Mišrusis mokymas – tradicinį mokymą keičianti ugdymo forma

Dėl Covid-19 pandemijos paskelbus karantiną, per trumpą laiką turėjo persiorientuoti visa švietimo sistema. Su didžiuliu iššūkiu susidūrė Lietuvos profesinės mokyklos, kurios ieškojo sprendimų, kaip greitai prisitaikyti prie pokyčių, išmaniai ir produktyviai dėstyti profesinius dalykus. Mišrusis mokymas, kai virtualios pamokos nuotoliniu būdu derinamos su praktika klasėje, tapo puikia išeitimi organizuojant ugdymo procesą. Norint jį vykdyti sklandžiai, išaugo mokytojų skaitmeninių kompetencijų svarba.

 

Siekiant suteikti profesijos mokytojams reikiamų žinių, Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras vykdo „Erasmus+“ projektą „Inovatyvi mokymo ir mokymosi praktika grožio krypties profesijose, INLESSON“. Su projekto partneriais iš Graikijos, Portugalijos ir Belgijos dirbama, kad su profesijos mokytojais Lietuvoje būtų galima dalintis parengtomis skaitmeninio turinio kūrimo rekomendacijomis bei mišraus ugdymo organizavimo būdais.

Šiuolaikiškas grožio krypčių specialistų mokymas

 

„Tarptautinių mokymų metu profesijos mokytojai iš Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro bei kitų Belgijos ir Portugalijos profesinių mokyklų apmokyti, kaip sukurti patrauklią skaitmeninę mokymosi medžiagą savo pamokoms, taip pat daug dėmesio skirta metodikai, kaip organizuoti mišrųjį mokymą grožio sektoriuje. Šie įgūdžiai tampa labai svarbūs ne tik šiandienos kontekste. Pandemija privertė organizuoti mišrųjį mokymą arba mokyti(s) nuotoliniu būdu, tačiau kalbant apie profesinį mokymą ateityje – mišrusis mokymas, be abejonės, taps vienu iš modelių organizuojant profesinį mokymą. Šiame projekte kuriama skaitmeninė mokymosi medžiaga kosmetiko ir kirpėjo profesijų mokiniams. Tikiu, jog tai puiki pradžia ir įkvėpimas visų kitų profesijų mokytojams“, – teigia „Inlesson“ projekto vadovė Gintarė Lisauskaitė.

 

Anot kosmetikos profesijos mokytojos Sigutės Dumbliauskaitės-Poškienės, mokant būsimąsias kosmetikes, būtina ne tik nuolat gilinti žinias ir sekti naujoves, bet ir tobulinti skaitmeninius įgūdžius. „Ugdymui vykstant virtualioje erdvėje ar organizuojant mišrųjį mokymą, turinį reikia orientuoti kur kas kūrybingiau ir išmaniau. Projekto metu praktiškai išbandėme įvairių informacinių technologijų priemonių, išmokome kurti vaizdo medžiagą pamokoms. Labai smagu, kad gavome žinių, kaip tai daryti pasitelkus nemokamų priemonių. Dabar, pristatydama aparatines procedūras, galiu ne tik jas rodyti praktiškai filmuodama, bet ir pasitelkdama informacinių technologijų priemones, paaiškindama kiekvieno aparato mygtuko paskirtį bei funkcijas“, – pasakoja mokytoja.

Kad skaitmeninės žinios padeda jaustis užtikrinčiau, sako ir kirpimo profesijos mokytoja Rūta Lankelytė, kūrusi medžiagą vyrų barzdų ir ūsų kirpimo mokymui(si). Ji džiaugiasi, kad projekto metu tobulino informacinių technologijų srities žinias, gavo vertingų praktinių patarimų, praversiančių kasdienėje mokymo veikloje.

Virtualių pamokų kūrimo priemonės

 

Iš anksto įrašytos vaizdo pamokos mokiniams, įvairios sąveikiosios užduotys – puikus būdas paruošti mokomąją medžiagą. Įrašyti vaizdo pamokas rekomenduoja ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Sukėlus jas į mokyklose naudojamas mokymo(si) sistemas, šios tampa prieinamos kiekvienam besimokančiajam.

 

Šiuolaikinės technologijos atveria daug galimybių mokytojams, kad mokymo turinys būtų pateikiamas kokybiškai, tačiau ne visi moka kurti skaitmeninį turinį. „Daugelis mokytojų puikiai naudojasi pateikčių programa „Power Point“, tačiau nedaugelis žino, kokios šios programos teikiamos galimybės. Juk galima įkelti skaidres, papildytas garso įrašais, vaizdo intarpais, galima animuoti tekstą, paveikslėlius, figūras, lenteles, „Smart Art“ grafinius elementus ir kt.“, – pasakoja projekto vadovė G. Lisauskaitė ir priduria, jog norint sukurti patrauklų skaitmeninį turinį, pravartu žinoti ir pagrindinius jo kūrimo žingsnius bei įvairias nemokamas platformas, pavyzdžiui, nemokamai naudotis garso ir vaizdo įrašymo sistema galima aplankius tinklalapius čia arba čia ir kt. Visos šios žinios sisteminamos. Projekto partneriai pateiks jas kaip skaitmeninio turinio mokymo(si) medžiagos kūrimo gaires, skirtas mišriajam mokymuisi grožio sektoriuje.

 

Anot Gintarės, informacinių technologijų galimybės – beribės. Taigi jomis verta pasinaudoti kuriant įdomias, sąveikauti skatinančias ir įsimintinas pamokas.

Projekto rezultatai

 

Nors projektas „Inlesson“ vis dar įgyvendinamas ir skaitmeninė medžiaga aktyviai kuriama, nemažai naudingų rekomendacijų mokytojams, sukurtų produktų, jau galima rasti projekto interneto svetainėje io.inlesson.eu.

 

Mišriuoju mokymu pagrįsta skaitmeninė mokymosi medžiaga bus sukurta šešiems kirpėjo ir kosmetiko profesijų moduliams (kiekvienai profesijai po 3 modulius). Šią mokymosi medžiagą testuos ne mažiau kaip 200 mokinių bei įvertins 18 ekspertų iš trijų šalių.

 

Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *