Nuotolinė respublikinė viktorina „STEM gudručiai“

Lapkričio 11 d. Šiaulių lopšelyje-darželyje „Pasaka“ vyko nuotolinė respublikinė viktorina „STEM Gudručiai“. Renginyje dalyvavo 5 priešmokyklinio ugdymo grupės iš visos Lietuvos – Vilniaus lopšelio-darželio „Klaužados“, Šiaulių Dainų progimnazijos, Šiaulių lopšeliai-darželiai „Varpelis“, „Žiburėlis“ ir „Pasaka“ (PUG „Bitutės“). Renginio organizatorės – Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ pedagogės – Laura Bajoriūnė, Mireta Visockienė, Kristina Simanauskienė, Julija Gribėnė, Rasa Čepaitienė ir Kristina Kalinauskienė.

 

Dėl susiklosčiusios pandeminės situacijos Lietuvoje buvo nuspręsta, jog šiais metais renginys galėtų vykti nuotoliniu būdu. Likus savaitei iki renginio, dalyviams buvo išsiųsti laiškai su informacija, ką reikia pasiruošti būsimai viktorinai.

 

Renginio pradžioje buvo sukamas virtualus laimės ratas (wordwall.net programa), kuriam padedant dalyviai vieni su kitais susipažino, pasakydami savo vardus. Renginio vedėjos supažindino su viktorinos taisyklėmis.

 

Viktorinos užduotys buvo pateiktos pasitelkiant į pagalbą vaikams gerai žinomą pasaką „Pinokis“. Pirmiausia, naudodamiesi planšete ir QR kodų skaitytuvo programa (T), dalyviai turėjo patys atskleisti informaciją, kokia pasaka bus skaitoma. Sužinoję atsakymą, visi klausėsi renginio vedėjos skaitomos pasakos, o tada sekė tolimesnės viktorinos užduotys.

 

Viktorinos metu dalyviai atliko mokslinę užduotį (S) – „Pagamink valtį Pinokiui“. Iš nurodytų priemonių vaikai gamino valtį, kuria pasakos herojus galėtų plaukti. Pagamintą valtį vaikai pabandė plukdyti inde su vandeniu ir įsitikino, jog ji neskęsta, o plaukia.

 

Trečioji užduotis buvo skirta matematiniams ir inžineriniams gebėjimams ugdyti (M ir E) – iš medinių kaladėlių reikėjo pastatyti Pinokio nosį, kuri tvirtai stovėtų ir nenugriūtų. Bet prieš statant nosį, vaikams buvo pasiūlyta atspėti, kiek kaladėlių prireiks nosiai pastatyti, o pastačius – suskaičiuoti, kiek kaladėlių panaudojo. Komandos savo spėjimus ir gautus rezultatus žymėjo užduočių lapuose.

 

Paskutinė viktorinos užduotis buvo tikra pramoga vaikams – planšetiniu kompiuteriu komandos turėjo nufotografuoti Pinokį ir naudodamiesi ChatterPix Kids programa – jį įgarsinti. Viktorinai besibaigiant dalyvių komandos rinko labiausiai patikusią veiklą, pasinaudodami mentimeter.com programa.

 

Taigi, viktorinos užduočių metu vaikai tapo mokslininkais (S), technologais (T), inžinieriais (E) ir matematikais (M). Visa tai susijungė į vieną raktinį žodį STEM.

 

Viktorinos „STEM Gudručiai“ metu vaikai tobulino savo mąstymo įgūdžius, samprotavo, mokėsi problemų sprendimo, diskutavo, telkė dėmesį, lavino pagrindinius pojūčius, stiprino pasitikėjimo savimi jausmą. Svarbu ir tai, kad tokių renginių metu vaikai ugdo santykių su bendraamžiais pasiekimų srities įgūdžius.

 

Gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, menai ir matematika (STEAM) vis labiau tampa dalykais, su kuriais vaikai susipažįsta jau ikimokykliniame amžiuje. Tokia kryptis suteikia daug galimybių aktyviai tyrinėti ir laisvai kurti, skatina vaikus būti smalsiais, domėtis, mąstyti, žaisti, abejoti ir užmegzti ryšį su juos supančiu pasauliu.

 

Kristina Kalinauskienė, Šiaulių l.-d. „Pasaka“ priešmokyklinio ugdymo vyresn. mokytoja,

Kristina Simanauskienė, Šiaulių l.-d. „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė,

Laura Trepekaitė-Bajoriūnė, socialinė pedagogė ekspertė,

Mireta Visockienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė,

Julija Gribėnė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.