Lietuvos biologijos mokytojų asociacija atsinaujina vis jaunesniais veidais

Margarita Purlienė, Inga Viltrakienė

Šių metų spalio 28 d. Lietuvos sveikatos mokslų universitete (LSMU) vyko Lietuvos biologijos mokytojų asociacijos konferencija „Biologija biomedicinos mokslų kontekste“. Per šią konferenciją buvo renkama nauja asociacijos valdyba, aptarti aktualūs biologijos mokytojams klausimai, tokie kaip brandos darbas ir jo įgyvendinimo patirtys, pristatyti universiteto vykdomi mokytojams itin aktualūs moksliniai tyrimai. Lietuvos biologijos mokytojų asociacijos valdybos pirmininkas Simas Ignatavičius džiaugėsi: „Tai jau ne pirmas renginys šiame universitete ir ne pirma asociacijos organizuota veikla, kuri atspindi biologijos mokytojų poreikius. Kiekvienas pasiūlytas renginys sulaukia didžiulio susidomėjimo ir mokytojų palaikymo. Ateityje tikimės mokytojams pasiūlyti dar daugiau įvairių veiklų. Valdyboje įvykę pokyčiai rodo, kad asociacijoje yra daug narių, kurie savo veikla nori prisidėti prie visos Lietuvos biologijos mokytojų tobulėjimo. Ypač džiugina, kad asociacijos veikla pritraukia vis daugiau jaunų pedagogų. Tai padeda jiems lengviau įsitvirtinti mokytojų bendruomenėje.“

 

Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazijos mokytoja Teresė Petrauskaitė pritarė, kad tokių renginių labai reikia tam, jog biologijos mokytojai bendrautų ir bendradarbiautų. „Smagu atvažiuoti į tokius renginius, – pridūrė Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijos mokytoja Daiva Paškauskienė, – gauni naujos informacijos, susitinki su kolegomis, pasikonsultuoji…“

Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazijos mokytoja, biologijos brandos darbų konsultantė Giedrė Guntarskytė-Česnauskienė pasidalijo mokytojams itin aktualia tema – savo kaip brandos darbo vadovės, konsultantės ir vertintojos patirtimi. Rengti biologijos dalyko brandos darbą renkasi didesnė dalis visų pasirenkančiųjų, todėl ši patirtis yra šiuo metu labai aktuali kiekvienam biologijos mokytojui.

 

Po LSMU lektorių doc. dr. Vilmos Kriaučionienės ir doc. dr. Auksės Domeikienės pranešimo „Sveikatai palanki mityba: mitai ir tiesa“ Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazijos mokytoja G. Guntarskytė-Česnauskienė sakė: „Labai patiko paskaitos pateikimo tipas – „Mitas tai ar tiesa?“. Buvo įdomu sužinoti skaičiais paremtus faktus. Kaip visiškai naują informaciją pranešime išskirčiau kultūrinį maisto pasirinkimą.“ Vilniaus Tuskulėnų gimnazijos mokytoja Audronė Giedraitienė pridūrė, kad pasitikrino tam tikras savo nuostatas – mitas tai ar faktas.

Po prof. Gintarės Zaborskienės pranešimo „Maistiniai riebalai, riebalų rūgščių sudėtis, rekomendacijos vartojimui“ Vilniaus „Ąžuolyno“ progimnazijos mokytoja Dalia Kutorgienė teigė, kad gauta mokslinio lygio informacijos, kuri labai svarbi asmeniniam biologo tobulėjimui. Jai paantrino Vilniaus Mykolo Biržiškos gimnazijos mokytojas Romas Darafėjus, kad žinias, paremtas tyrimais, jau galės tvirčiau perteikti mokiniams, tada esi tvirtesnis kaip mokytojas, taip pat gali pritaikyti savo asmeniniame gyvenime.

 

Prof. Rūta Ustinavičienė pranešime „Oro tarša ir jos poveikis sveikatai“ ypač išsamiai susiejo tyrimus ir poveikį sveikatai su šių dienų aktualija – gaisru Alytuje. Kaip teigė Vilniaus Mykolo Biržiškos gimnazijos mokytojas R. Darafėjus, visada oro taršą labiau susiedavome su kvėpavimo sistema, o profesorė išsamiai atskleidė, kaip smulkiosios ir didžiosios oro taršos dalelės veikia ne tik kvėpavimo takus, bet ir kraujotakos sistemą.

Po renginio jaunas Vilniaus Žirmūnų gimnazijos mokytojas Julius Kavaliauskas pasidalijo savo mintimis, jog tokius renginius reikia kuo plačiau viešinti, kad vyktų kuo didesnė informacijos sklaida. Mokslinių tyrimų rezultatai yra svarbūs ne tik biologijos mokytojų asociacijos nariams, bet ir kiekvienam žmogui jo savišvietai ir tobulėjimui.

 

Ačiū Lietuvos sveikatos mokslų universiteto dėstytojams, kad leidžia mums tobulėti, o pačiam universitetui, kad taip nuoširdžiai bendradarbiauja su Lietuvos mokytojais.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.