Matau, girdžiu, liečiu…

Ką jauti, kai eini per rasotą pievą, užuodi birželio nupjautos žolės kvapą, matai rausvas žemuoges ant smilgos ir girdi volungės čiulbėjimą? Jautiesi gyvas! Gyvas ir laimingas, nes jauti, užuodi, matai ir girdi. Ragauji gyvenimo džiaugsmą…

 

Vaikas aplinkinį pasaulį pažįsta per savo pojūčius. Sensorinė sistema padeda jam suvokti pasaulį. Ragavimas, lietimas, uostymas, matymas, girdėjimas, judėjimas – jutiminiai įspūdžiai, lemiantys ne tik pojūčių formavimąsi, bet ir viso kūno vystymąsi. Jutiminė patirtis nulemia, kaip vaikas suvoks savo kūną.

 

Paskutinę sausio savaitę Joniškio vaikų lopšelyje-darželyje „Saulutė“ vyko parodomoji ugdomoji logopedų veikla „Matau, girdžiu, liečiu…“ rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigų ugdytiniams ir logopedams. Renginio tikslas – remiantis jutimine patirtimi siekti, kad vaikai geriau suvoktų savo kūną, gebėtų įvardyti pojūčius ir lavintų kalbinius gebėjimus. Logopedės Vaida Labanauskienė ir Alma Sinkevičienė pasidalijo gerąja patirtimi, kolegėms pademonstravo praktikoje taikomus metodus ir priemones, padedančias įtraukti ugdytinius į aktyvų mokymosi procesą.

Vaikai buvo pakviesti į savęs pažinimo kelionę, per kurią patyrė daug jutiminių įspūdžių. Aptarė kūno dalis, kuriomis klausė, užuodė, ragavo, lietė, matė. Ugdytiniai įveikė basų kojų taką, kur teko keliauti per įvairaus šiurkštumo paviršius: šiaudus, smėlį, pjuvenas, kaštonus, akmenukus, kankorėžius, lapus, giles, durpes. Vaikai turėjo įvardyti savo pojūčius: šiurkštu, kieta, minkšta, švelnu ir t. t. Uostydami indelius su įvairiais kvapais (apelsino, kavos, mėtos, citrinos, kmynų) spėliojo, kas tai galėtų būti. Vėliau visa tai ragavo. Aptardami regėjimo organus, atliko užduotį „Surask tam tikros spalvos gėlytes“. Grojant ramiai klasikinei muzikai, susėdę ratuku, vienas kitam masažavo nugarą. Mažiesiems reikėjo dainoje išgirsti spalvos pavadinimą, tad teko įdėmiai klausytis muzikos, o paskui šokti.

 

Įvairūs įspūdžiai ir neįprasta patirtis suteikė vaikams begalę gerų emocijų, kurios ateityje galbūt lems jų elgesį, mąstymą ir gebėjimą priimti sprendimus.

 

Alma Sinkevičienė

Joniškio vaikų l.-d. „Saulutė“ vyresn. logopedė

Lina Balčiūnienė

Direktorės pavaduotoja ugdymui

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.