Nepaprastai darbinga savaitė

Aurelija Dirginčienė
,
pradinių klasių mokytoja

Prabėgo dar viena 3a klasės mokymosi savaitė, kupina naujų žinių ir nepamirštamų įspūdžių. Ji buvo skirta vandeniui. Smagu, kai galima suderinti veiklas taip, kad daugumoje pamokų vyrautų ta pati tema skirtingomis formomis. Trečiokai prisiminė, ką jau žino apie vandenį, bei papildė žinias naujais faktais, pastebėjimais. Daug kalbėta apie vandens apytakos ratą. Ne tik kalbėta.

 

  • Per dailės / technologijų pamokas vaikai, panaudodami popierinę lėkštę, pasigamino vandens kelio maketą.
  • Per lietuvių kalbos pamokas, studijuodami H. K. Anderseno kūrybą, jo pasakas, ieškojome pasakų, kuriose vyrautų vanduo. Ir jų ne viena: „Undinėlė”, „Bjaurusis ančiukas”, „Sniego karalienė”, „Coliukė”. Vaikai, dirbdami grupėse, rinkosi vieną pasaką ir rašė laišką pasakos herojui. Taip pat nagrinėjome lietuvių liaudies patarles apie vandenį. Oi, kaip sunkiai sekėsi aiškintis patarlės „Lašas prie lašo ir akmenį pratašo” reikšmę! Tačiau „Troškulys pasaldina vandenį“ – pasidavė lengvai.
  • Per pasaulio pažinimo pamokas vaikai atliko bandymą, kuris padėjo suprasti, kaip vyksta vandens apytakos ratas. Tam naudojo karštą vandenį, ledą, maistinę plėvelę bei stiklinius indus. Pavyko puikiai!
  • Per integruotą anglų kalbos (mokytoja V. Benikienė) ir pasaulio pažinimo pamoką trečiokai gilino žinias apie vandens kelią: mokėsi naujų žodžių, žiūrėjo filmuką apie vandenį, žaidė ir naudodami „Kahoot“ programėlę pasitikrino, ar žinios tvirtos.
  • Integruota dorinio ugdymo pamoka (mokytoja L. Skyrienė) prasidėjo intriga. Trim savanoriams buvo užrištos akys. Tada jie gavo užduotį – atpažinti vandens būvius (šaltą vandenį, garą ir kietą būvį – ledą). Buvo daug juoko, kai vienas savanoris, į delną gavęs ledo kubelį, sušuko: „karšta“! Po to vaikai diskutavo apie vandens svarbą žmogaus gyvenime, prisimindami ir vandens reikšmę tikėjime, religijoje.

 

Susiskirsčius į grupeles, eksperimentai tęsėsi. Vandenyje buvo pavirti raudongūžio kopūsto lapai ir nuoviras pilamas į 3 stiklines su skirtingais skysčiais: stiklinėje esantis vanduo nusidažė mėlynai, sodos tirpalas – žaliai, o actas – raudonai. Vaikai sužinojo, kad raudongūžis kopūstas turi dažomosios medžiagos (antocianino), kuri neutralius tirpalus nudažo violetine arba mėlyna spalva, rūgščius – raudona, o šarminius – žalia spalva. Spalvos kinta priklausomai nuo pH.

 

Pamoką vaikai baigė netradiciškai įsivertindami savo grupės darbą: grupės ant stalų turėjo po 25 ml mėgintuvėlį (prieš tai per matematikos pamoką trečiokai mokėsi apie mililitrą ir matavo skysčius įvairiose talpose) bei indą su kopūsto nuoviru. Pasitarę, į mėgintuvėlį vaikai turėjo įpilti tiek skysčio, kiek įvertino savo grupės darbą. Su mokytoja Laimute džiaugėmės, kad trečiokai buvo objektyvūs – ne visų mėgintuvėliai buvo pilni.

  • Per dailės pamoką juventiečiai piešė pusnis, pūgą – tai juk irgi vanduo, tik kitos formos. Mūsų darbeliai papuoš mokyklą.
  • Savaitę vaikai baigė integruota muzikos (L. Stankuvienė) ir pasaulio pažinimo pamoka „Skambantis vanduo“. Prisiminta, kas yra garsas, kokios yra jo savybės. Pasirodo, garsą galime ne tik išgirsti, bet ir pamatyti! Kad tai įvyktų, skambantį kamertoną reikėjo patalpinti į vandenį ir stebėti, kaip sklinda bangelės.

Išsiaiškinome, kodėl upelio, ežero vanduo gali pakeisti veidrodį, kodėl vanduo, įpiltas į skaidrų ar nudažytą indą, patalpoje atvaizdą rodys vos matomą.

Prisiminėme, kad garsas gali virsti ir chaotišku triukšmu, ko muzikoje visiškai nepageidaujama. Klausėme, kaip skamba vanduo ir su pasirinktais indais, pilnais vandens, kūrėme  muziką. Pamoka baigėsi bendru VANDENS ORKESTRO kūriniu, įsivertinimu classroomscreen sistemoje.

Kad vanduo gyvybiškai svarbus, vaikai dar kartą įsitikino specialiose talpose augindami… pievagrybius (ačiū Marko tėveliui!). Kiekvieną dieną matavo, stebėjo, kaip auga. Kitą savaitę grybus ruošiamės suvalgyti.

 

Ir tai dar ne viskas!

Justinas Petraitis, padedamas logopedės, sukūrė „Svajonių mokyklą“, Elzė Čelkytė paruošė puikų knygos pristatymą. Mokinukų darbeliai išsiųsti konkursams.

Elzė Aušrinė Dudnikaitė konferencijoje ,,Saugus, aktyvus ir sveikas“ pristatė savo šeimos pomėgį keliauti po žymias Lietuvos vietas, o Mėta Gyrejeva konferencijoje „Mano gimtinė“ dalijosi savo kurtu komiksu „Aitvarų užburtas miškas“.

Ar nieko nepamiršome paminėti? Laukia nauja savaitė, naujos veiklos, pamokos, užduotys. Gyvenimas gražus ir labai įdomus!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.