Mokymasis apie ugdyti(s) padedančias technologijas

Sandra Zabalevičienė
,
Vilniaus l.-d. „Vieversys“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Nuo 2019 m. Vilniaus miesto lopšelis-darželis „Vieversys“ pedagogai dalyvauja „eTwinning“ projektuose ir patys juos organizuoja. Šiais metais gavus Švietimo mainų paramos fondo kvietimą rengti projektą ir gauti finansavimą įstaigos darbuotojų švietimui buvo nuspręstą parengti projektą „Mokymasis apie ugdyti(s) padedančias technologijas“.

 

Projektu siekta skatinti Vilniaus lopšelio-darželio „Vieversys“ bendruomenę aktyviai įsitraukti ir sėkmingai naudoti „eTwinning“ platforma, didinti darbuotojų skaičių portale www.etwinning.net, sudaryti sąlygas darbuotojams gilinti savo žinias projektų rengimo srityje, tobulinti IT kompetencijas, skatinti pokyčius, siekiant modernizuoti ir atverti įstaigą tarptautinei besimokan­čiųjų bendruomenei.

 

Institucijos uždaviniai:

Lopšelio-darželio konkurencingumo didinimas: Kokybiško ankstyvojo ugdymo reikšmė įrodyta jau seniai, vis daugiau kalbama apie pasaulio piliečius, todėl norime teikti kokybiškas paslaugas mažiesiems vilniečiams, atitinkančias aukščiausius pasaulio piliečio standartus. Gebėjimas ugdyti tokius vaikus neatsiejamas nuo darbuotojų kvalifikacijos. Ją tobulinti padėtų projekto metu įgyvendintos veiklos / seminarai (darbas su IT: stiprus kompiuterinis raštingumas, šiuolaikiškų darbo priemonių taikymas, gebėjimas naudotis „eTwinning“ platforma, mokėjimas dirbti komandoje). Taip pat plėstųsi socialinės, kalbų ir kultūrų įvairovės supratimas, gebėjimas tinkamai į ją atsižvelgti.

Kolektyvo savivertės didinimas: įstaigoje dirbantys darbuotojai – savo srities profesionalai, kuriems kartais trūksta pasitikėjimo savimi. Šio projekto įgyvendinimas ne tik patobulintų ir sustiprintų esamas kompetencijas, bet įgyvendinant respublikinius bei tarptautinius projektus suteiktų darbuotojams galimybę pamatyti dirbančius kitaip, suteiktų galimybę dalytis savo patirtimis, keltų asmeninę savivertę, motyvaciją. Motyvuotų plėtoti naujas idėjas, stiprintų komandinio darbo galimybes. Atsivertų didesnės profesinio tobulėjimo, karjeros raidos galimybės.

Pedagogų nuostatų keitimas: išbandę veiklas „eTwinning“ platformoje pedagogai įsitikins, kad tai neįkainojama pagalba ugdant vaikus, integrali įtraukiojo ugdymo dalis. Pedagogai susipažins ir mokinsis kurti virtualią mokymosi aplinką, kuri papildys tradicinę mokymo(si) aplinką virtualioje mokymosi aplinkoje sukurtais elementais.

Vaikai pasitiki pedagogais, mokosi iš jų rodomo pavyzdžio. Bendruomenė teigiamai vertina pedagogus, kurie tobulina savo kvalifikaciją, nes šie pedagogai kupini idėjų, kurių įgyvendinimo variklis – šiuolaikiškas inovatyvus ugdymas.

Kolegialus bendradarbiavimas su kitomis ikimokyklinio ugdymo įstaigomis: stiprinti bendradarbiavimo ryšius su kitomis Vilniaus ikimokyklinio ugdymo įstaigomis. Priminti / supažindinti su „eTwinning“ platforma, jos teikiamomis galimybėmis. Ieškoti partnerių, su kuriais įgyvendinsime projektus „eTwinning“ erdvėje“.

Papildomos darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo finansavimo galimybės: finansinės galimybės Lietuvos švietimo srityje dirbančiam darbuotojui dažnai riboja galimybes tobulėti, nes jis ne visada gali susimokėti už seminarus, kvalifikacijos kėlimo kursus (ar darbo metu išvykti į seminarą užsienyje). Finansinės galimybės, kurias teikia projektas, sudarytų sąlygas darbuotojams įgyti įvairios patirties ir ją pritaikyti įstaigoje.

Teikiamų paslaugų kokybė. Siekiant gerinti darbuotojų ir vadovų kompetencijas planuojama užsakyti seminarus, praktines veiklas, sudarant galimybę bei skatinant dalintis įgyta patirtimi. Seminarai / praktinės veiklos orientuotos į „eTwinning“ platformos taikymą ugdymo procese, komandinį darbą, darbą su „Padlet“ platforma, darbą su interaktyviomis lentomis, kūrybiškumą, inovatyvumą.

Tobulėjant darbuotojų kompiuteriniam raštingumui keisis ugdymo nuostatai, atsiras galimybė naudotis duomenų bazėmis, išbandyti įvairius ugdymo metodus. Didės savivertės jausmas bei noras dalintis, įgyta patirtimi.

Didinti įstaigos teikiamų paslaugų mobilumą: darbuotojai gebės dirbti nuotoliniu būdu, integruoti keletą metodų siekiant perteikti ugdomas kompetencijas.

 

Dalyviai:

Įstaigos pedagogai ir specialistai (30 darbuotojų).

Poreikiai: stiprinti skaitmenines pedagogines kompetencijas, galimybė dalintis sukaupta patirtimi. Išmokti tradicinę ugdymosi aplinką papildyti virtualioje mokymosi aplinkoje sukurtais elementais.

Įstaigos auklėtojų padėjėjos, auklėtojų padėjėjos, dirbančios su specialiųjų poreikių vaikais (13 darbuotojų).

Poreikiai: stiprinti skaitmenines pedagogines kompetencijas, dalytis sukaupta patirtimi, sužinoti kuo daugiau inovatyvių įtraukiojo ugdymo metodų.

Vilniaus miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovai bei pedagogai (skirtingų įstaigų) (10 darbuotojų).

Poreikiai: sužinoti kuo daugiau informacijos apie „eTwinning” platformą, jos naudojimo galimybes.

 

Įgyvendintos veiklos:

  • Buvo organizuota 11 seminarų / projektinių veiklų šiomis temomis:
  • „Programos eTwinning galimybės ir platforma“;
  • „Programos eTwinning Saugumas internete. Organizuojame eTwinning savaitę“;
  • „Asmens duomenų apsauga ugdymo įstaigoje bei privatumas socialiniuose tinkluose“;
  • „Projektų kūrimas ir registravimas „eTwinning platformoje“;
  • „IKT įrankiai projektinėje veikloje“ (Padlet, Twinboard, Lino.it);
  • „Twinspace – projektų bendravimo ir bendradarbiavimo erdvė. NKŽ kriterijai“;
  • „Smart lentų / ekranų mokymai“;
  • „SMART Notebook programinės įrangos mokymai“;
  • „SMART CLOUD“ – Smart debesies galimybės nuotoliniame ugdyme“ ;
  • „Mokytojas padėjėjas: veikla ir ugdymo procesas“;
  • „Kūrybiškas metodinių priemonių pritaikymas ugdant mažąjį pasaulio pilietį“;
  • Sukurti 5 bandomieji projektai „eTwinning“ platformoje“.
  • Sukurtos 4 veiklos panaudojant Padlet platformą. Sukeltos į „Eliis“ platformą – prieinamos visai bendruomenei.
  • Atliktas kokybinis tyrimas „Vilniaus lopšelio-darželio „Vieversys“ patirtis įgyvendinant programos „eTwinning“ projektų konkurso 2021 veiklas“.
  • Įstaigos strateginiame plane vienas iš numatytų sėkmės rodiklių – projektų organizavimas / dalyvavimas „eTwinning” platformoje (per metus ne mažiau 3 projektai).
  • Įstaigos Ikimokyklinio ugdymo programa patobulinta įtraukiant nuotolinio, mišraus ugdymo organizavimo tvarką. Parengtos nuotolinio ugdymo rekomendacijos.
  • Pedagogai susipažino ir mokėsi kurti virtualią mokymosi aplinką, kuri papildys tradicinę mokymo(si) aplinką virtualioje mokymosi aplinkoje sukurtais elementais.
  • Įstaigoje įkurta „eTwinning” erdvė, matoma visai bendruomenei, atvykstantiems svečiams. Kaupiama informaciją apie dalyvavimą „eTwinning” projektuose, patirtį.
  • Parengta metodinė medžiaga: saugumas internete, darbas Padlet platforma, auklėtojos padėjėjos veikla ir pagalba grupėje rengiant projektus, dirbant su skaitmeninėmis technologijomis; „Smart“ lentų/ekranų taikymas ikimokyklinuko ugdyme; inovatyvūs ir kūrybiški vaikų ir bendradarbiavimo metodai.
  • Įdiegta „Eliis“ platforma (naudosis visa įstaigos bendruomenė) bei SMART Notebook programinės įrangos.
  • Projekte dalyvavo 10 skirtingų Vilniaus ikimokyklinio ugdymo įstaigų atstovų.

 

Poveikis, tęstinumas: Visos įgytos kompetencijos nuolatos integruojamos veikloje: organizuojant, planuojant, įgyvendinant. Tobulinamas ir plėtojamas įstaigos įvaizdis, sudarytos galimybės darbuotojų kvalifikacijai prisideda prie darbuotojų pasitenkinimo darbu, stiprėja kompetencijos (skaitmeninės, planavimo, organizavimo). Įgytos žinios bus perteiktos kitiems inicijuojant tęstinį tarptautinį projektą „eTwinning“ platformoje: „Šiuolaikiški ir inovatyvūs ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo metodai, įtraukiant visą įstaigos bendruomenę“.

 

Projekto tikslas – tarptautiniu bei šalies mastu pasidalinti sukaupta gerąja darbo/mokymo (si) patirtimi, (įgyvendinant programos „eTwinning“ projektų konkursą 2021), pasisemti gerosios praktikos pavyzdžių.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.