KTU fakultetų dienos Putinų gimnazijoje

Alytaus Putinų gimnazija glaudžiai bendradarbiauja su Kauno technologijos universitetu (KTU), kiekvienais metais formuojamos KTU klasės. Šiais metais balandžio–gegužės mėnesiais gimnazijoje nuotoliniu būdu buvo rengiamos KTU fakultetų dienos. Gimnazijos mokiniai turėjo galimybę virtualiai pabūti penkiuose KTU fakultetuose, susipažinti su jų veikla, studijų programomis, susitikti su studentais, dėstytojais. Daugiausiai dalyvavo II klasių mokiniai, nors į virtualią erdvę užsuko ir ne vienas III–IV klasių gimnazistas.

Virginija Kerevičienė, chemijos mokytoja ekspertė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui

 

Pateikiame tęstinio renginio II-ųjų gimnazijos klasių mokinių mintis.

Tai gali sužinoti dar mokyklos suole

 

Pirmieji susitikimai II–IV klasių gimnazistams vyko su Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto rinkodaros ir komunikacijos koordinatore Indre Čeberkaite ir KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto prodekane Dainora Maumevičiene. KTU atstovės supažindino mokinius su fakulteto studijų programomis, jų trukme, stojimo sąlygomis. Paskaitų metu mokiniai sužinojo apie šias studijas.

Mokiniai taip pat sužinojo, kokios galimybės atsiveria baigus studijas šiame universitete – pristatytos kelios buvusių KTU studentų sėkmės istorijos. Po paskaitos vyko diskusijos. Mokiniai galėjo paklausti, kas rūpėjo, ir dar labiau pagilinti žinias apie universiteto veiklą. Labai džiugu, jog tokius svarbius dalykus gali sužinoti paprasčiausiame mokyklos suole!

Edita Kazlauskaitė, IIa kl. mokinė

Profesiją rinktis atsakingai

 

Pasirodo, atrasti studijas KTU gali ir humanitarai. Sužinota apie menus, klausytasi apie naujas negirdėtas profesijas. Jas reikia rinktis atsakingai. Itin sudomino studijų programos, tinkančios ekstravertams. Įdomu paklausyti apie menų fakultetą, jo istoriją. Beje, ne pro šalį mokėti bent 6 kalbas. Vieni domėjosi veterinaro profesija, o kai kurios merginos panoro daugiau sužinoti apie visažistės specialybę. Kai kuriems gimnazistams labai jau rūpėjo išsiaiškinti, kuriuo karjeros keliu yra noras eiti, kadangi testai nepadeda.

(Iš IIe klasės mokinių minčių kraitelės)

Ekonomikos ir verslumo fakultete (Galvok apie perspektyvą)

 

Pavasaris laikomas pabudimo ir permainų laikotarpiu, o ypač dešimtos ir dvyliktos klasių moksleiviams, kai jie susiduria su studijų ar mokomųjų dalykų pasirinkimais. Gegužės 6 d. mokiniai turėjo galimybę susipažinti su KTU ekonomikos ir verslumo fakultetu bei jo kolektyvu. Paskaitoje pristatytos studijų programos: ekonomika, finansai, marketingas, verslas ir antreprenerystė bei skaitmeninė verslo vadyba. Didelė laimė, kad kai kurios iš šių programų siūlo gilinti savo žinias ir įgyti ,,Bloomberg” sertifikatą, kuris tarp Baltijos šalių yra tik Lietuvoje! Jis teikia pranašumo norint įsidarbinti, o įrašius į savo CV darbdaviai jį atpažįsta.

 

Galima teigti, jog ekonomikos sritis yra labai plati, apimanti rinkos analizę, duomenų analitiką, vertinimą bei ekonomikos procesų atpažinimą, ieško atsakymų, kaip visuomenė ar verslai atlieka sprendimus, kaip efektyviai paskirstyti ribotus išteklius ir iš to gauti daugiausiai naudos. Paskaitoje lektorė, pasakodama apie finansų studijų kryptį, pateikė konkretų pavyzdį, kuo skiriasi finansai ir apskaita: „Apskaitininko reikia kiekvienai įmonei, nesvarbu, ar ji maža, ar didelė, tuo tarpu finansininko reikia didesnei įmonei, todėl, kad ten reikalingi strateginiai sprendimai”. Kalbant apie rinkodarą, čia atsispindi kūryba, tačiau matematika ir skaičiavimai yra neišvengiami. Rinkodaros specialistas turi būti kūrybiškas, novatoriškas, mėgstantis iššūkius ir nebijantis įrodyti savo produkto grožio.

 

Kita programa – verslas ir antreprenerystė. Ši programa yra bendro pobūdžio, ugdomas verslumas. Kartais iš žmogaus ši programa pareikalauja tokių savybių: ambicingumo, noro ir drąsos rizikuoti. Smagu, kad paskaitoje dalyvavo ir šių programų studentės, kurios papasakojo, kokie programų privalumai, nauda, kokie pomėgiai ar mėgstami mokomieji dalykai mokykloje pastūmėjo prie tokio pasirinkimo. Pasidalijo savo patirtimi, kaip pasirinktą programą mato perspektyvoje. Pristatyti ne tik fakultetai, kas jiems būdinga, kokios įsidarbinimo galimybės ir kokiomis savybėmis turi pasižymėti žmogus, norintis studijuoti šią sritį, bet ir bendrus priėmimo į universitetą nuostatus, kriterijus. Būtent šios studijų kryptys reikalauja skaičiavimų, kūrybiškumo, strategijos ir analizės. Sužinojome, kokie yra konkursiniai balai ir kokių egzaminų reikia norint įstoti. Drįsčiau teigti, jog paskaita buvo ne tik informatyvi, bet ir įdomi, patraukli.

Ieva Stankaitytė, IId kl. mokinė

Programos… programos…

 

Paskaitoje elektros ir elektronikos fakulteto atstovai mums pristatė inžinerijos profesiją ir jos programas, papasakojo, ką veikia inžinierius. Buvo dalijamasi patirtimi, kokių reikia balų ir egzaminų, kad įstotum. Žiūrėjome filmuką apie elektros inžineriją. Buvo pasakojama, ką studentai veikia fakultete ir pagal kokias programas mokosi.

Aurėja Pašukonytė, IIc kl. mokinė

Svarbiausia – matematika!

 

Sužinojau, kad inžinerija yra disciplina, kuri praktiškai pritaiko skirtingų mokslų žinias įvairiose technikos sferose. Šiais laikais pasaulyje svarbiausia yra elektra, todėl elektros inžinieriaus darbas – vienas paklausiausių. Elektros inžinieriai nuo elektronikos inžinierių skiriasi tuo, kad elektros inžinieriai prižiūri ir kontroliuoja elektros gamybą, perdavimą ir paskirstymo sistemas, projektuoja elektros tinklus, konstruoja žemosios ir aukštosios elektros įrenginius, derina ir testuoja elektrotechnikos gaminius, o elektronikos inžinieriai kuria ir tobulina modernius elektroninius įtaisus ir jų sistemas.

KTU yra dvi programos, ruošiančios elektronikos inžinierius. Inžinierius automatikas įrenginėja automatizavimo sistemų prietaisus bei įrangą, juos valdo ir atlieka eksperimentus. „Intelektinės robotikos sistemos“ studentas išmoksta kurti robotus, diegti jų sistemas. Stojant į inžineriją KTU universitete, patekti į valstybės finansuojamą vietą užtenka trijų valstybinių egzaminų su minimaliu balu. Stojant į inžineriją svarbiausia mokėti matematiką.

Urtė Jakutytė, IIc klasės mokinė

Pas chemikus… galimybių platumos

 

Baigiantis KTU dienoms Alytaus Putinų gimnazijos II klasių moksleiviai gegužės 20 d. dalyvavo nuotolinėje paskaitoje. Cheminės technologijos fakultetą šį kartą mums pristatė Vaida Kitrytė, Chemijos technologijos fakulteto studijų prodekanė. Ji mums atsakė į visiems rūpimą klausimą: ar įmanoma studijuoti chemiją, nelaikius šio dalyko egzamino? Pasirodo – misija įmanoma!

Chemijos technologijų fakultete siūlomos 4 studijų programos:

Cheminė technologija ir inžinerija

Taikomoji chemija

Pramoninė biotechnologija

Maisto mokslas ir technologija

Pirmojoje cheminės technologijos programoje susilieja pramonė ir mokslas. Reikalingos žinios pritaikomos ateities kūrybai. Taip pat siūloma moderni aplinka ir netgi tarptautinė patirtis. Šios studijos, kaip ir visos kitos, turi savo kryptis, pavyzdžiui: chemijos procesų projektavimas, modeliavimas, neorganinių ir organinių medžiagų technologijos. Baigę šias studijas, galėtume dirbti didelėse paklausiose įmonėse, konkurencingų įstaigų specialistais, vadovais, ekspertais, konsultantais, o gal net mokslininkais. Svarbu paminėti, kad visų stojančiųjų laukia laboratorijos, aprūpintos naujausia įranga, praktiniai įgūdžiai ir kompetencijų ugdymas.

Taikomoji chemija – studijų programa, kur būtinai reikia chemijos dalyko, skirtingai nei pirmiau aptarta. Bet neišsigąskime – mūsų laukia aktyvi mokslinė veikla, idėjas paverčianti realybe. Tobulėjimui ir motyvacijai – išvykos ir praktikos bei naujausia įranga įgūdžiams kaupti.

Studijų kryptys taip pat labai intriguojančios:

Vaistinių medžiagų chemija

Kosmetikos priemonių kūrimas

Naujų cheminių medžiagų sintezė.

Šios studijos studentui suteiks galimybę tapti chemijos, kosmetikos, medicinos, specialistu, technologu, gamybos vadovu, analitinės laboratorijos arba kokybės specialistu, produktų kūrimo ir vystymo specialistu, ekspertu, konsultantu, mokslininku. Įdomus faktas! Fakulteto mokslininkų ir studentų sukurtos medžiagos padėjo pasiekti rekordinį tandeminių saulės elementų efektyvumą. Galimybė mokytis dirbti sintetinės chemijos institute.

 

Pramoninė biotechnologija – dar vienos įdomios tarpdisciplininės studijos. Šiose studijose įgytos žinios bus pritaikytos profesionaliems sprendimams. Tai – tiesus kelias į darbo rinką. Tarptautinio lygio augimas ir pripažinimas. Šis mokslas susideda iš bioaktyvių medžiagų kūrimo, modeliavimo, produktų gavimo. Baigę šias studijas galėtume dirbti biotechnologijos ir chemijos pramonės specialistu, technologu, gamybos vadovu.

2019 m. įsteigtas bioprocesų tyrimų centras, siekiant tenkinti rinkos poreikius ir aktyviai vystyti biotechnologijos sritį. Absolventai dirba su naujausia ir moderniausia įranga, kuri suteikia galimybę efektyviai atlikti tiriamuosius darbus.

Ir paskutinė sritis, apie kurią mums pasakojo, – maisto mokslas ir technologija. Tai ateities specialisto kompetencijos. Studentai praplės pažinčių ratą, augti padės iššūkiai, moderni aplinka. Šis pasirinkimas – puiki ateities perspektyva. Būtume ne tik geri specialistai, bet ir gautume tai patvirtinantį tarptautinio „EQAS-Food Label“ kokybės ženklo diplomą! Reikia mokytis tokių dalykų kaip maisto technologijų projektavimas, gamybos organizavimas, kokybės valdymas, maisto sauga. Dirbama su populiariausiomis maisto firmomis Lietuvoje, galima tapti puikiu savo srities specialistu įmonėje, analitiku laboratorijoje  ar maisto saugos ekspertu.

Ar žinote, kad CTF mokslininkai ir studentai kartu su verslo partneriais panaudojo NASA technologijas – sukūrė išskirtinį užkandį? Tai produktai, gaminti panaudojant liofilizaciją – džiovinimą šaltyje. Jų sudėtis yra visiškai natūrali, be pridėtinio cukraus ir kitų priedų. Na, ir pabaigai – motyvacija nepasiduoti! Pirmakursiai, 2021 m. pasirinkę fakulteto siūlomas studijas ir sėkmingai baigę pirmąjį kursą, gali pretenduoti į 1000 eurų stipendiją! Taip pat aktyviems absolventams siūlomos 200 Eur stipendijos, o bendras fakulteto stipendijų fondas – 20 000 Eur!

Dėkodami už tokią informatyvią, perspektyvią ir motyvuojančią paskaitą, mokiniai liko sužavėti ir, manau, dar kartą apmąstys savo pasirinkimus. Man, būsimai 11-okei, ši paskaita labai patiko ir parodė, kokios plačios yra chemijos galimybės, apie kurias nė nesusimąsčiau. Ačiū jums!

Deimantė Visockaitė IIb kl. mokinė

 

Vietoj baigiamojo žodžio

Virginija Kerevičienė, Putinų gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui:

„Džiaugiuosi glaudžiu gimnazijos ir KTU bendradarbiavimu, suteikiančiu mokiniams galimybę mokytis KTU klasėse (Ib, IIb), dalyvauti universiteto organizuojamose paskaitose ir veiklose, tikslingai ir atsakingai rinktis studijas ir planuoti savo ateitį. Mokiniai daugiau sužino, gerėja tiksliųjų ir gamtos mokslų žinios – tai ryškus šiuolaikinio akademinio mokymosi gimnazijoje faktas. Už mokinių skatinimą, motyvavimą esu dėkinga II –ųjų gimnazijos klasių auklėtojoms Česlovai Banišauskienei, matematikos mokytojai metodininkei, Rositai Meiluvienei, vyr. anglų k. mokytojai, Gintarui Kličiui, kūno kultūros mokytojui metodininkui, Daivai Turauskienei, anglų k. mokytojai metodininkei, Daliai Miliauskaitei, istorijos mokytojai metodininkei. Už galimybę apsilankyti fakultetuose dėkojame KTU studijų informacijos grupės specialistei Livetai Cibulskaitei.

 

Medžiagą publikacijai rengė Putinų gimnazijos Jaunųjų korespondentų būrelis (vadovas Vytautas Bigaila, neformalaus ugdymo mokytojas)

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.