Kūrybinės dirbtuvės „Randu. Žaidžiu. Kuriu“

Aušrinė Kalakauskienė
,
mokytoja
Renata Bumbliauskienė
,
pagalbos mokiniui specialistė (logopedė)

Pasak Alfonso Nykos-Niliūno, žmogus visuomet gali atsiminti ir įsivaizduoti, ir džiaugtis lyg vaikas, nes vaikai ir tik vaikai gali pasistatyti sau pilis iš nieko ir rausvu rudens lapu džiaugtis lyg didžiausiu turtu.

 

Vaikai jau gimsta originalūs ir kūrybingi. Ypač tai pastebima ankstyvajame jų amžiuje. Nuo mažumės jie smalsauja, domisi, tyrinėja  aplinką, kiekvieną dieną atrasdami vis kažką naujo ir nepatirto. Augant vaikui atsiveria platesnės tyrinėjimų galimybės, o taip pat ir poreikis pažinti vis daugiau. Nors smalsumas ir kūrybiškumas yra prigimtinės vaikų savybės, bet jos yra linkusios palaipsniui slopti, todėl reikia sudaryti palankias sąlygas joms vystytis. Suaugęs žmogus tampa tarsi vedliu vaikui, einančiam pažinimo, atradimo ir tyrinėjimo keliu. Organizuojant į kūrybiškumo plėtrą orientuotą ugdymo procesą, lemiamą vaidmenį vaidina pedagogas, nuo kurio įsitikinimų, kūrybinių nuostatų, gebėjimo įtraukti vaiką į išradingumo reikalaujančias veiklas priklauso vaiko kūrybinis aktyvumas ir realūs rezultatai.

 

Siekiant skatinti ikimokyklinio ugdymo mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus ieškoti naujų, originalių kūrybinių idėjų vaiko pažintinių, kalbinių, meninių gebėjimų ugdymui, kovo mėnesį Mažeikių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ buvo organizuojamos respublikinės kūrybinės dirbtuvės „Randu. Žaidžiu. Kuriu“. Namuose ir darželyje pasivaikščiojimo metu vaikai kartu su mokytojomis ieškojo kokio nors ypatingo ir nepaprasto daikto. Svarstė, kas tai galėtų būti? Gal akmenukas, medžio šaka ar šaknis, lapelis, kankorėžis, ar po žiemos miego besikalantis iš kaštono daigelis. O gal paukščio plunksna ar kiaušinis, varvantis varveklis, čiurlenantis vanduo, bundanti gamta, vabaliukas ir dygstantis grybas. Galbūt tai atradimų dėžutė arba didžiausias pasaulio stebuklas – žmogus, kuris pametė batraištį, o jį atrado berniukas vardu Benas, o gal tai –  saga iš seno Sofijos mamos palto.

 

Kūrybinių dirbtuvių dalyviai pažino ledo paslaptis ir konstravo pasakų namelius, teatro akinius, tyrinėjimo stiklą, burtų lazdeles. Vaikai, įvardiję rastus daiktus, įvardijo ir jų pirmąsias raides, kurias vėliau rašė, puošė, margino, dėliojo. Vyresni vaikai kūrė trumpus pasakojimus, bandė skaityti, skaičiavo. Atrasti daiktai tikrai buvo ypatingi. Jie skatino žaisti, kurti, mąstyti. Vaikai iškėlė daug naujų klausimų: iš kur tas daiktas čia atsirado? Kas jį paliko? Kas jame slepiasi? Kokios struktūros yra surastas daiktas? Gal jis valgomas? Kas juo galėtų misti? Kokios jis formos, spalvos, kokio svorio? Gal kažką naujo ir ypatingo galėtų iš jo pagaminti ir sukurti? Į daugelį iškilusių klausimų vaikai kartu su mokytojomis rado atsakymus, bet liko daug ypatingų, nepažintų, nerastų daiktų, kurie dar skatins naujiems atradimams ir kūrybinėms idėjoms.

 

Praktinių užsiėmimų metu vaikai labiau atkreipė dėmesį į aplinką ir joje slypinčią daiktų įvairovę. Pastebėjome, kad vaikai, paskatinti suaugusių, aktyviau leidosi į žaidimus, kuriuose nėra taisyklių ir rėmų. Vaikus sudomino tai, kad patys galėjo sugalvoti žaidimo eigą ir laisvai improvizuoti, o tai leido atsiskleisti jų smalsumui, vaizduotei, mąstymui bei skatino tyrinėti ir kurti. Taigi, galime teigti, kad vaikų smalsumas ir kūrybiškumas yra prigimtinės savybės, kurias, įtraukus vaikus į išradingumo reikalaujančius užsiėmimus, reikia puoselėti ir vystyti.

 

Džiaugiamės, kad kūrybinėse dirbtuvėse „Randu, žaidžiu, kuriu“ dalyvavo 43 mokytojai bei pagalbos mokiniui specialistai iš visos Lietuvos: Anykščių, Biržų, Kauno, Kėdainių, Kelmės r., Klaipėdos, Kupiškio, Marijampolės, Palangos, Panevėžio, Pasvalio r., Prienų r., Radviliškio, Raseinių, Riešės, Šakių Šiaulių r., Šiaulių. Savo idėjomis pasidalijo ir mūsų miesto įstaigų mokytojai. Dėkojame visiems kūrybinių dirbtuvių dalyviams už originalias kūrybines idėjas ir bendradarbiavimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (2)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *