Mokymas(is) per judesį ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme

Dalia Meldaikienė
,
Kauno l.-d. „Varpelis" mokytoja metodininkė

Lapkričio 17 d. Kauno švietimo inovacijų centras ir ESF projekto „Mokymosi per judesį metodikos taikymas ikimokykiniame ir priešmokykliniame ugdyme” įgyvendinimo pedagogų komanda (Kauno lopšeliai-darželiai „Varpelis“, „Želmenėlis“, „Radastėlė“, „Boružėlė“, Klaipėdos raj. Vėžaičių pagrindinės mokyklos ikimokyklinis ugdymo skyrius) organizavo respublikinę konferenciją „Mokymo(si) per judesį metodikos taikymas ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme”.

 

Judėjimas yra svarbi ir neatsiejama žmogaus gyvenimo dalis. Šiuo metu susiduriame su judėjimo stoka visuose amžiaus tarpsniuose. Judėjimo integravimas į mokymo(si) procesą sukuria įdomesnę mokymosi aplinką ir labiau įtraukia vaikus. Judesys taip pat stimuliuoja smegenis ir turi itin teigiamą poveikį vaikų mokymosi rezultatams. Naudojant mokymo per judesį metodikas, vaikai tampa ramesni ir labiau susikoncentruoja į mokymosi procesą. Visa tai leidžia siekti geresnių mokymosi rezultatų, geresnės sveikatos ir savijautos.

 

Konferencijos tikslas – pasidalyti gerąja mokymosi per judesį metodikos taikymo ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme, užtikrinant specialiųjų poreikių vaikų įtrauktį, darbo patirtimi.

 

Konferencijoje Lukas Benevičius, VšĮ „Mokymosi mokykla“ vadovas, švietimo konsultantas, žurnalo „Ugdymo meistrai“ bendraautorius skaitė pranešimą „Lauko pedagogikos svarba vaiko vystymuisi”. Lektorius pasidalijo mintimis apie tai, kad neretai šiuolaikiniai vaikai vietoje laiko leidimo gamtoje renkasi šiuolaikines technologijas, tačiau judėjimas, iššūkiai ir socializacija, kurią patiria gamtoje ir / ar lauke stipriai praturtina emocines, socialines ir pažintines kompetencijas bei itin svarbius smulkiosios ir stambiosios motorikos gebėjimus.

 

Sergejus Neifachas, Vilniaus lopšelio-darželio „Jurginėlis“ direktorius, VDU Švietimo akademijos docentas, VU Ugdymo mokslų instituto daktaras skaitė pranešimą „Judėjimas ir mokymasis vaikystėje: koks ryšys?“. Lektorius pedagogams pristatė įtraukiančios-kūrybinės praktikos: vaikų tyrinėjimai aplinkoje, judėjimo galvosūkių sprendimai, inovatyvių idėjų kūrimas judant. Toks patyriminis mokymasis darželyje skatina vaikus mąstyti, žaisti, ugdyti erdvinį sąmoningumą ir stiprinti tarpasmeninius ryšius per nežodinį bendradarbiavimą. Mokymasis per judėjimą yra pagrįstas motoriniais-emociniais vaiko raiškos modeliais (pavyzdžiui, džiaugsmu, liūdesiu, baime, pykčiu), kurie paveikia vaiko veiklą ir elgesį.

 

Jolanta Vienažindienė, UAB „Lantel“ atstovė, savo pranešime „Kubai iMO LEARN: kodėl ir kaip“, supažindino su interaktyviais kubais „iMO-LEARN“ – priemone, kuria naudojantis sukuriamas visiškai naujas, unikalus mokymo(si) būdas – dinaminis sėdėjimas, aktyvus mokymasis ir įsisavinimas. Akimirksniu galite transformuoti interaktyvųjį kubą iMO – LEARN į skaitmeninę mokymosi aplinką, pridėdami judėjimo sensorių.

 

Praktine patirtimi apie judėjimo svarbą ikimokykliniame ugdyme dalinosi Kauno l.-d. „Liepaitė”, Druskininkų l.-d. „Bitutė“, Kauno l.-d. „Giliukas”, Kauno l.-d. „Vyturėlis”, Kauno l.-d. „Želmenėlis”, Kauno l.-d. „Volungėlė“, Kauno l.-d. „Vėrinėlis, Kauno l.-d. „Radastėlė”, Klaipėdos rajono Vėžaičių pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriaus, Šiaulių l.-d. „Pasaka”, Šiaulių l.-d. „Žiburėlis”, Kauno l.-d. „Boružėlė”, Kauno l.-d. „Varpelis”, Kauno l.-d. „Kūlverstukas“, Kauno mokyklos-darželio „Šviesa”, Mažeikių l.-d. „Berželis”, Marijampolės l.-d. „Pasaka“ pedagogų komandos.

 

Konferencijos dalyvių pranešimus peržiūrėti galima čia.

Konferencijos moderatorė Lidija Kasiulynienė, Kauno lopšelio-darželio „Varpelis“ direktorė, padėkojo dalyviams už bendrystę, galimybę dalintis inovatyviomis ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikų mokymo(si) per judesį idėjomis ir konferenciją užbaigė žodžiais: „Sakoma, kad bendradarbiavimas leidžia mums sužinoti apie mus dominančią sritį daugiau, nei apie tai sugebėtume sužinoti patys…“

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.