Mokyklos patirtis ruošiantis taikyti etatinio darbo užmokesčio modelį: nė vienam mokytojui krūvis nemažėja

Gražina Jakovickienė
,
Marijampolės Jono Totoraičio prog-jos direktorė

Etatinio mokytojų darbo apmokėjimo laukėme su nerimu. Todėl mano, kaip vadovės, užduotis buvo mokytojų etatinio darbo apmokėjimo įdiegimo procesą progimnazijoje padaryti kiek įmanoma skaidresnį ir aiškesnį. Jau birželio pradžioje sudarėme darbo grupę, į kurią įtraukėme ne tik mokyklos administracijos atstovus, bet ir įvairios darbo patirties bei kvalifikacinės kategorijos pedagogus, aktyvius profesinės sąjungos narius. Ši darbo grupė turėjo parengti mūsų progimnazijos poreikius ir aktualijas atitinkančią mokytojų darbo apmokėjimo sistemą. Susipažinę su dokumentų projektiniais variantais ir dalyvavę ne vienoje Švietimo ir mokslo ministerijos organizuotoje diskusijoje, pradėjome patys diskutuoti, analizuoti, kas būtų aktualu mūsų progimnazijai.

Dirbtinai prirašomų valandų nebus

 

Daugiausia diskusijų iškilo įsivardijant ir apsibrėžiant, kas yra tos bendruomenei skirtos veiklos. Neįsivaizduoju pilnaverčio mokyklos gyvenimo be aktyvaus mokytojų dalyvavimo įvairiuose projektuose, metodinėje veikloje, įsitraukimo į progimnazijos veiklos planavimą ir organizavimą, mokinių saugumo ir tvarkos užtikrinimo per pertraukas, o kur dar tėvų švietimas, pagalba kolegai ir pan. Taigi, sutarėme, kad dirbtinai prirašomų valandų tikrai nebus. Tarėmės su mokytojais, diskutavome metodinėse grupėse, darbo grupėje sprendėme, kokios veiklos būtų prasmingos mūsų progimnazijai, kurtų pridėtinę vertę ir koks atlygis galėtų būti skiriamas už šias veiklas. Sutinku, kad tai ilgas procesas. Bet kaip didžiausią privalumą įžvelgčiau būtent galimybę diskutuoti ir susitarti, kas mūsų bendruomenei yra svarbu. Tai nėra lengva, diskutuotinų ir neaiškių dalykų vis dar yra. Galbūt neišvengsime klaidų, bet baigiantis mokslo metams mes vėl galėsime analizuoti, įvertinti ir koreguoti tai, kas nepasiteisino.

Nė vienam mokytojui krūvis nemažėja

 

Paskutinėmis rugpjūčio dienomis darbo grupei liko susidėlioti paskutinius akcentus dėl valandų mokyklos bendruomenei paskirstymo, su mokytojais konkrečiai aptarti, kas sudarys jų etatą ar etato dalį.

Progimnazija didelė – beveik 800 mokinių ir 56 pedagogai. Šiandien jau žinome, kad nė vienam iš dirbančių pedagogų krūvis nemažėja (nebent jie patys pageidautų dirbti mažesniu krūviu). Su viena pensinio amžiaus mokytoja darbo sutartis buvo nutraukta šalių susitarimu, pasinaudojant galimybėmis, kurias numato 2018 m. valstybės biudžeto lėšų, skirtų išlaidoms, susijusioms su pedagoginių darbuotojų skaičiaus optimizavimu, apmokėti, paskirstymo tvarkos aprašas. Mokytojų darbo krūviai nemažės ir dėl mokyklai skirto papildomo finansavimo valandoms mokytojų veiklai bendruomenei. Taigi, ir kalbant apie atlyginimus mokytojams, kuriems didėja darbo krūvis, didėja ir atlyginimas. Mokytojams, kuriems darbo krūvis išliks nepakitęs, atlyginimai didės nežymiai, nes, pasikeitus įstatymui, padidėjo jų atlyginimų pastoviosios dalies koeficientai. Atlyginimas galės didėti ir dėl to, kad įstatyme atsirado galimybė didinti mokytojų atlyginimų pastoviosios dalies maksimalius koeficientus dėl veiklos sudėtingumo, kas yra susitarta mokyklos darbo apmokėjimo sistemoje.

 

Prisipažinsiu, kad man, kaip naujai vadovei, dirbančiai pirmus metus, tai nemenkas iššūkis. Galbūt mano atveju ir padėjo tai, kad esu naujas žmogus šioje srityje. Kartais viską pradėti nuo nulio yra lengviau, nei nusikratyti trukdančia judėti į priekį našta iš praeities. Manęs nevaržo įvairios išankstinės nuomonės, lyginimas „o anksčiau tai buvo geriau“… Stengiuosi, kad šis procesas progimnazijoje vyktų sklandžiai, sudarau galimybes pedagogams diskutuoti ir išsakyti savo nuomones, nes tikiu, kad bendrai priimti nutarimai ir susitarimai turi reikšmingą įtaką tiek ugdymo kokybei, tiek emocinei atmosferai progimnazijoje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.