labai smagu, kad personalas stengiasi pateikti idėjų vaikučių veikloms.“, „Vaikams tikrai užtenka veiklos. Iš pateiktų užduočių galima pasirinkti patinkančią. Tėvams labai patogu, viskas vienoje vietoje. Pagyrimas vadovams ir mokytojams. Linkime visokeriopos sėkmės ir didelių iššūkių, ir jų įgyvendinimo.“, „Manau, kad visa komanda stengiasi geranoriškai palaikyti ryšį su šeima, kad nenutrūktų ugdymo procesas. Mokytojos labai kūrybingos, atsakingai dirba savo darbą, nors ir neįprastomis sąlygomis.“ ir t. t. Smagu suprasti kuo džiaugiasi vaikai, kad tėvai vertina įdėtas pastangas. Tada suvoki, kad eini teisingu keliu ir tai, ką darai, yra gerai.

 

Noriu padėkoti direktorei, mokytojoms, darželio specialistams už pastangas, kantrybę, už tai, kad nepalūžote, einate į priekį. Už norą visada ir visur būti geriausiu pavyzdžiu kolegoms, vaikams, tėvams. Ačiū, kad surėmusios pečius, neįmanomus dalykus pavertėme įmanoma misija. Tik bendryste ir didžiuliu noru, dirbdamos nuoširdžiai, galime daug pasiekti.

Linkiu, kad neužmirštumėte savęs, rastumėte laiko pasidžiaugti gėlės žiedu, rasos lašu, kylančia ir besileidžiančia saule.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (8)

  • Jūratė

    Gera skaityti ir matyti, kad darbas staigiai pasikeitusiomis salygomis nenutrūksta ir yra vertinamas tiek tėvų, tiek pedagogų, tiek vadovybės.

  • Vaida

    Labai džiaugiuosi ir didžiuojuosi savo Pirmosios Mokytojos darbais! 💐💐💐

  • Virginija

    Smagu, kai kolektyvas ir vadovai palaiko, kad nuteikia geranoriškam bendravimui. Visuomet galima drąsiai klausti patarimo žinant, kad tikrai sulauksi vertingo atsakymo ir palaikymo. Turint tokį pamatą, galime drąsiai žengti į priekį.

  • Rūta

    Šaunu, kad tapome viena didele virtualia šeima, kad jaučiame vienas kito palaikymą, bendrystę. Padeda darželio vadovybės palaikymas tiek emociniame, tiek technologiniame ar metodiniame lygmenyje.

  • Sigita

    Smagu, kad ne tik pedagogai, bet ir tėvai nėra abeingi ir vieni su kitais palaiko ryšį. Tik vieningai bendradarbiaujant galima daug pasiekti.

  • Jūratė

    Tiktai vyraujanti nuoširdi, dalykiška partnerystė ir pasitikėjimu grįsta aplinka tarp ugdytinių, tėvų, mokytojų ir vadovų, padeda įveikti visus sunkumus.

  • Lina

    Tikrai šaunus kolektyvas ir jo vadovai, todėl lengvai įveikiami bet kokie nauji iššūkiai.

  • Jolanta

    Manau misija įmanoma todėl, kad yra pasitikėjimas vienas kitu, kūrybinė laisvė ir gebėjimas girdėti vieniems kitus. Tada gerai visems – vaikams, tėvams, mokytojams ir vadovams.