KVK Pedagoginių kompetencijų ugdymo centro dovana vaikams

Rima Ežerskienė
,
KVK Pedagogikos katedros lektorė

Kovo mėnesį Klaipėdos valstybinėje kolegijoje (KVK) įkurtas Pedagoginių kompetencijų ugdymo centras, kuriame veikia Pedagogikos didaktikų laboratorija ir Pedagogikos interaktyvi simuliacinė (+STEAM) laboratorija. Laboratorijose Pradinio ugdymo pedagogikos bei Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studentai praktiškai mokosi taikyti naujausias edukacines idėjas, kuriomis praturtina pedagogines praktikas pradinėje mokykloje ir darželyje.

 

Šiuo patyrimu nutarta pasidalyti su socialiniais partneriais. Todėl Pedagogikos katedros bendruomenė, inicijuojama dėstytojos Sandros Bradauskienės, Klaipėdos regiono vaikams nutarė padovanoti šventę „Sukurkime STEAM pasaulį kartu“. Dėstytojai ir studentai sukvietė vaikus į keturias imituotas kūrybines erdves: „Gamtamokslinę laboratoriją“, „Technologijų laboratoriją“, „Inžinerinę matematinę laboratoriją“ ir „Menų laboratoriją“. Šventėje dalyvavo 101 mokinys iš Gargždų „Minijos“ progimnazijos, Kretingos pradinės mokyklos-darželio „Žibutė“ ir Palangos Vlado Jurgučio progimnazijos. Visi šventės dalyviai susiskirstė į keturias grupes ir, atlikdami kūrybines užduotis, keliavo iš vienos laboratorijos į kitą.

 

Įžengus į „Gamtamokslinę laboratoriją“ dėstytoja R. Tamašauskienė ir pradinio ugdymo pedagogikos studentės vaikus skatino kūrybiškai mąstyti atsakant į pateiktus klausimus – įdomius faktus apie žmogų ir jį supančią aplinką. Vaikai tyrinėjo draugų ar net mokytojos plaučių sandarą, kvėpuojant plaučių skleidžiamus garsus pasitelkus papildytos realybės marškinėlius. Tai priemonė, kuri leidžia tyrinėti žmogaus kūną ant… žmogaus kūno! Pakanka apsivilkti papildytos realybės marškinėlius, nuskenuoti ir bakstelėti išmaniojo įrenginio ekraną, pasirinkus norimą anatomijos sistemą. Per patraukliai sukurtus, realistiškus 3D vaizdus vaikai tyrinėjo kvėpavimo sistemą. Kol viena grupė vaikų aptarinėjo draugų „vidinį pasaulį“, kita grupė ieškojo nurodytų gyvūnų papildytos realybės pasaulio žemėlapyje. Tai žemėlapis, kuriame pateikiama informacija apie žemynų ypatybes, žymius statinius, paveldą, fauną ir florą. Visa ši informacija tampa interaktyvi naudojant specialią mobiliąją programėlę. Veiklos gamtamokslinėje laboratorijoje buvo baigtos „Kahoot“ žaidimu, įtvirtinančiu per užsiėmimus išgirstą informaciją.

 

Apsilankę „Technologijų laboratorijoje“ vaikai žiūrėjo edukacinį filmuką apie iššūkius kosmose ir kaip robotas tyrinėtojas nusileidžia į vieną iš Jupiterio palydovų. Pradinio ugdymo pedagogikos studentai, būsimieji mokytojai, ir dėstytoja Sandra Bradauskienė pristatė užduotis, kurias mokiniai užsiėmimo metu turėjo įvykdyti. Vaikas reikėjo atlikti programavimo užduotis su geriausiu mokslininkų draugu, robotu Potonu, kuris ne tik atliko užprogramuotas misijas, bet ir reagavo į šviesą, garsą ir… prisilietimus. Dar vaikai susipažino su kitu edukaciniu žaidimu „Scottie go“, kurio pagrindinis veikėjas Skotis prašė pagalbos atliekant programavimo užduotis planšetiniu kompiuteriu. Vaikams puikiai sekėsi padėti Skočiui, todėl studentai paruošė papildomas misijas su edukacinėmis bitutėmis. Edukacinės veiklos pabaigoje mokiniai išmaniojoje lentoje pasitikrino žinias apie planetų pavadinimus. Studentas D. Džiogelis paruošė vaikams užduotis su „Wordwall“ programa. Turbūt aktyviausia veikla šioje laboratorijoje vyko naudojant išmaniuosius kubus, kuriuos reikėjo ne tik pakelti, pasukti, bet ir stipriai pakratyti, norint užfiksuoti atsakymą. Mokinai dalyvio kortelėje žymėjo įsimintiniausius faktus, robotų, planetų pavadinimus, o veiklos pabaigoje studentai varnelėmis pažymėjo, kad vaikai visas užduotis įvykdė ir gali keliauti į matematikos pasaulį.

 

„Inžinerinėje matematinėje laboratorijoje“ būsimieji ikimokyklinio ugdymo pedagogai ir dėstytoja J. Lastauskienė su mokiniais keliavo į erdvinių kubų šalį, kurioje kiekvienas turėjo pasirinkti mėgstamų spalvų popierių, apskaičiuoti, kiek juostelių pavyks iškirpti, perlenkus popieriaus lapą keturis, penkis, šešis, aštuonis kartus. Visi kartu sprendė, kiek spalvotų juostelių reikia vienam erdviniam kubui, kartu kūrė projektą, nuoseklų veiksmų planą. Pagaliau pavyko… sukurti 101 erdvinių kubų šalį.

 

„Menų laboratorijoje“ ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studentai ir dėstytoja J. Bojorovienė paruošė įvairių priemonių: surinktų pajūryje gamtinių medžiagų, maistinių dažų, skutimosi putų, raižyti skirtų priemonių ir kt. Vaikų sukurtame „Jūros dugne“ akmenimis, kriauklelėmis ir pagaliukais grįstame jūros dugne skutimosi putų pursluose nardė įvairios žuvys, medūzos, jūros arkliukai. Mokiniai puikiai įvaldė gratažo techniką, kurdami kosmoso erdvę ir joje skrajojančias įvairiaspalves planetas bei ilgauodeges kometas. Taip gimė kūrybos darbas „Kosmosas“. Daug komandinio darbo įgūdžių ir tarpusavio sutarimo pareikalavo kūrybinė užduotis „Nenuorama pieštukas“. Čia visos grupės vaikams vienu metu teko pasitelkus virvutes valdyti didelį pieštuką ir juo piešti figūras bei rašyti raides. Švytinčios šypsenos ir blizgančios vaikų akys patvirtino, kad užduotys, atliktos menų laboratorijoje, suteikė teigiamų emocijų ir naujų įspūdžių.

 

Vaikai, mokytojai, studentai ir dėstytojai džiaugėsi buvimu kartu. Vaikai įrodė, kad naujausios technologijos padeda jiems gilintis į bet kurią mokslo sritį, o studentai turėjo dar vieną galimybę išbandyti save netradiciniame darbe su vaikais. Tai buvo pirmas, bet ne paskutinis KVK Pedagoginių kompetencijų ugdymo centro projektas Klaipėdos regiono vaikams.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.