Misija: Marsas

Jūratė Ančerevičiūtė
,
Šiaulių „Juventos“ prog-jos direktoriaus pavaduotoja

Šiaulių „Juventos“ progimnazijos mokiniai kovo 16 d. iškeliavo ten, kur nėra (o gal yra?) virusų – į Marsą. Vaikai susiruošė ne šiaip sau pasidairyti, o pasimokyti. STEAM kelionės „MISIJA: MARSAS“ maršrutą su užduotimis jiems parengė informacinių technologijų mokytoja Eglė Bukienė, pradinių klasių mokytoja Aurelija Dirginčienė, fizikos mokytoja Virginija Adomaitienė, matematikos mokytoja Rimantė Vargalienė.

 

Pradinukai kelionę pradėjo „Marsiečių mankšta“. Po to dairėsi po Saulės sistemą ir susipažino su 8 planetomis. Jas lygindami pagal dydį, paros, metų laiką, kūno svorį, gamino Saulės sistemos maketą. Vėliau vaikai meistravo 3D akinius, su kuriais galėjo pasižvalgyti po Raudonosios planetos paviršių, per lietuvių kalbos pamokas kūrė ketureilius, per dailę, technologijas – piešė, iš popieriau lankstė planetas, per IT – darbavosi „Paint“ programa ir iš darbelių dėliojo koliažą.

 

Atliekant užduotis, trečiokams iškilo daugybė klausimų apie Saulės sistemos susikūrimą, jos planetas, palydovus. Jie džiaugėsi, kad šiais metais dar ne vieną kartą grįš prie „kosminių“ temų per pasaulio pažinimo, matematikos ir kitų mokomųjų dalykų pamokas, kalbės apie magnetą, Mėnulį, žvaigždynus.

 

Ketvirtokai paragavo mokslininkų duonos: kiekvienas gavo po du Marso uolienų pavyzdžius (šokoladinius batonėlius), juos moksliškai ištyrė ir aprašė: samprotavo, kokios gamtos jėgos galėjo suformuoti uolienos paviršių, suskaičiavo sluoksnius, aiškinosi, kurie iš jų susidarė seniausiai. Po to abiejų pavyzdžių tyrinėjimo išvadas palygino. Veikla baigėsi skaniu ,,uolienos pavyzdžių“ ragavimu.

 

5–8 klasių mokiniai stebėjo realius Marso paviršiaus vaizdus, kuriuos nufilmavo ar nufotografavo Marse dirbantys žmonės, ypatingą dėmesį skyrė vasario 18 d. į Marsą nusileidusiam jau penktajam marsaeigiui, pavadintam „Perseverance“, kurio nusileidimas sukėlė didžiulę įtampą, jaudulį NASA būstinėje.

 

Nors žmonių kelionės į Marsą planai atidėti 2022 metams, juventiečiai fantazavo, kaip gyvenimas Raudonojoje planetoje galėtų atrodyti ateityje.

 

Peržiūrėję vaizdo įrašius, vaikai atliko užduotis, kurių tikslas – nustatyti, kaip jų svoris keičiasi lankantis Marse ir Mėnulyje, kiek dienų (parų) keliavo marsaeigis iki Marso, koks buvo jo greitis, per kiek laiko Saulės šviesa pasiekia Marso paviršių, koks trumpiausias atstumas mus skiria nuo Raudonosios planetos, kaip mokiniai įsivaizduotų Marso gyventoją ir kt.

Baigiantis netradicinio ugdymo dienai, juventiečiai įgytas žinias pasitikrino „Kahoot“ viktorinoje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.