Lieporių gimnazijoje – metinių projektų gynimas

Rita Norkutė, Aida Šliažienė
,
Šiaulių Lieporių g-jos mokytojos

Šiaulių Lieporių gimnazijos trečiokai kasmet rašo darbą – metinį projektą. Visus mokslo metus jie renka medžiagą pasirinkta tema, atlieka praktinę dalį, sistemina, analizuoja, daro išvadas. Tyrinėjimo sritį jie gali rinktis pagal savo pomėgius ir poreikius: gamtos ar tikslieji mokslai, menai, humanitarinė sritis ir t. t. Baigiantis mokslo metams gimnazistai komisijai pristato atliktą darbą.

 

Metinis projektas – tai puikus pasiruošimas ateičiai, savotiška repeticija prieš studijas, kai ne vienas gimnazistas taps studentu ir jam teks tyrinėti įvairias mokslo sritis, daryti išvadas ir pristatyti rezultatus. Be to, kad tai ir įdomus darbas, leidžiantis mokiniams realizuoti savo gabumus ir atskleisti pomėgius, rodo pasirinktos temos. Trečiokai Vidmantas ir Kornelija tyrinėjo, kokius jausmaženklius (emociukus) socialiniuose tinkluose ir kuriam tikslui vartoja Lieporių gimnazistai. Karolina domėjosi senovės Graikijos menu, o įspūdingiausia buvo tai, kad gimnazistė pagal senovinius pavyzdžius pagamino ir išmargino vazas. Dėmesio sulaukė ir gimnazijoje veikiantis LJS „Žingsnis“, kuriam vadovauja mokytojas Saulius Bušininkas: trečiokas Kristupas domėjosi jo vertybių svarba gimnazistams ir prieita prie išvados, kad rengiamos „Sniego gniūžtės“ svariai prisideda prie jaunimo laisvalaikio organizavimo ir pačios asmenybės formavimo, be to, ir draugų ratą praplečia. Žinoma, neapsieita ir be šių dienų realijų – tyrinėti kompiuteriai, konstruoti automobiliai, kurti skrendančio lėktuvo modeliai, be elektros veikiantys fontanai, išnagrinėti filmų žanrai ir sukurti trumpametražiai filmukai. Kai kurie mokinių darbai, tokie, kaip šiaudų sodai ar fotografijos, papuošė gimnazijos erdves. Galima pasidžiaugti, kad kartais metinis projektas tampa pirmąja personaline paroda, kaip šiemet atsitiko trečiokui gimnazistui Povilui Dryžai. Jis pristatė fotografijų gamtos tema ciklą „Atspindžiai“. Pasak paties autoriaus, iš pradžių jis turėjęs norą surengti  apleistų vietų ir pastatų fotoparodą, bet vėliau nusprendęs, jog gamtos tema yra šiltesnė ir jaukesnė, todėl tinkamesnė šiai gimnazijai. „Pavadindamas parodą „Atspindžiais“ stengiausi atskleisti gamtos panašumą į žmogaus gyvenimo kasdienybę ir visai nesvarbu, kas tai būtų – ar paprastas tarpusavio pokalbis, artumas, vienatvė ar liūdesys“, – sako Povilas. Pirmoji nuotrauka padaryta dar ankstyvą rudenį, o prie kiekvienos iš jų buvo grįžtama po keletą kartų ieškant tinkamiausio paros meto ar apšvietimo įspūdžiui perteikti.

 

Tokios mokymosi formos nauda didžiulė. Pristatydami projektą, gimnazistai susipažįsta ir išmoksta su moksliniam darbui keliamais reikalavimais, be to, lavinami kalbėjimo įgūdžiai, gebėjimas reikšti mintis, mokomasi įveikti scenos baimę, o svarbiausia – tobulinami oratoriniai mokinių gebėjimai. Tai ypač svarbu šiuo, pandeminiu laikotarpiu, kai ribotos bendravimo galimybės turi įtakos ir viešajam kalbėjimui.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.