Mokinių mainų savaitė Kroatijoje

Miroslava Vartač-Vartecka

Kroatija – gražių tradicijų ir išskirtinės kultūros šalis. Galimybė ją pažinti šių metų balandžio mėnesį atsirado keturiems Vilniaus Vladislavo Sirokomlės gimnazijos mokiniams: Dorotai Rud, Dorotai Gurskai, Silvestrui Minovičiui ir Karolinai Burinskytei. Jie pagal „Erasmus+“ projektą „Who do we think we are?“ Exploring culture and migration in the European Union“ („Kas, mūsų nuomone, mes esame?“ Kultūros ir migracijos poveikio tyrinėjimai ES) dalyvavo mokinių mainų savaitėje Kroatijoje.

 

Po tarptautinių susitikimų Vokietijoje ir Lietuvoje šį kartą jaunimas susitiko mažame Kroatijos miestelyje Hrvatska Kostajnica, esančiame prie šalies sienos su Bosnija ir Hercegovina, dar menančiame prieš 20 metų vykusį penkiametį karą. Mokiniai šį miestelį apibūdino tokiais žodžiais: „Kai tik atvažiavau, pasijutau lyg būčiau namie. Malonūs žmonės, daugmaž suprantama kalba, išskirtinė virtuvė, o tie kalnų vaizdai…“ – savo mintimis dalijosi Silvestras (18 m.). Kiti dalyviai taip pat buvo ne mažiau gerai nusiteikę, nes Hrvatska Kostajnica ir aplankytas greta esantis miestas Sisakas bei sostinė Zagrebas nepaliko abejingų.

 

Mokiniai kiekvieną dieną Hrvatska Kostajnica miestelio mokykloje dalyvavo projekto užsiėmimuose. Vienas iš projekto uždavinių buvo pristatyti tautinį kostiumą ir pasiūlyti idėjų, kaip panaudoti tautinę atributiką šiuolaikiniam apdarui. Nors tautinis drabužis, manoma, yra oficialus ir iškilmingas, dalyviai atskleidė, kaip folkloro elementai ir šalies simboliai gali tapti patrauklūs jaunimo madai. Siuviniai, austos juostelės, karoliukai ir kita technika atskleista simbolika, atspindinti Lenkijos, Lietuvos, Ispanijos, Kroatijos, Didžiosios Britanijos, Vokietijos šalis, atsidūrė pamėgtų marškinėlių, sijonų, tunikų puošyboje. Mokiniams iš Lietuvos ši užduotis turėjo gilesnę prasmę, nes tautinio kostiumo ir valstybės atkūrimo šimtmečio metais tarptautiniame kontekste ji simbolizavo laisvę ir pasididžiavimą savo šalimi. Atsisveikinimo vakarą dalyviai pademonstravo visą madų šou.

Tokioje daugiakultūrėje aplinkoje anglų kalba tapo bendravimo kalba, todėl šis projektas buvo kupinas patyrimų ir išgyvenimų, taip pat motyvavo mokinius tobulinti kalbą ne tik per projektą, bet ir ateityje.

 

„Palaikome glaudų ryšį su naujais draugais ir puoselėjame viltį vėl kada nors susitikti!“ – sako Dorota G. (17 m.). Vladislavo Sirokomlės gimnazijos mokiniai tikisi toliau dalyvauti kitoje „Erasmus+“ projekto veikloje mokykloje ir už jos ribų.

 

Straipsnyje pateikiama tik autoriaus nuomonė. Europos Komisija neatsako už jokį galimą jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.