Metų mokytojai apdovanojimus priėmė kaip viso gyvenimo padėką

Dovilė Šileikytė
,
„Švietimo naujienų“ korespondentė

O klasėje atrodys
Taip, kaip buvę:
Seni suolai eilėm,
Juoda lenta…
Ir sakinys –
Lyg užrašytas vakar –
Su ta pačia gramatine klaida.

 

Šia, turbūt visiems gerai žinoma, Vygando Telksnio ir Remigijaus Baltrušaičio daina „Mano senai mokyklai“, atliekama Vlado Bagdono, Valdovų rūmuose spalio penktąją pradėtas Tarptautinei mokytojų dienai skirtas renginys, kuriame įteiktos premijos šešiems Metų mokytojams: Meilės Lukšienės premijos laureatui, lituanistinio švietimo mokytojai (dirbančiai ne Lietuvoje); apdovanoti bendro Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos bei portalo „Delfi“ projekto „Ačiū už pamokas“ laimėtojai.
„Jūsų rankose ir pro jūsų akis praeina didelė dalis žmogaus gyvenimo – vaikystė, paauglystė, jaunystė – trys svarbiausi žmogaus kūrimosi etapai. Jūsų dėka jis išeina į didįjį gyvenimą, nuo jūsų, nuo tos aplinkos, kurią kuriate kartu su vaikais, daug kas priklauso. Vaikai priklauso nuo jūsų, jūs – nuo vaikų. Turėkite tą priklausomybę nuolatos. Tai vienintelė pasaulyje geroji priklausomybė. Būkite su mokiniais griežti ir atlaidūs, būkite su jais laimingi“, – mokytojams, dėstytojams, jų vadovams ir visiems, dirbantiems švietimo srityje, linkėjo V. Bagdonas.

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius, sveikindamas pedagogus kalbėjo: „Turime puoselėti mokytojo santykį su mokiniu – dar neaišku, kuris iš kurio daugiau semiasi, nes mokytojas laimingas tada, kai laimingi jo vaikai. Kelią į laimę jie atranda suaugusiųjų gyvenime, kai tas kelias sklandus, žinoma, kupinas išbandymų, bet jame mokytojas mato dalelę savęs ir džiaugiasi, jei prisidėjo prie to, kad žmogaus kelias būtų sėkmingas. Mokytojo darbas – geriausias kelias kurti ateitį, kurti mūsų tėvynę. Ugdyti asmenybę – visapusę, atsparią, kuri turi charakterį, geba būti savarankišku žmogumi, piliečiu; kurti klestėjimą sau, savo kraštui.“

 

Premjero Sauliaus Skvernelio sveikinimo žodžius perdavė jo patarėjas Lukas Savickas, teigdamas, kad švietimo kokybei turbūt nėra svarbesnio aspekto negu mokytojas: galime sukurti geriausių programų, vadovėlių, sistemų, įrankių, bet jei prieš auditoriją nestovės geriausias mokytojas, rezultatų nepamatysime. „Ne vienerius metus kalbame apie mokytojo prestižą, apie tai, kaip jį reikėtų stiprinti. Tam, ko gero, nėra vieno ir aiškaus recepto – yra daugybė būdų, elementų, turi prisidėti daug žmonių. Viena vertus, reikia tokių mokytojų kaip jūs, kita vertus – valdžios sprendimų, kurie padėtų arba netrukdytų tam procesui vykti, tačiau reikia ir tokių renginių, kaip šis, kurie stiprina motyvaciją“, – sakė premjero patarėjas.

Mokytojo profesija – ne darbas, o gyvenimo būdas

 

Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijos skyriaus Šepetos Almos Adamkienės mokyklos-daugiafunkcio centro lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė Ramutė Kežienė, atsiimdama apdovanojimą, dar kartą uždavė sau klausimą, kas jai yra mokytojo darbas: „Tai – gyvenimo būdas. Man patinka tai, ką aš darau dėl vaikų. Šiuolaikiniams vaikams nepatinka monotonija ir nuobodulys pamokoje, todėl didžiausias iššūkis mokytojui – organizuoti pamoką taip, kad kiekvienas vaikas patirtų sėkmę, kiekvienam pamokoje būtų įdomu. Mokiniai tiki tokiu mokytoju, kuris nuolat mokosi, nebijo kaitos, taiko įvairias strategijas ir metodikas. Bet vienas mokytojas kolektyve didelių darbų nenuveiktų – tai ne mano vienos, o viso kolektyvo ir šeimos, palaikymo komandos, įvertinimas. Linkiu meilės sau, šeimai, vaikui, darbui.“

 

Jūratė Orlovienė, Tauragės „Versmės“ gimnazijos geografijos, ekonomikos mokytoja ekspertė, prisiminė prieš keletą dienų su vaikais kalbėjusi apie didžiąsias pasaulio valstybes: „Aptarėme teiginį „Su didele galia ateina didelė atsakomybė“. Tuomet apmąsčiau tą įpareigojimą ir atsakomybę, kurią gali sukelti metų mokytojo vardas, su kuria visi mokytojai susiduria savo darbe. Turbūt ne veltui sakoma, kad nuo mokytojų priklauso itin daug. Klaidos mokytojo darbe gali kainuoti gyvenimus, todėl džiaugiuosi, kad tai supratau labai anksti. Kalbant apie asmeninę sėkmę turbūt nėra ir negali būti vieno sėkmės rakto – kaip nėra dviejų vienodų klasių, dviejų vienodų pamokų ar mokinių. Kiekviena diena mokykloje – savitas iššūkis, kuris turi savo žavesio, verčia judėti į priekį, nesustoti, o jį suprasti greičiausiai galime tik mes, mokytojai. Einame šiuo keliu pagal tai, kaip kiekvienas gali – sąžiningai ir atsakingai.“

 

Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, biologijos mokytojas Aleksejus Peržu kalbėjo, kad tai ne tik jo, bet ir visos gimnazijos apdovanojimas. Pedagogas dirba mokykloje, kurioje pats mokėsi ir kuri jį įkvėpė žengti šiuo nelengvu, bet kupinu kūrybos, naujų atradimų ir kilnaus darbo, keliu. Vėliau studijos, puikūs dėstytojai tik patvirtino A. Peržu norą tapti mokytoju ir parodė, kad šis darbas – jo pašaukimas.

 

Aleksandras Ronkus, Klaipėdos „Versmės“ progimnazijos technologijų mokytojas ekspertas, teigė ne veltui pasirinkęs šį kelią, savo sprendimu niekada nesuabejojęs, kiekvieną rytą einantis į mokyklą su idėja ir besitikintis vakare grįžti su rezultatu, nors ir mažyčiu. „Leiskime vaikams kurti, klysti, vėl kurti, nes tai – tiesus kelias į pažinimą ir laisvę“, – kolegoms linkėjo mokytojas.

 

Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijos chemijos mokytoja metodininkė Vaidilutė Šepkauskienė sakė, kad jai šis pripažinimas yra svarus įrodymas, kad pasirinko šį darbą, kuris ir jai, ir kitiems, atrodo prasmingas. Kaip mokytojai, jai svarbiausia pasiekti teigiamų rezultatų, pokyčių pamokoje. O mokiniams chemija įdomi, kai jie gali prisiliesti prie medžiagų ir tyrinėti. Todėl, kai bendros gijos tarp mokinio ir mokytojo, tarp įdomumo ir teigiamo rezultato susipina, ateina sėkmė. „Energijos semiuosi iš savo mokinių, kai stovėdama prieš klasę matau jų žėrinčias akis, iš kolegų, kai jie pasako: „Tu nori chemijos išmokyti visus“ – tai man yra paskatinimas, kad einu teisingu keliu. Šis apdovanojimas man – viso gyvenimo padėka“, – mintimis dalijosi mokytoja.

 

Pasak Rasos Zubrickienės, Alytaus Jotvingių gimnazijos biologijos mokytojos ekspertės, gauti šį apdovanojimą – ne tik garbė, tai – dar didesnis įpareigojimas toliau kurti savo, kaip mokytojos, sėkmės istoriją. Ji mano, kad sėkmę lemia didelis noras dalytis sukauptomis žiniomis, patirtimi, gamtos įskiepytu jausmu, didele meile daryti tai, ką darai.

Kelias, kurį parodė Meilė Lukšienė

 

Meilės Lukšienės premijos laureatu šiemet tapo Vilniaus Šilo mokyklos specialiosios klasės ir etikos mokytojas Artūras Adamas Markevič, kuris priimdamas apdovanojimą sakė, kad gavus dovaną norisi dalytis tuo džiaugsmu ir dėkingumu, sveikino visus savo buvusius mokytojus, ypač pirmąją mokytoją – mamą, kuri jo pasiekimais sugeba džiaugtis labiau nei jis pats. Pedagogas dėkojo visiems Šilo mokykloms kolegoms, kurie jį moko mylėti vaiką. „Didžiuojuosi, kad esu bendruomenės „Renkuosi mokyti“ dalis. Tai programa, kuri kažkada patikėjo, kad galiu būti mokytoju ir suteikė stiprų įrankį ir vertybinį pagrindą būti mokytoju. O premiją priimu kaip pasitikėjimo ženklą, ir ženklą, kad aš ir panašiai mąstantys mokytojai einame tinkamu keliu, kurį mums pačioje pradžioje parodė laisvės kūrėjai. Manau, kad neklystu sakydamas, jog Meilė Lukšienė yra Lietuvos laisvės kūrėja, per Sąjūdžio steigiamąjį posėdį pabrėžusi, kad Lietuvai reikalinga švietimo sistema, kuri, nepaisant įvairių pokyčių, gebės išsaugoti ir vertinti žmogiškumo ir tautos idėjas. M. Lukšienė gerai žinojo, kad laisvė prasideda viduje, žmogaus širdyje, todėl privalome kurti mokyklą, kurioje kiekvienas vaikas jausis saugus, svarbus ir įgalintas skleisti savo potencialą. Džiaugiuosi, kad einu tuo keliu, kurį kažkada mums parodė Meilė Lukšienė ir linkiu visiems išlikti ištikimais šiam keliui“, – sakė laureatas.

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos trečią kartą skiriama premija lituanistinio švietimo mokytojui, dirbančiam ne Lietuvoje, šiemet atiteko Seinų „Žiburio“ mokyklos mokytojai, vienai iš šios lietuviškos mokyklos įkūrėjų Irenai Gasperavičiūtei, Vilniaus universiteto absolventei, profesinę veiklą paskyrusiai Lenkijos lietuvių mokykloms ir lietuvių bendruomenei. I. Gasperavičiūtė renginyje nedalyvavo, apdovanojimas jai bus įteiktas asmeniškai.

Rugsėjo mėnesį tinklalapyje www.aciuuzpamokas.lt esami ir buvę mokiniai galėjo nominuoti patinkančius mokytojus, rašyti jiems padėkas arba perduoti „ačiū“ mygtuko paspaudimu. Per keletą savaičių nominuoti daugiau nei 250 mokytojų, jiems ištarta per 20 tūkst. „ačiū“. Renginio metu apdovanoti ir pasveikinti dešimt projekto „Ačiū už pamokas“ laimėtojų, kurie surinko daugiausiai padėkų: Vesta Žukienė, Kauno Prano Mašioto pradinės mokyklos pradinių klasių mokytoja; Vaida Uždavinė, Vilniaus miesto Balsių progimnazija pradinių klasių mokytoja; Saida Šnipienė, Kauno Prano Mašioto pradinės mokyklos  pradinių klasių mokytoja; Inga Kazlauskienė, Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos pradinių klasių mokytoja; Paulius Sungaila, biologijos mokytojas iš Vilniaus; Jelena Ščiglo, Vilniaus Pavilnio pagrindinės mokyklos  pradinių klasių mokytoja; Božena Čenko, Šalčininkų r. Kalesninkų Liudviko Narbuto gimnazijos mokytoja; Greta Rekašienė, Šiaulių miesto lopšelio-darželio „Drugelis“ ikimokyklinio ugdymo pedagogė; Vaiva Pocevičienė, Šiaulių miesto lopšelio-darželio „Drugelis“ meninio ugdymo pedagogė; Danguolė Laurenčikienė, Vilniaus Baltupių progimnazijos pradinių klasių mokytoja.

 

Visi apdovanoti mokytojai dėkojo savo mokytojams, mokiniams, kolegoms, šeimų nariams už pavyzdį, pagalbą, palaikymą. Geriausiems iš geriausiųjų skambėjo muzikinės dovanos, įteiktos gėlės ir dovanos. Juk, kaip renginio pradžioje sakė jo vedėja Gerūta Griniūtė, nepaisant to, kad kartais mokyklos per kelis dešimtmečius neatpažįstamai pasikeičia, jų širdis visada liks ta pati – mokytojai ir jų unikalus santykis su mokiniu. Todėl ši šventė – puiki proga padėkoti mokytojams ir juos pasveikinti.

 

Renatos Česnavičienės nuotraukos

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *