Mano geriausias draugas – Kimočis

Lapkričio 29 d. yra minima Tarptautinė draugo diena. „Draugystė padvigubina džiaugsmą ir perpus sumažina sielvartą (Francis Bacon). Su draugais gera dalintis šypsena, džiugiomis ir net liūdnomis akimirkomis. Draugas – tas, kuris supras, kai esi liūdnas, piktas ar nusiminęs. Graži draugystė skatina šypsotis, moko pažinti jausmus ir jais dalintis.

 

Minint draugo dieną, Vilniaus lopšelio-darželio „Gabijėlė“ švietimo pagalbos specialistės ir ikimokyklinio ugdymo mokytoja kvietė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo amžiaus vaikus į respublikinį kūrybinių darbų projektą „Mano geriausias draugas – Kimočis“.

 

Pasitelkiant socialinio ir emocinio ugdymo programos „Kimochi” personažus siekiama gilinti vaikų žinias apie socialinį emocinį intelektą, skatinti dalintis savo mintimis bei jausmais apie draugus ir sukurti savo geriausią „Kimochi” draugą.

 

Kimočiai (japonų kalba reiškia jausmą) – tai nuotaikingi personažai Debesėlis, Vikšrelis, Lipšniakojė, Katė ir Balandė Meilė. Kiekvienas Kimochis personažas yra nepakartojama asmenybė su nepakartojamu temperamentu kaip ir visi vaikai. Kimočiai supažindina vaikus su jausmais (laimė, pyktis, liūdesys, drąsa ir kitais). Jie padeda stiprinti ir ugdyti vaikų savigarbą, pasitikėjimą savimi ir emocinį intelektą. Moko kalbėti, pažinti bei pavadinti jausmus, konstruktyviai bendrauti su aplinkiniais.

 

Projekto, kuris vyko visą lapkričio mėnesį, metu vaikai turėjo galimybę susipažinti arba prisiminti Kimochi personažus ir jų istorijas. Jų paskatinti vaikai iš įvairių priemonių kūrė bei gamino savo mylimiausius Kimochi personažus. Vaikai tapė pirštais, spalvino, lipdė, klijavo, konstravo naudodami lego, kamštelius, sagas, kruopas ir daugybę kitu priemonių panaudojo geriausiam draugui sukurti. Kurdami vaikai turėjo galimybę domėtis jausmais ir emocijomis, turtinti savo emocinį žodyną, lavinti saviraišką bei kūrybiškumą.

 

Vaikai gamino savo geriausią draugę Meilę Balandę. Meilei Balandei sekasi spręsti sunkius klausimus, nes ji moka išklausyti visus savo draugus. Ji yra labai rūpestinga ir saugo esančius šalia. Todėl visada nuliūsta, kai mato, kad kažkas yra apviltas ir nusiminęs.

 

Vaikai žino, kad Debesėlis yra šiek tiek nenuspėjamas. Vieną dieną jis laimingas, kitą – piktas, o trečią – kas žino? – gal liūdnas, o gal vėl linksmas. Debesėliui, dėl tokios permainingos nuotaikos, kartais sunku bendrauti su draugais.

 

 

Mieląją ir jausmingą Lipšniakoję vaikai gamino pasitelkę įvairiausias priemones. Lipšniakojė – labai gera draugė, bet kartais nesuvaldo jausmingumo. Kai Lipšniakojė neįvertina savo jėgų, ji gali užgožti kitus. Ji visada siekia gero, bet turi išmokti gerbti kitų ribas.

 

Vikšrelis yra atidus ir labai atsargus. Jis tikrai protingas, įgudęs kalbėtojas, mokantis išsiaiškinti kiekvieną dalyką iki smulkmenų Jis paskutinis išbando naujoves.

 

Vaikai žino, Katė moka įtikinti. Kai ji ką nors nusprendžia, jos niekas nesustabdys. Kai reikia lyderio, visada galima pasikliauti kate. Katė mėgsta būti atsakinga, bet kartais gali imti nurodinėti.

 

Viso projekto metu buvo siekiama skatinti aktyviai įsitraukti šalies ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigas. Prie Respublikinio kūrybinių darbų projekto „Mano geriausias draugas – Kimochi’s” prisijungė vaikai ir pedagogai iš visos Lietuvos. Viso sulaukėme 120 dalyvių paraiškų.

 

Dalyvaujantys pedagogai minėjo, jog socialinio – emocinio ugdymo programą „Kimochi” su vaikais įgyvendina jau ne vienerius metus. Grupėse gyvenantys Kimochi personažai dalyvauja vaikų kasdieninėse veiklose, lankosi švenčių metu. Su šiais personažais vaikai vaidina, improvizuoja, pažįsta emocijas, draugauja.

 

Projektui pateikti vaikų kūrybiai darbai sugulė į virtualią knygą. Ją galite paskaityti atidarę žemiau pateiktą nuorodą.

 

 

Kristina Budrytė, vyresnioji specialioji pedagogė

Simona Šatkuvienė, vyresnioji ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Edita Jasiulė, vyresnioji socialinė pedagogė

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.