Muzikinė pasakėlė „Vištytė ir gaidžiukas“

Kauno lopšelis-darželis „Žingsnelis“ nori pasidžiaugti ir pasidalinti savo idėjomis. Šiuo sunkiu laikotarpiu lopšeliui, kai vyksta sunki ir lėta vaikų adaptacija, mes, mokytojos (Eglė Kraujalienė – mokytoja metodininkė, Viktorija Čeponytė – mokytoja, Kristina Saulevičienė – meninio ugdymo (muzikos) mokytoja metodininkė), sugalvojome pradžiuginti vaikučių dienelę ir padaryti ją kitokią. „Pelėdžiukų“, „Ežiukų“, „Boružiukų“ grupių vaikučiams padovanojome Kristinos Savickytės muzikinę pasakėlę „Vištytė ir gaidžiukas“. Tikslas buvo tobulinti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, ugdyti vaikų kūrybiškumą, saviraišką. Pasakėlės pabaigoje dainuodamos „Draugų dainelę“ mokėme vaikučius, kad visada reikia draugauti, nesipykti, būti geresniems vieniems su kitais, ne taip, kaip vištytė ir gaidžiukas.

 

 

Juk pasakojimo menas nuo senų laikų būdavo verbalinis būdas dalytis informacija, suvokti mūsų protėvius supusią aplinką, gamtos reiškinius, skiepyti vertybes, mokyti santarvės su kitais. Pasakoje realus pasaulis eina koja kojon su išgalvotu, stebuklingu, kur atgyja gyvūnai, daiktai, augalai ir kartu su žmonėmis veikia neegzistuojančios mitinės būtybės. Fantazijų pasaulis artimas lopšelio amžiaus vaikui, nes jis pats aktyviai jame gyvena. Apie pasakų svarbą vaikams vis garsiau kalbama iš įvairių ekranų mus pasiekiančių greitų vaizdinių pasaulyje. Klausydamiesi pasakos, pasakojimo, knygos siužeto sužadiname vaizduotę – kuriame herojų, aplinkos vaizdinius, siejame juos su savo potyriais, kartais net galime pasitelkti pojūčius – užuosti miško kvapą, pašiurpti nuo šalčio. Pasakų vaizdiniais vaikai mokosi suvokti pasaulį ir patį save – kaip jis reaguoja į vieną ar kitą situaciją, kaip reikėtų elgtis pasirinkimo kryžkelėje.

 

Vaikučių reakcija į muzikinę pasakėlę buvo maloni. Visi įdėmiai klausėsi. Svarbiausia, kad nė vienas neverkė, nesiblaškė ir mamos ar tėčio neprireikė. Ugdytiniai po muzikinės pasakėlės norėjo paliesti veikėjus, juos palaikyti, apžiūrėti. Jie buvo tikrai smalsūs tyrinėtojai.

 

Labai džiaugiamės šia mūsų nuostabia keleto minučių idėja ir kūrybiškumu, kad galime suteikti vaikučiams džiaugsmo, atradimo, patyrimo, fantazijos.

 

Eglė Kraujalienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė

Viktorija Čeponytė, mokytoja

Kristina Saulevičienė, meninio ugdymo (muzikos) mokytoja metodininkė

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.