Mokslininkai aptarė švietimo filosofijos idėjas

Spalio 2–3 dienomis Nacionalinėje švietimo agentūroje (NŠA) vykusiame renginyje Lietuvos mokslininkai, filosofai, švietimo strategai ir praktikai diskutavo, kokios tendencijos ir įtampos matomos Lietuvos švietimo lauke ir kaip galima būtų į jas reaguoti remiantis filosofijos idėjomis ir įžvalgomis. Tai svarbu atsižvelgiant į sparčiai besikeičiančias tendencijas, gyvenimo sąlygas bei šiuo metu atnaujinamą ugdymo turinį.

 

Po dr. Emilijos Sakadolskienės įvadinio pranešimo apie ugdymo sistemą veikiančias ugdymo filosofijos idėjas, ugdymo metodologines prieigas, įsitikinimus, skirtingų filosofijos krypčių atstovai pristatė savitus požiūrius į švietimą bei ugdymo pokyčius. Profesorius Gintautas Mažeikis, remdamasis kritinės teorijos prieiga, atskleidė humanistinės krypties prieštaringumą, profesorė Lilija Duoblienė svarstė, ar švietimas gali remtis tik viena ugdymo filosofija, pateikė savo įžvalgas, kurios filosofinės idėjos aktualios bendrajam ugdymui, docentas Kristupas Sabolius pristatė naują „ugdymo terpės“ sampratą, kuri sukuria prielaidas individo potencialui skleistis. Profesorė Natalija Mažeikienė atskleidė ryškėjančias įtampas šių dienų švietime, profesorės Rūta Girdzijauskienė ir Aušra Kazlauskienė kalbėjo apie mokytoją ir kokias dilemas jam tenka spręsti, o profesorius Rimas Norvaiša akcentavo konkretaus mokomojo dalyko filosofijos svarbą pateikdamas matematikos mokymo pavyzdį.

 

Diskusijos dalyviai pasidžiaugė, jog ugdymo filosofijai buvo skirtas dėmesys, apgailestavo, kad pastaraisiais metais ji buvo nepelnytai primiršta. Visi sutarė, kad akademinei ir švietimo bendruomenei būtina dažniau kalbėtis apie ugdymui svarbias filosofines idėjas bei dažniau rengti tokio pobūdžio susitikimus.

Dėl epidemiologinės situacijos šalyje diskusijos dalyvių skaičius buvo ribotas, tačiau renginio pranešimų bei diskusijų vaizdo įrašus bus galima rasti šią savaitę vaizdo įrašų platformoje MOKYTOJO TV.

 

ŠMSM inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.