Metodiniai patarimai, kaip organizuoti muzikos užsiėmimą ikimokyklinio ugdymo įstaigoje

Irina Sobčiukienė
,
Kauno Aleksandro Puškino g-jos ikimokyklinio ugdymo skyriaus meno (muzikos) pedagogė

Iš muzikos pedagogo darželyje reikalaujama daug. Nereikia nuvertinti muzikos užsiėmimų ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, nes jie padeda vaikams ugdyti teigiamas savybes ir diegia socialinius bei moralinius principus. Kartu vaikai galės suprasti ne tik individualius, bet ir kolektyvinius elgesio principus, nes jų mokysis ne vieni, o bendražygių rate, vaikų žaidimuose. Muzikos pedagogo dėka vaikai turėtų pagerinti savo kūno kontrolę ir lavinti atmintį, išmokti atskirti vienus muzikos instrumentus nuo kitų ir bandyti jais groti.

 

Pagrindiniai tikslai per muzikos pamokas darželyje yra šie:

  • Pagerinti vaiko kūno judesių koordinaciją.
  • Sustiprinti raumenų sistemą.
  • Išmokyti vaiką atsiverti emociškai, pozityviai.
  • Įskiepyti ritmo pojūtį.
  • Lavinti motoriką ir lytėjimo pojūčius.
  • Pagerinti jo judumą ir aktyvumą.
  • Išmokyti dirbti komandoje ir įskiepyti draugystės jausmą.

Norint pasiekti šiuos tikslus, galima naudoti STEAM žaidimų įvairovę, vaiko kūno dalis (rankas, kojas, pirštus), pvz., atlikti pirštų žaidimus. Tinkami ir šokių žaidimai su lankais, juostelėmis ir kitais pagalbiniais daiktais, žaidimai, kurių metu vaikai mokosi atpažinti ir atspėti melodijas ir žodžius, linksmi žaidimai, kuriuos reikia žaisti tarp pagrindinių mokymosi blokų, kad vaikai galėtų atsipalaiduoti ir susikaupti. Puiki pagalba – muzikos instrumentai: tambūrinai, varpai, muzikiniai šaukštai ir net paprasti barškučiai. Norint plėsti dainų repertuarą, patartina naudoti iš anksto įrašytas muzikines kompozicijas ir garsus, kuriuos galima paleisti per muzikos centrą ar nešiojamąjį kompiuterį. Vaikų žaislai taip pat gali būti naudojami kaip papildoma ugdymo priemonė.

 

Muzikinė veikla gali būti vedama pagal bet kokį planą, kuris atitiks programą. Dažniausias variantas aprašytas žemiau.

Pvz., muzikos užsiėmimo tema „Jorė žemę atrakino“ 3–5 metų vaikams.

Vaikai įeina į salę su muzika (eisena). Tada muzikos pedagogas sveikinasi su vaikais. Muzikinis pasisveikinimas-prasidainavimas tercijos intervale (pvz. „Šviečia saulytė“). Norėdami pritraukti vaikų dėmesį, galite užduoti mįslę, kurios atsakymas simbolizuoja pavasarį. Po įžangos žaiskite kelionę į pavasario mišką autobuse ar traukinyje mažos žaidimo scenos pavidalu. Patartina naudoti muzikos akompanimentą, imituojant transporto priemonės judėjimą, taip pat jos sustojimus. Tokiu atveju vaikai turi mėgdžioti transporto priemonės judėjimą: pavyzdžiui, jei buvo pasirinktas traukinys, vaikai lenkia alkūnes ir parodo, kaip traukinys važiuoja bėgiais. Šis nedidelis ir pastangų nereikalaujantis fizinis pratimas padės lavinti motorinę koordinaciją. Po aprašytų fizinių pratimų, kurie sušildė vaikų kūno raumenis, galite pradėti aktyvesnius žaidimus. Atvykus į pavasario mišką, vaikams gali būti įteiktos ryškiaspalvės juostelės ar kamuoliukai-emociukai (atsižvelgiant į siužetą).

 

Naudodami STEAM ugdymo priemones galite pasiekti daug:

  • Pagerinti vaikų judesių koordinavimą per šokio elementus.
  • Mokyti bendrauti su kitais vaikais (jeigu šoka poromis).
  • Sužinoti skirtingų spalvų pavadinimus, naudojant STEAM ugdymo priemones. Pvz., „Spalvotos juostelės“, „Surink gėlytę“. Padovanokite vaikams porą tos pačios spalvos juostelių ir paprašykite jų surasti draugą su tos pačios spalvos juostele.

Po fizinės veiklos laikas padaryti pertrauką. Vaikų prašome atsisėsti ant kėdžių ar kilimo. Tada kviečiame žaisti žaidimą, kurio metu reikės atspėti dainos melodiją ar pavadinimą. Patartina rinktis dainas iš mėgstamų vaikų animacinių filmukų arba tas, kurias anksčiau kartu išmokote. Baigę muzikinę pauzę, galite pakviesti vaikus žaisti lauko žaidimą, taip pat pageidautina kartu su muzikine palyda. Kadangi vaikai domėsis „kelione“ ne tik į pavasario mišką, pagal tą pačią schemą galima organizuoti muzikinę pamoką bet kurioje darželio grupėje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.