Metodinė diena Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Versmė“

Irena Šėgždienė
,
Klaipėdos l.-d. „Versmė“ neformaliojo švietimo mokytoja
Brigita Balčiauskaitė
,
Klaipėdos l.-d. Versmė“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Versmė“ š. m. gegužės 18 d. vyko metodinė diena „Mokomės kartu. Patyriminis ugdymas, atsižvelgiant į vaikų individualius poreikius ir gebėjimus“. Į renginį buvo pakviesti socialiniai partneriai – Klaipėdos lopšelių-darželių „Puriena“, „Švyturėlis“ pedagogai ir vaikai.

 

Metodinė diena buvo dviejų dalių. Pirmoje dalyje vyko atviros veiklos. Pedagogai iš skirtingų įstaigų vaikams organizavo tris STEAM veiklas. Mokytojai turėjo galimybę ieškoti bendravimo būdų su įvairių individualių poreikių turinčiais vaikais, stebėti ugdymo procese kartu dirbančius vaikus, įvertinti jų tarpusavio bendravimą, bendradarbiavimą. Šios veiklos leido mokytojams pamatyti vaikų kūrybiškumą ir gebėjimą džiaugtis gautais rezultatais.

 

Klaipėdos lopšelio-darželio „Švyturėlis“ mokytoja Veronika buvo paruošusi eksperimentą su spalvotais ledukais. Vaikai tirpino ledukus, stebėjo, kaip jie keičia savo spalvą, kaip reaguoja su kitomis medžiagomis ir palaipsniui tirpsta. Kartu veikdami vaikai ne tik patyrė džiugių emocijų, pažinimo džiaugsmą, bet ir galimybę bendrauti, bendradarbiauti, kartu aptarti savo pastebėjimus ir atradimus.

 

Klaipėdos lopšelio-darželio „Puriena“ mokytoja Rūta kvietė vaikus nusikelti į šalį, kurioje vyksta ugnikalnių išsiveržimai ir padaryti ugnikalnio maketą. Kurdami maketus vaikai mokėsi dirbti grupėse. Ši veikla skatino pasitikėjimą savimi ir bendravimą, siekiant bendro tikslo. Stebėdami spalvotus ugnikalnių išsiveržimus vaikai neslėpė savo nuostabos ir emocijų.

 

Dar vienas įtraukiančios veiklos pavyzdys buvo „Magiškas piešinys“. Klaipėdos lopšelio-darželio „Versmė“ mokytoja Irena pasiūlė vaikams pasigaminti stebuklingus dažus iš ciberžolės miltelių. Vaikai patyrė tikrą atradimo džiaugsmą stebėdami, kaip stebuklingais ciberžolės milteliais nuspalvintame fone, piešiant skalbimo miltelių tirpalu, atsiranda raudona spalva, o citrinos sultys atstoja trintuką. Ši veikla skatino vaikus kurti ir patirti atradimo džiaugsmą.

 

Praktinės veiklos vaikams iš skirtingų darželių suteikė ne tik galimybę tyrinėti ir atrasti naujus dalykus, bet ir skatino jų mokymosi motyvaciją, kūrybiškumą ir gebėjimą bendrauti, bendradarbiauti, labiau pažinti vieni kitus.

 

Antroje metodinės dienos dalyje pedagogai dalijosi ir keitėsi gerąja patirtimi, idėjomis, pristatė pranešimus, kuriuose akcentavo inovatyvius ugdymo metodus, naujas veiklos organizavimo formas.

 

Ši metodinė diena pedagogams atvėrė didesnes galimybes bendravimui ir bendradarbiavimui. Pedagogai įgijo patirties, žinių, naujų idėjų, kurias pritaikys savo kasdieniniame darbe.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.