Kūrybiškas ir mokslinis požiūris į mitologiją

Ramūnė Gedminienė
,
projekto koordinatorė

Spalį vyko jau ketvirtasis tarptautinio „Erasmus+“ projekto „From Mythos to Logos. Educational Approaches to the European folk Myths and Legends“ dalyvių susitikimas. Rumunijoje, Brailos mieste, susirinkome iš įvairių Europos kampelių – Lenkijos, Italijos, Portugalijos, Graikijos ir Lietuvos. Šiaulių Dainų progimnazijai atstovavo keturių mokinių komanda – Samanta Remeikytė, Vytautas Niktavičius, Luknė Lazdauskaitė, Tautė Kudarytė, taip pat aš, Ramūnė Gedminienė, ir mokytoja Gitana Petronaitienė.

 

Nuo pirmos dienos prasidėjo intensyvus darbas. Mokyklos šeimininkai pristatė savo ugdymo įstaigą. Svečius sužavėjo mokiniai ir mokytojai, kurie klasėse darbavosi pasipuošę tautiniais drabužiais.

Visi partneriai buvo paruošę namų darbus – kūrybiškai pristatė mitus ir legendas apie vampyrus, roplius. Kadangi lietuviai tokių legendų neturi, pasakojo apie žalčių svarbą mūsų tautosakoje, senojoje religijoje. Vienas iš projekto tikslų – moksliškai ir šiuolaikiškai pažvelgti į mitus, todėl pristatymai buvo itin originalūs – nuo vaidybos iki muzikos kūrinių analizavimo. Kitą susitikimo dieną mokiniai buvo suburti į mišrias komandas. Pasitelkę informacines technologijas kūrė užduotis „Kahoot“ programa, vėliau jas sprendė. Taip pat gamino koliažus ir piešė plakatus apie mitologines vietas, Drakulą ir kitas su projekto tema susijusias asmenybes. Mokytojai aptarė praėjusius pirmuosius projekto metus, nuveiktus darbus, sukurtus produktus. Džiugu, kad veiklos vyksta sklandžiai pagal sudarytą planą.

 

Per mokymo(si) veiklas projekto dalyviai ne tik aktyviai dirbo, bet ir džiaugėsi turininga kultūrine programa. Aplankėme įspūdingą Dunojaus deltos gamtos istorijos muziejų Tulčios mieste, susipažinome su regiono ypatumais, vietinių gyventojų tradicijomis. Taip pat vykome į Brano pilį, kuri dar vadinama Drakulos pilimi. XIII a. pastatyta pilis ir žavėjo, ir baugino. Siauri laiptai, tamsūs koridoriai audrino projekto dalyvių fantaziją, o Drakulos miegamasis šiurpino net ir drąsiuosius.

Dainiečiai per mobilumo veiklų savaitę aktyviai bendravo su kitų šalių mokiniais, buvo aktyvūs tarptautinių komandų dalyviai. Mokiniai džiaugiasi, kad bendravimas su bendraamžiais sustiprino anglų kalbos žinias, pagilino mokėjimo mokytis, pažinimo, socialines kompetencijas, išplėtė supratimą apie Europos mitologiją, kultūrų išskirtinumą.

Kitas projekto susitikimas vyks kovą Lietuvoje. Jau nekantraujame.

Projektui įgyvendinti finansinę paramą suteikė Europos Sąjunga. Straipsnyje atspindėtas Dotacijos gavėjo (-ų) požiūris, o NA ir Europos Komisija nėra atsakingi už pateikiamos informacijos turinį.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.