Netradicinė pilietiškumo pamoka

Jūratė Budvydienė
,
Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos 8b klasės auklėtoja, 7–8 klasių koncentro vadovė

Laukiant gražiausių metų švenčių kyla daug minčių. Mąstant drauge, mums patiems visai netikėtai, žodis po žodžio kilo idėja keliauti į Kauną ir „Žalgirio“ arenoje stebėti „Žalgirio“ „Eurolygos“ rungtynes. Dalydamiesi ankstesnėmis tokių renginių patirtimis tarpusavyje ir su vyresniais gimnazistais susikūrėme lūkesčių. Tikėjomės pakylėtos patirties palaikyti Lietuvai atstovaujantį „Žalgirį“, nusiteikėme pilietiškai ir pasiėmėme tautinių atributų. Bendras tikslas suvienija, todėl keliaudami kartu siekėme draugiškumo ir bendruomeniškumo. Žinojome, kad grįšime į Trakus vėlai, todėl tėvelių pasiūlymą keliauti kartu priėmėme su džiaugsmu, kaip didelį rūpestį ir saugumo garantą.

 

Emocijos apėmė su pirmomis rungtynių akimirkomis. Kartu atsistoję giedojome himną, skandavome „balta – žalia“, išskleidėme savo trispalvę, trimitavome, plojome ir šaukėme iš visų jėgų palaikydami žaidėjus. Mergaitės mums veidus papuošė nugrimuodamos simbolinėmis spalvomis. Būnant kartu apėmė vienybės ir draugiškumo jausmas. Nors palaikėme „Žalgirį“, didžiavomės jų veržlumu, sunkumų įveikimu, ryžtu, garbingai atkakliu žaidimu, tačiau jautėme pagarbą ir priešininkų komandai už meistriškus derinius, greitumą, puikų komandinį darbą. Po rungtynių sugebėjome išsaugoti vienas kitą ir nepasiklysti tūkstantinėje žiūrovų minioje. Nors jau buvo vėlus vakaras, aplankėme Kauno rotušę ir pasidžiaugėme Kalėdų eglute, kartu įsiamžinome nusifotografuodami. Spaudė šaltukas, todėl pasitarę vieningai nusprendėme, kad naktipiečiai turėtų padėti pasijusti šilčiau. Manau, slapta visi galvojome, kad taip gera kartu tą pakylėtumo akimirką, kad net nesinori skubėti į namus.

 

Po kelionės susitikę savo klasėje dar jautėme tą bendrystę ir drąsiai mąstėme apie savo pilietiškumo suvokimą, bendruomeniškumą. Dalijamės patarimais, kaip tapti draugiškesniems, ir savo išvykos patirtimi. „Vos ne susikabinę rankomis ėjome iš arenos“ (D. V., 8b kl.), „Kai matai žaidimą per TV, internetą, visai kitas dalykas pamatyti gyvai, pajusti tą žaidimo aurą, kai visi už Lietuvą, už „Žalgirį“ (G. S., 8b kl.), „Laukimas eilėje į Žalgirio areną buvo kažkas nuostabaus“ (G. K., 8b kl.), „Labiausiai patiko energija, kai visi dainavome. Ekskursijose mes visi tampame artimi kaip viena šeima“ (R. V., 8b kl.), „Gerai susibendravome piešdami „Žalgirio“ spalvas vienas kitam ant veidų, palaikydami ir sirgdami už „Žalgirio“ žaidėjus“ (Y. N., 8b kl.), „Labiausiai patiko „Žalgirio“ arena, kurioje buvau pirmą kartą, skanduotės, atmosfera. Taip pat labai graži šių metų Kauno eglutė, sužibusi geltonai“ (T. M., 8b kl.), „Ekskursijoje buvome draugiški ir vienas kitam geri. Kas kartą, kai važiuojame į ekskursiją, susibendrauju su daugiau žmonių iš klasės. Mūsų klasėje nuo praėjusių metų vyksta kažkoks stebuklas – visi draugiški“ (V. J., 8b kl.), „Jautėmės „clever“, kartu dainavome, kartu buvome prie Kalėdų eglutės“ (D. Z., 8b kl.), „Atmosfera Kauno arenoje buvo nepakartojama“ (N. Š., 8b kl.), „Patiko patyrimas pamatyti varžybas gyvai“ (N. T., 8b kl.).

 

Nuotraukos 8b klasės mokinių tėvelių: Žilvino Tamašausko ir Pauliaus Kumparsko

Diskutuojant apie bendruomeniškumą daugelis mokinių pastebėjo, kad draugiškumas iš niekur neatsiranda, o sukuriamas per bendras veiklas, nuoširdžiai rūpinantis vieniems kitais. „Reikia norėti būti draugiškam ir viskas pavyks, reikia daugiau bandyti daryti bendrus darbus“, „Visi padeda visiems“ (D. M., 8b kl.). „Padedame, kai reikia pagalbos“ (A. P., 8b kl.), „Reikia visada pasisveikinti, gerbti vienas kitą“ (D. B., 8b kl.), „Visada padedame vienas kitam, juokiamės. Tai parodo, kad esame stiprus kolektyvas. Draugiškumą suprantu kaip tyrą nuoširdų rūpestį“ (N. Š., 8b kl.), „Padeda komandinis darbas“ (G. S., 8b kl.), „Gerbiame vieni kitus“ (L. A., 8b kl.), „Diskutuojame ir priimame sprendimą“ (T. M., 8b kl.), „Draugiškumas klasėje man, kai visi yra empatiški ir tolerantiški vienas kitam“ (Y. N., 8b kl.), „Draugiškumas tai, kai žmogus bendrauja, atleidžia, išgirsta ir gali pasitikėti“ (P. G., 8b kl.), „Draugiškumo siekiame dirbdami kartu kaip komanda. Tai pagarba ir pagalba“ (M. S., 8b kl.), „Vienas kitam padedame ne tik moksluose, bet ir gyvenimo problemoms iškilus. Duodame patarimų, klausome ir girdime vienas kitą“ (I. B., 8b kl.).

 

Jaučiamės maža bendruomenė didelėje gimnazijoje. Atkakliai siekdami draugiškumo ir dalydamiesi savo patirtimi turime lūkesčių, kad advento laikotarpiu visi sieksime tapti draugiškesni, nuoširdesni, empatiškesni ir tolerantiškesni.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.