„Muzikos spalvos“ – projektas-konkursas, padedantis atskleisti kūrybiškąją žmogaus prigimtį

Violeta Česaitienė
,
projekto-konkurso idėjos autorė, Įdomu Vilniaus Algirdo muzikos m-klos mokytoja metodininkė

III tarptautinis muzikos ir bendrojo ugdymo mokyklų projektas-konkursas „Muzikos spalvos“ subūrė Lietuvoje ir kitose šalyse gyvenančius lietuvius kurti, ieškoti ir fantazuoti. Renginys vyko dviem turais.

 

Pirmąjį turą sudarė dvi dalys – Lietuvos muzikos mokyklų III kl. mokinių atliekamų programinių (su pavadinimais) kūrinių vaizdo įrašų konkursas (vyko pernai gruodžio mėnesį) bei Lietuvoje ir kitose šalyse gyvenančių lietuvių bendrojo ugdymo mokyklų pradinių klasių mokinių piešinių ir literatūrinių miniatiūrų pagal muziką be pavadinimų konkursas (vyko gruodį–sausį).

 

Pirmojoje dalyje siekėme, kad Lietuvos muzikos ir meno mokyklų mokiniai kuo labiau įsijaustų į atliekamą muziką, kuo ryškiau perteiktų kūrinio nuotaiką bei charakterį, kad jie muzikos garsais pasakotų istoriją, kuria tiki patys ir nori bei gali įtikinti kitus. Pirmasis karantinas Lietuvoje pristabdė koncertus ir konkursus, tačiau šių mokslo metų pradžioje, nors ir neilgam sugrįžę į mokyklas, vaikai ir jų mokytojai džiaugėsi galimybe dirbti gyvai, išgirsti „tikrą“ bei „natūralų“ instrumentų skambesį, ruošėsi įvairiems renginiams. Deja, antrasis karantinas ne tik grąžino mus visus prie ekranų, bet ir apribojo filmavimo galimybes. Ir visgi puiku, kad tai nesutrukdė kūrybingiems mokytojams ir jų mokiniams dalyvauti projekte-konkurse „Muzikos spalvos“. Labai džiaugiamės sulaukę dalyvių iš įvairiausių Lietuvos kampelių – savo atliekamų kūrinių vaizdo įrašus dalyviai siuntė iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Alytaus, Tauragės, Zarasų, Anykščių, Joniškio, Širvintų, Nemenčinės muzikos ir meno mokyklų. I turo metu skambėjo 35 muzikos kūriniai, iš kurių 24 atrinkti į projekto-konkurso „Muzikos spalvos“ finalą.

Antrojoje dalyje Lietuvos ir kitų šalių bendrojo ugdymo mokyklų mokiniai klausėsi muzikantų-finalininkų atliekamų kūrinių bei bandė suprasti ir įsivaizduoti, ką skambanti muzika pasakoja jiems, kokius vaizdus ir spalvas regi jie. Savo vizijas vaikai išreiškė literatūrinėmis miniatiūromis bei piešiniais. Jau daug metų bendradarbiaujame ir rengiame įvairius projektus drauge su Vilniaus Simono Daukanto progimnazija (mokytojos organizatorės Jurgita Jakutytė ir Laura Laučiūtė Jankauskienė) bei Alytaus raj. Butrimonių gimnazija (šįkart gimnazija organizacinius darbus pavedė Alytaus muzikos mokyklos teatro skyriaus mokytojai Astai Daironienei). Taigi… Didžioji dalis piešinių ir miniatiūrų, papuošusių muzikantų pasirodymus, atkeliavo iš šių mokyklų. Labai smagu, kad projekte dalyvavo ir svečiai iš Lenkijos Vidugirių pagrindinės mokyklos (mokytojos Gražina Kibyšienė ir Irena Kalinauskienė), Baltarusijos Pelesos vidurinės mokyklos lietuvių mokomąja kalba (mokytoja Justina Kasporskaja) bei Norvegijos Oslo lituanistinės mokyklos „Gintaras“ (mokytoja Elena Valiulienė). Ruošiančioms mokytojoms teko susidurti su didžiuliais iššūkiais – karantinas, filmavimas, piešinių skenavimas, tačiau didžiulis vaikų noras dalyvauti, mokytojų nepaprasta meilė mokiniams, savo darbui bei visų kūrybiškumas padėjo įveikti sunkumus.

 

Ir štai šių metų vasario 6 dieną įvyko projekto-konkurso „Muzikos spalvos“ II turas – finalas, kuriame skambėjo 24 muzikiniai kūriniai-mįslės, buvo atliktos 24 literatūrinės miniatiūros bei demonstruojami 72 piešiniai. Buvo įdomu stebėti, kaip vaikai skirtingai regi, girdi ir jaučia tą pačią muziką, gera buvo išgirsti ir pamatyti, kokios įdomios, kartais net labai netikėtos vizijos juos aplankė.

 

Šiame projekte-konkurse savo kūrybiškumą demonstravo ne tik vaikai, bet ir vertinimo komisija – M. K. Čiurlionio namų direktorius, pianistas, profesorius Rokas Zubovas, laikinai einanti direktoriaus pareigas Vilniaus Algirdo muzikos mokyklos mokytoja-ekspertė Daina Rakšnienė bei tarpdisciplininė menininkė Elena Motiejūnaitė. Komisijos narių laukė ne tik įprasta užduotis – įvertinti muzikos atlikėjus, skiriant laureatų/diplomantų vardus, bet ir kūrybinė – sukurti nominacijų pavadinimus literatūrinės miniatiūros bei piešinių atlikėjams.

Idėjos ir vizijos aplanko dažną, tačiau vienos iš jų taip ir nuplaukia šmėkštelėjusios trumpam vaizduotėje, o kitos atgyja, pasipildydamos naujomis patirtimis bei įspūdžiais. Manau, įvyko labai graži spalvinga šventė, apjungusi muziką, dailę ir literatūrą, suvienijusi ne tik muzikos ir bendrojo ugdymo mokyklas, bet ir visoje Lietuvoje bei už jos ribų gyvenančius lietuvaičius. Be mūsų visų bendrų pastangų, energijos ir kūrybiškumo jos tiesiog nebūtų. Tad didžiulis ir nuoširdus ačiū – visiems dalyviams, jų tėveliams bei mokytojams – už kantrybę, kūrybiškumą ir energiją šiuo sunkiu mums visiems laikotarpiu, nepabūgusiems kūrybinių iššūkių komisijos nariams – profesoriui Rokui Zubovui, mokytojai ekspertei Dainai Rakšnienei, menininkei Elenai Motiejūnaitei, Vilniaus Algirdo muzikos mokyklos darbuotojoms – Zitai Ramanauskaitei ir Alinai Frolovai, renginio kuratorėms – Vilniaus Algirdo muzikos mokyklos laikinai einančiai direktorės pareigas Dainai Rakšnienei, pavaduotojai ugdymui Linai Tomkevičienei, renginio organizatorėms – mano kolegėms, kartu ieškojusioms kūrybinių sprendimų ir įdėjusioms nepaprastai daug širdies bei darbo – mokytojoms metodininkėms Vidai Čojienei ir Virgilijai Kirnaitei. Dirbome šaunioje komandoje, kuri net ir neįprastomis sąlygomis padeda įgyvendinti svajones bei vizijas. Labai tikiuosi, kad kitąkart galėsime susitikti pilnutėlėje salėje, džiaugsimės jūsų visų šypsenomis, mėgausimės tuo nuostabiu jausmu, kurį aplink save skleidžia vaikų emocijos, kūrybinis jaudulys ir nuoširdumas!

 

Šventės vaizdo įrašą galite pasižiūrėti Vilniaus Algirdo muzikos mokyklos svetainėje ir YouTube kanale.

 

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.