LRT Metų apdovanojimuose pagerbtas ir mokytojas!

Gera išgirsti, kad Naujieji metai prasideda pastebint ir įvertinant šalies mokytojus. Juk pastariesiems šie metai – ypatingai sunkūs, verčiantys pasiaukoti, kartais net pamiršti ne tik save, bet ir savo šeimas… Tad mokytojo vardo garsinimas ir jo įprasminimas sausio 2 d. vykusiuose LRT Metų apdovanojimuose – ne tik svarbus, bet tiesiog – būtinas. Ir nesvarbu, kad buvo pagerbtas vienas šalies mokytojas, nes jo žodžiuose, poelgiuose, jo asmenybėje sutelpa visa šalies pedagoginė bendruomenė.

 

Taigi LRT Metų apdovanojimuose „Renkuosi mokyti!“ alumnas, Vilniaus „Šilo“ mokyklos mokytojas Arturas Adamas Markevič pelnė Metų ateities apdovanojimą, skirtą jaunosios kartos žmogui, kolektyvui ar organizacijai, savo talentu, ryžtu ir pasiekimais jau šiandien kuriantiems ateities Lietuvą.

 

Dar visai neseniai, praėjusių metų rugsėjo 25-ąją, šis mokytojas, pelnęs Meilės Lukšienės premiją, kalbėjo: „Šią premiją priimu kaip pasitikėjimo jaunu žmogumi ir jaunu mokytoju ženklą ir kaip ne tik mano, bet ir visos Vilniaus Šilo mokyklos bendruomenės veiklos įvertinimą. Mokytojo darbe svarbiausia pastebėti vaiką, jo asmenybę ir poreikius“. Džiugina tai, jog mokytojo požiūris į savo veiklą ir atliekamas pareigas neleido likti nepastebėtam ir dar kartą…

 

Mokytojas Artūras Adamas Markevič į mokyklą atėjo per programą „Renkuosi mokyti!“, o sudėtingu COVID-19 pandemijos metu per labai trumpą laiką drauge su kitais mokyklos specialistais parengė unikalius nuotolinio ugdymo pamokų rinkinius. Taip pat apdovanojimui nominuotas už tai, kad prisideda prie Vilniaus „Šilo“ mokyklos ilgalaikių konsultacijų įstaigoms, ugdančioms vaikus, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių.

 

„Metų ateities apdovanojimas yra tam tikras didelis lūkestis, pasitikėjimo kreditas. Man asmeniškai malonu priimti šio lūkesčio dovaną. Turiu prisipažinti, kad žymiai labiau mane džiugina, tai, jog metų ateities apdovanojimą gauna mokytojas. Didysis humanistinės pedagogikos atstovas Janušas Korčakas sakė, jog negalima iš mokinių reikalauti savarankiškumo rytoj, jeigu jie nėra įgalinami šiandien. Panašiai sakė ir daktarė Meilė Lukšienė, kuri tikėjo, jog mokykla yra ta vieta, kurioje kiekvienas mokinys turi atskleisti savo asmenybę ir tokiu būdu prisidėti prie visuomenės ir kultūros ateities. Esu įsitikinęs, jog ateitis nėra vien tik būsimojo laiko vizija. Ateitis yra akimirka, erdvė, kurioje kažkas jaučiasi įgalintas veikti, atrasti, kurti. Patikėkite manimi, mokykla yra tokia vieta, kurioje yra ateitis“, – per ceremoniją kalbėjo A. Markevič.

 

Keldami pedagogų prestižo klausimą, greičiausiai, dabar einame teisingu keliu, pastebėdami juos ne tik siaurame švietimo bendruomenės rate, bet ir minėdami, apdovanodami ir taip atkreipdami plačiosios visuomenės dėmesį nacionaliniu mastu.

 

Aušra Židžiūnienė

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.