Lizdeikiečiai įgyvendina Tvaraus vystymosi žingsnius

Asta, Jurgita, Vladas, Živilė
,
Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokytojai

Jeigu galime keliaudami mokytis– keliaukime! Radviliškio Lizdeikos gimnazija įgyvendina Erasmus+ programos projektą „Būk tvarus ir draugiškas“. Lizdeikiečių komanda, kurią sudarė 22 mokiniai ir 4 mokytojai, 2022 m. birželio 19-26 d. vyko į Roterdamo Comenius mokyklą.  Pagrindinis šio projekto tikslas – įgyti ekologinių kompetencijų ir tobulinti turimas gamtosaugos žinias. Mokiniai dalyvavo įvairiose veiklose: konsultuodamiesi su mokytojais, atliko aplinkos taršos tyrimus, parengė pristatymus apie Lietuvą ir Radviliškio Lizdeikos gimnaziją, Roterdamo Comenius mokykloje kartu su olandų mokiniais grupėse atliko projektinius darbus. Geografijos mokytojos Karen dukra Winnie, kuri yr aplinkosaugos aktyvistė, pristatė Olandijos ekologinę situaciją, pabrėždama, kad ji priklauso nuo kiekvieno iš mūsų.

 

Pirmoji diena mokykloje buvo labai aktyvi: vyko ir sportinės varžybos, ir kultūrinis vakaras. Kitomis dienomis taip pat buvome labai užimti. Roterdamo mieste reikėjo atlikti orientacines-ekologines užduotis, tokiu būdu susipažinome ne tik su ekodraugiškomis vietomis, bet ir su miesto architektūra, istoriniais ir kultūriniais ypatumais. Aplankėme Archeon istorijos parką, reprezentuojantį Nyderlandų istoriją,  taip pat turėjome galimybę apžiūrėti svarbiausius Hagos miesto objektus.

 

 

Nors kelionė baigėsi, tačiau projektas ir tarpkultūriniai mainai tęsiasi: mokiniai pradėtus projektinius darbus plėtos ir rengs pristatymus, skatindami kitus labiau susimąstyti apie tvarią aplinką ir darnų gyvenimo būdą.

 

Kiekviena patirtis tampa svaresnė, kai permąstai ir reflektuoji. Mokiniai kelionės pabaigoje atsakė į keletą kausimų  įsivertindami ne tik savijautą kelionės metu, bet ir asmeninį indėlį į projektą, nurodydami, kokias veiklas norėtų tęsti. Viską apibendrino, išskirdami tris raktinius žodžius.

 

Mokinių mintys:

„Bendraudama padariau projekto darbus, susipažinau su žmonėmis, platinau savo pasaulėžiūrą; Bendravimas, įspūdžiai, transportas.“

 

„Kiekvieną dieną kažkas įvykdavo – ir mano emocijos buvo įvairiausios; Nuoširdumas. Drąsumas. Bendradarbiavimas.“

 

„Dirbdamas grupėse sugalvojau idėją video klipui (remdamasis Comenius collage radau tinkamą idėją, ką galima įrengti Lizdeikos gimnazijoje – automatus, kuriuos paspaudus bėga vanduo, tualete nusivalyti rankas į daugkartinį rankšluostį, automatinės kriauklės, kurios pačios išsijungia), linksmindavau liūdnus žmones, raminau atvykus į Lenkijos viešbutį; Informatyvu, karštis, nauji draugai – ir lizdeikiečiai, ir olandai.“

 

„Dirbdamas projekte, nemažai laiko praleidau grupėje, kuri mane išmokė naujų dalykų, gavau progą pasipraktikuoti anglų kalbą. Šio projekto metu įgijau daugiau patirties apie gamtosaugą / aplinkosaugą. Toks jausmas lyg mano žinios pakilo į didesnį lygį; Projekte pasidalinau savo patirtimi, savo būdais, kaip galima išsaugoti žemę: saulės panelės, telefonų krovimo stotelės, sujungtos su panele (olandams tai buvo nauja). Pasidalinau savo gyvenimiška patirtimi: su grupės nariais lyginome Radviliškio miestą su Capelle miestu; Su grupėje esančiais nariais pasikeičiau informacija, taip pat ir iš jų gavau daugybę informacijos, kurią norėčiau pritaikyti tiek mūsų mokykloje, tiek asmeniniame gyvenime. Taip pat pradžiugino, kad visus mūsų darytus pristatymus Olandijos mokiniai pateiks mokyklos direktoriui ir galbūt vieno iš mūsų pasiūlymai bus išpildyti.“

 

„Kelionės metu jaučiausi esąs patikimų žmonių būryje, kai visi vienas kitam padeda ir palaiko, nepamiršta linksmai praleisti laiko; Vieni iš kitų išmokome kažko naujo, įdėdamas savo indėlį, turėjau galimybę palyginti gyvenimą ir požiūrį į ekologiją tarp Lietuvos ir Olandijos; Bendradarbiavimas, gamtos išteklių taupymas, neišsenkančių gamtos išteklių pasitelkimas.“

 

„Išmokau garsiai reikšti mintis ir idėjas, sužinojau apie Olandiją, jos kultūrą ir ekologiją, išmokau žaisti frizbio žaidimą. Taip pat sužinojau naujų faktų apie klimato kaitą, vandenynų užteršimą ir žmogaus pėdsakų palikimą žemėje.“

 

„Aš ne tik palaikiau savo draugus, bet ir susiradau naujų draugų bei palaikiau gerus ryšius su visais; Draugiškumas, tolerantiškumas, supratingumas.“

 

„Gyvenk, išmok, padėk!“

 

„Aktyviai dalyvavau visose veiklose, išsakiau savo nuomonę, supažindinau olandų mokinius su Lietuva, jos kultūra ir skirtumais nuo kitų valstybių. Kartu komandoje sukūrėme filmuką, kuriame visi atlikome tam tikrą darbą. Dalyvavau frizbio varžybose ir t.t. Prieš projektą atlikau aplinkos taršos tyrimą; Draugystė, ekologija, supratingumas.“

 

„Comenius college turėjome su grupe daryti pristatymus, atlikti orientacines užduotis, vieni su kitais dalinomės žiniomis, augome kaip asmenybės, prasiplėtė mąstymas bei žinios. Buvo labai smagu ir produktyvu, džiaugiuosi, jog tokie projektai vyksta, nes pamatyti realybę savo akimis, darbas su kitais suteikia daugiau naudos, patirčių nei galimybė visa tai matyti virtualiai; Žinios, tobulėjimas, ryšiai.“

 

„Esame žmonės ir turime begalę jausmų, ši kelionė vyko net keletą dienų, todėl būtų neįmanoma nepajusti visų šių jausmų. Tačiau didžiąją dalį kelionės man tiktų apibūdinimas kaip žmogeliuko, kuris lipa į medį, nes šioje kelionėje perlipau pati save, išlipau iš savo komforto zonos, bendravau anglų kalba, susiradau draugų iš kitos šalies.‘‘

 

„Sužinojau naujų būdų, kaip padėti gamtai, kaip ją saugoti, manau, tai padės ne tik man, bet ir mano šeimai keisti savo gyvenimo būdą – pakeisti mažiausius dalykus, kurie turi didelę reikšmę gamtai.“

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.