Matematinių gebėjimų ugdymas: STEAM veikla

Agnė Požarnenkova
,
Trakų. r. Lentvario Motiejaus Šimelionio g-jos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vyresn. mokytoja

Vienoje iš penkių STEAM akronimo raidžių užšifruotas žodis matematika (angl. Mathematic). Matematika – viena iš gamtos mokslų sudedamųjų dalių. Priešmokykliniame amžiuje labai svarbu matematiką sieti su vaiko patirtimi. Žaidžiant, stebint, kuriant, tyrinėjant lauko aplinkoje esančius daiktus, objektus, jų formas, dydį. Suteikiame puikią pradžią matematikos įgūdžių bei sąvokų formavimui(si). Ypač naudinga tokiame amžiuje pasitelkti matematinius žaidimus ar įvairias žaidimams tinkančias priemones.

 

Vaikai „žaibiškai” viską įsidėmi, man ir priešmokyklinio amžiaus vaikams šios veiklos tapo dideliu užsidegimu, sėkmingai pradėjau įgyvendinti savo planus: skaičiavimas, matavimas, geometrinės figūros. Veiklos orientuotos į skaičiavimo ir matavimo sritį. Džiaugiuosi, kad vaikai iš prigimties yra labai smalsūs, juos domina viskas… viskas, kas supa mus, todėl šias vaikų prigimtines savybes reikia lavinti. Gautos žinios iš karto išbandomos praktiškai.

 

Matematika yra vaikų įrankis susipažinti su pasauliu. Tai skaičių pažinimas, įvairios operacijos su jais, matavimas, geometrija, erdvės pažinimas. Lauko erdvėje kasdien tyrinėjame naudodami matematines formų, dydžių, sekos, apimties, atstumo sąvokas.

 

Galiu pasidžiaugti, kad kiekvieną dieną stebėdama vaikus, pastebiu, kaip greit jie tobulėja, klausia, diskutuoja, komentuoja, argumentuoja, daro išvadas ir žinoma skaičiuoja, o nuo kada pradėti vaiką mokyti skaičiuoti ribos nėra.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.