„Kurti vaikams įdomu…”

Suvokiant, kad gerosios patirties sklaida yra vienas iš veiksmingiausių būdų susipažinti su naujovėmis, plėsti asmenines, profesines ir dalykines kompetencijas, Jonavos vaikų lopšelis-darželis „Žilvitis” pakvietė šalies ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojus pasidalyti patirtimi – kaip kūrybiškai ir originaliai sukurti pasakos, vaidinimo herojų, „iliustruoti” pasakojimą gyvai, sužmoginti gyvūnus ar aplinkos objektus ugdymo proceso turtinimui ir įgyvendinimui.
Organizuojant ir konstruojant ikimokyklinio ir / ar priešmokyklinio ugdymo procesą, parenkant bei atskleidžiant ugdymo turinį vieni iš veiksmingiausių metodų yra imitaciniai žaidimai, vaidyba, žaidimai įtraukiant personažus. Naudojant šiuos metodus svarbu kostiumai, kaukės, fizinis įsikūnijimas ir personažo perteikimas. Pedagogai – ne aktoriai, ne grimo meistrai, ne kostiumų dailininkai ir ne dekoratoriai, tačiau dažnai jais tampame. Kaip sukurti reikiamą veikėjo įvaizdį, panaudojant tai, ką turi artimiausioje aplinkoje, savo rankomis? Ieškant atsakymų į šį klausimą, pakvietėme kolegas sudalyvauti respublikinėje priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo pedagogų gerosios patirties sklaidos pavyzdžių parodoje „Kurti vaikams įdomu…“.
Kvietėme mokytojus pasidalyti patirtimi, fantazija, išmone, kūrybiškumu ir gebėjimais kuriant įvaizdį ir juo papildant vaidinimą, naudojant po ranka esančias priemones, kuriant personažą čia ir dabar. Tereikėjo atsiųsti personažo nuotrauką, kad galėtume pasidalyti rezultatais.
Džiaugiamės dalyvių gausa iš Šalčininkų, Vilniaus, Jonavos, Kauno, Gargždų, Alytaus, Raseinių, Radviliškio, Jurbarko, Skuodo, Anykščių, Krakių, Nemenčinės, Šakių ugdymo įstaigų. Mokytojos pateikė daugybę sumanymų ir idėjų, kaip vaikui persikūnyti, įsijausti, perteikti vieną ar kitą pasakos, veiklos veikėją; kaip sukurti meniškus kostiumus, turinčius išliekamąją vertę: megztus, siūtus, kaukes, dekoracijas; kaip pagaminti kostiumą ir kaukę iš įvairių daiktų, kurie yra po ranka; kaip sukurti kostiumą su vaiku įgyvendinant jo idėją; kaip iš paprastų plaukų lankelių pagaminti stulbinančius aksesuarus veikėjams. Kūryboje išbandomos įvairios priemonės: popierius, kartonas, siūlai, pakavimo juostos, agroplėvelė, porolonas, tampomas popierius, įvairios antrinės atliekos ir kt. Nemažiau fantazijos ir kūrybos reikia ir pačioms mokytojoms persikūnijant į tam tikrus veikėjus (Pepę Ilgakojinę, Lašininį, Kanapinį, Žiogą, Pelėdą, Gandrą ir t.t.).
Atskiri kūriniai ir pasiūlymai yra lėlių teatro imitacinių žaidimų įgyvendinimui: megztos lėlės, popierinės ant pagaliukų, teatro lėlės iš porolono, lėlės iš lino pakulų, veikėjai iš medinių šaukštų, pirštukinės ir lėlių teatro lėlės iš veltinio. Visos nuotraukos sugulė į bendrą pristatymą, kurį galima pamatyti čia.
Artėja Kovo 27-oji – Teatro diena. Pedagogų kuriamas teatras – kaip mozaika, sudėliota iš žaidimų ir mūsų mėgstamų raiškos priemonių – muzikos, tiesioginio bendravimo, pasakojimo, vizualių sprendimų ir žaidimų.
Būkime vaiku ir dūkime su vaiku!
Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.