Moksleiviai mokysis skaičiuoti savo anglies dvideginio pėdsaką

Aurelijus Petrėnas

 Mažinti savo asmeninį CO2 pėdsaką – sudėtingas procesas, reikalaujantis kartu keisti ir kasdienius įpročius. Tačiau paanalizavus savo kasdienę veiklą galima atrasti ką pakeisti „čia ir dabar“ – tai gali tapti dar vienu iššūkiu šalia sporto ar asmeninio tobulėjimo tikslų. Neretai pirmieji žingsniai tvaraus gyvenimo būdo link nereikalauja didelių pokyčių ir pakanka tiesiog sąmoningai rinktis, ką valgome, perkame, kokį transporto būdą renkamės.

 

Skaičiuojama, kad vidutinis europietis per metus sukuria apie 8 tonas anglies dvideginio pėdsako. Šie nenutrūkstantys kiekvieno iš mūsų generuojami CO2  lydi kiekvieną dieną ir kartais slepiasi net nekalčiausiose veiklose.

 

VšĮ Trakų švietimo centras įgyvendina iniciatyvą ,,Edukacija tvariam pasauliui“ ir kviečia moksleivius bei mokytojus mažinti savo anglies pėdsaką. Tam, kad būtų lengvau ir smagiau, sukurta CO2 emisijos skaičiuoklė.

 

Pasak VšĮ Trakų švietimo centro direktorės Nijolės Lisevičienės, idėja kilo pastebėjus aplinkosauginio švietimo stoką. „Pamokose nagrinėjamos įvairios aplinkosauginės temos, tačiau patirtinio ugdymo dėka, ugdymo turinį būtų galima pagilinti ir padaryti jį vientisesnį“, – teigė iniciatyvos autorė.

 

Tyrimai rodo, kad reikšminga visuomenės dalis klimato kaitą identifikuoja kaip problemą, tačiau neįžvelgia, arba tiesiog nežino, ką galėtų daryti kitaip. Asmeninį įsitraukimą į įvairias aplinkosaugines iniciatyvas mažina ir tai, kad nors apie aplinkosaugos problemas kalbama daug, tačiau tvaraus vartojimo pavyzdžių bendruomenėse maža.

 

N. Lisevičienė pasakojo, jog ir be šios iniciatyvos vietos bendruomenė domisi aplinkosaugos temomis. ,,Gyvename labai gražioje aplinkoje, bet vien grožėtis ir mėgautis ja neužtenka: turime ją tausoti ir tai daryti išmokyti jaunąją kartą. Kartu su vietos bendruomene, Trečiojo amžiaus universiteto (TAU) senjorais, jau ne kartą nagrinėjome aplinkosaugines, klimato kaitos, vandens telkinių apsaugos ir kitas temas bei pastebėjome, kad žmonės noriai įsitraukia į iniciatyvas ir patys padeda propaguoti tvaresnį gyvenimo būdą. Kitas žingsnis – į tvarų gyvenimo būdą įtraukti kuo daugiau moksleivių“, – pasakojo N. Lisevičienė .

 

Iniciatyvos „Edukacija tvariam pasauliui“ metu Vilniaus apskrities mokyklose bus organizuojamos pamokos, kuriose moksleiviams bus pateikiama pati aktualiausia su klimato kaitos iššūkiais susijusi informacija bei diskutuojama, kaip kiekvienas asmeniniais veiksmais gali prisidėti prie taršos mažinimo.

 

Siekiant suformuoti kasdieninius, aplinkai draugiškus įpročius, moksleiviai kviečiami pasinaudoti anglies dvideginio skaičiuokle bei sužinoti, kurie kasdieniniai veiksmai sukelia didžiausią CO2 taršą, palyginti savo įpročių rezultatus su vidutinio statistinio europiečio.

 

,,Pažinimas – pirmas žingsnis į pokyčius tvaraus gyvenimo link, kuris nebėra tolimos ateities perspektyva“, – pokalbį baigė Nijolė Lisevičienė, primindama, jog skaičiuokle gali pasinaudoti ne tik moksleiviai, tačiau ir visi kiti, kuriems įdomu susiskaičiuoti savo kuriamą CO2 pėdsaką ir pamėginti jį sumažinti.

 

Nuoroda į CO2 skaičiuoklę: www.tvariai.eu

 

Edukacinė medžiaga apie klimato kaitą ir CO2 skaičiuoklė parengta kaip projekto „Klimatosūkis“ dalis. Projektas vykdomas 8 Vidurio ir Rytų Europos nevyriausybinių organizacijų, siekia didinti visuomenės sąmoningumą klimato kaitos tema.

 

Šio straipsnio parengimą finansavo Europos Sąjunga. Už jo turinį atsako VšĮ “Trakų švietimo centras” ir jame nebūtinai atspindimas Europos Sąjungos požiūris.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.