Metai su pandemija: pristabdė, bet nesustabdė „Erasmus+“ projektų veiklų

Lina Lorenzo Ruiz
,
projektų koordinatorė, anglų kalbos mokytoja

2019 m. rugsėjo mėnesį visa Klaipėdos Baltijos gimnazijos bendruomenė su entuziazmu įsitraukė į dviejų naujų projektų „(S)TEAM TODAY, MAKE CHANGES FOR TOMORROW” ir „Developing key students’ competences and strengthening self-esteem through their personal development” veiklas. Spėjome aplankyti Lenkiją, Kiprą ir Portugaliją ir, susikrovę lagaminus, laukėme išvykų į Ispaniją bei Portugaliją, kai staiga pasaulį užvaldė nežinomybė ir galingas virusas uždarė sienas bei „įkalino” mus namuose. Gyvas bendravimas mokantis, keičiantis patirtimi bei pažįstant kitą kultūrą tapo nebeįmanomas ir reikėjo labai greitai ieškoti nestandartinių sprendimų tam, kad projektai toliau gyvuotų. Ieškojome būdų, kaip tam tikrus formatus perkelti į skaitmenines erdves. Daugiau nei metus laiko didžioji dalis gimnazijos vykdomų „Erasmus+“ projektų veiklų vyko kitaip – per atstumą.

 

Svarbus buvo vienas kito palaikymas ir bendros veiklos. Projektų koordinatoriai susitikdavo virtualiuose susitikimuose kartą per mėnesį ir net dažniau pasakodami apie savo patirtis, išgyvenimus ir planus.

 

„Developing key students’ competences and strengthening self-esteem through their personal development” projekto mobilumui, turėjusiam įvykti Ispanijoje, jau buvo pasiruošta ir namų darbai (tema – ankstyvo mokyklos palikimo problemos ir sprendimo būdai) atlikti. Beliko tik pasidalyti rezultatais pasitelkiant į pagalbą virtualius įrankius. Vykdėme apklausas, analizavome rezultatus ir tarpusavyje pasidalijome sukurtais pristatymais. Taip pat žiūrėjome prancūzų kino režisieriaus Pascalio Plissono dokumentinį filmą „Pakeliui į mokyklą“ ir diskutavome filme aptariamomis temomis apie „kelio” į mokyklą svarbą mums ir kitiems vaikams iš įvairių pasaulio kampelių. Žiemą ispanų koordinatorės surengti virtualūs mokymai supažindino mokinius ir mokytojus su skaitmeninio įrankio Edpuzzle galimybėmis ir čia pat jį išbandėme vaizdo įrašus iš „YouTube“ papildydami klausimais ir kurdami užduotis. O pavasarį, pandemijai nepaliekant mūsų, atlikome projekte dalyvaujančių mokinių apklausą, siekdami išsiaiškinti, kokia yra mokinių psichologinė savijauta ir kaip nuotolinis mokymas(is) vyko įvairiose šalyse.

 

„(S)TEAM TODAY, MAKE CHANGES FOR TOMORROW” projektą koordinuoja mūsų gimnazija ir visą laikotarpį stengėmės motyvuoti vieni kitus, kiek įmanoma, numatytas įgyvendinti veiklas perkelti į virtualią erdvę ir tikėjome, kad dar šiais mokslo metais pavyks susitikti Lietuvoje. Artimiausio mobilumo tema – vandens energija. Negalėdami apsilankyti hidroelektrinėse ir sužinoti daugiau apie vandens energiją iš pirmų lūpų, nusprendėme į vandens temą kitu kampu. Kiekviena šalis pasirinko, kokius aspektus, susijusius su vandeniu, nagrinės. Minint Pasaulinę vandens dieną gimnazijos įvairių dalykų mokytojai visą savaitę kartu su mokiniais atliko daug įvairių ir rimtų, ir nuotaiką pakeliančių eksperimentų, kurių pagrindinis komponentas buvo vanduo. O kovo 22 d. gimnazistai dalyvavo virtualiame renginyje, kurio metu pasitikrino žinias viktorinoje ir linksmai praleido laiką. Mokslo metus užbaigėme pakviesdami visas projekte dalyvaujančias mokyklas į bendrą virtualų susitikimą, kurio metu pasidalijome atliktais darbais, dalyvavome viktorinoje ir smagiai bendravome žaisdami interaktyvius žaidimus. Taip norėjosi „gyvo” bendravimo ir šiltų apsikabinimų.

 

Su viltimi laukiame naujų mokslo metų ir susitikimų kurie, tikimės, vyks gyvai, o mokiniai ir mokytojai turės galimybes pažinti vieni kitus, mokytis, patirti ir pasidalyti.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.